جام جم آنلاین - آرشیو

غافلگیری سریالی صهیونیست‌‌ها

غافلگیری سریالی صهیونیست‌‌ها

به فاصله یک هفته از آغاز عملیات شگفت‌انگیز طوفان‌‌الاقصی، مرحله دومی از این عملیات در‌حال شکل‌گیری است و جبهه مقاومت و گروه‌هایی چون حماس و جهاد اسلامی و مجاهدین غزه، خودشان را آماده کرده‌اند تا غافلگیری بعدی را برای صهیونیست‌ها رقم بزنند. همین اقدامات غافلگیرکننده گروه‌های مقاومت باعث شده درحالی که بیش از یک هفته از آغاز طوفان‌الاقصی می‌گذرد، صهیونیست‌ها هنوز جرات نکنند عملیات زمینی و ورود به غزه را آغاز کنند.

شکست بزرگ در نبرد اطلاعاتی

شکست بزرگ در نبرد اطلاعاتی

۱- صبح روز شنبه حماس در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‏های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵۰۰۰ راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. برای این‌که تصور دقیقی از حجم موشک‌های شلیک‌شده به اراضی اشغالی داشته باشیم، باید به عملیات سیف القدس اشاره کرد که در آن عملیات گروه‌های مقاومت کنار هم، روی‌هم‌رفته در ۱۱روز ۴۵۰۰موشک به اسرائیل شلیک کرده بودند.

ثمره صبر استراتژیک، نفوذ در موساد

ثمره صبر استراتژیک، نفوذ در موساد

سابقه نداشت که دولت یا ملتی قبل از تشکیل خود اقدام به راه‌اندازی سرویس جاسوسی کند؛ کاری که رژیم اشغالگر در بدو تشکیلات خود انجام و به همگان نشان داد که حیات و اهداف شوم این رژیم جعلی از این مسیر قابل تحقق است.

ترسیم آینده منطقه

ترسیم آینده منطقه

در شرایطی که شاهد قدرت روزافزون گروه‌های مقاومت و از سوی دیگر شاهد اضمحلال بیش از پیش رژیم صهیونیستی هستیم تحولات منطقه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. درچنین وضعیتی و با توجه به فشارهای قابل توجه داخلی که امروز رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر، تحلیلی میدانی و واقع‌بینانه درباره آینده تحولات منطقه ارائه کردند و نسبت به برخی اقدامات و ساده‌انگاری‌ها به کشورهای منطقه هشدار دادند.

یک دست غیرتمند و یک قرآن

یک دست غیرتمند و یک قرآن

دشمنان قسم‌خورده ایران قدرتمند، از یک «دست باغیرت»، که «قرآن مقدس» را، در سازمان ملل، فراز آورد و خطاب به تیره‌دلان تمدن غربی و اروپایی، گفت: «حقیقت را، هیچ‌گاه نتوانید بسوزانید؛ ...» عصبانی شدند؛ و از آن به‌عنوان یک «اقدام غیرسیاسی»، یاد کردند و بدین‌ترتیب، حکم محکومیت این عمل را، صادر کردند!

دیپلماسی همسایگی و نسبت آن با نیاز به تعامل(بخش پنجم)

دیپلماسی همسایگی و نسبت آن با نیاز به تعامل(بخش پنجم)

رهبر انقلاب معمولا رؤسای جمهوریکشورهای همسایه را به حضور می‌پذیرند. چند نمونه از بیانات ایشان را در دیدار با این مقامات مرور می‌کنیم.

نباید اجازه داد دانشگاه اسیر سیاسی‌کاری شود

نباید اجازه داد دانشگاه اسیر سیاسی‌کاری شود

یک استاد دانشگاه همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها با بیان این‌که نیازمند نوسازی و بازسازی جدی در دانشگاه‌ها هستیم، افزود: نوسازی به این معنا که دانشگاه محل جولان برای هیچ جناح سیاسی نباشد.

ریشه شکل‌گیری توهمات نتانیاهو

ریشه شکل‌گیری توهمات نتانیاهو

امسال هم مجمع عمومی سازمان ملل شاهد نمایش تکراری بنیامین نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی ایران بود و او مانند سخنرانی‌های قبلی خود، بخش زیادی را به ادعاها درباره کشورمان اختصاص داد که البته بعدا دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجبور به عقب‌نشینی از بخش‌هایی از این سخنرانی شد. نتانیاهو همچنین با نشان دادن نقشه‌هایی، بار دیگر بر طرح شوم رژیم‌صهیونیستی و غرب برای ایجاد «خاورمیانه جدید» تاکید کرد که تلاش برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل، عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی بخشی از این توطئه است.

روایتگری جامع از یک حماسه عظیم

روایتگری جامع از یک حماسه عظیم

رهبرمعظم انقلاب اسلامی اخیرا در جمع طلایه‌داران دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا به نکات ارزنده‌ای در خصوص ابعاد ماهوی و عملیاتی دفاع مقدس اشاره فرمودند. در بخشی از فرمایشات ایشان آمده است:«تمام قدرت‌های دنیا در دفاع مقدس مقابل جمهوری اسلامی ایران بودند. ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم. عقیده راسخ بنده این است که اگر جوانان ما عظمت حماسه دفاع مقدس را بشناسند، برای آنها در این شناخت درس‌های بزرگی وجود خواهد داشت.»

نشست ۷۸؛ فرصت‌ها، چالش‌ها

نشست ۷۸؛ فرصت‌ها، چالش‌ها

هفتاد و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حالی با حضور سران و وزرای خارجه ۱۹۳کشور عضو سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرده که این سازمان با گذشت نزدیک به هشت دهه از فعالیت خود همچنان با چالش‌های متعددی برای نهادینه کردن صلح و امنیت در جهان مواجه است.

سودای آمریکایی و شکست دربرابر ایران

سودای آمریکایی و شکست دربرابر ایران

اگرچه آمریکا در سراشیبی سقوط و در معرض افول قدرت در افق نظام بین‌الملل فروافتاده است اما برای بحران‌سازی در سطح ایران و تلاش برای تهدید «امنیت ملی» و «وحدت ملی» ایرانیان، همچنان درحال برنامه‌ریزی و مترصد اقدام است.

مزایای تعامل با جبهه جنوب

مزایای تعامل با جبهه جنوب

موضوع عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس از آنجا آغاز شد که رئیس‌جمهور سال گذشته در نشست مجازی بریکس حضور یافت و درخواست عضویت ایران در آنجا مورد بررسی قرار گرفت. برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی اعضای کنونی گروه بریکس هستند و نکته مهم درباره ائتلاف این اقتصادهای نوظهور این است که ایجاد صندوق بریکس و تمرکز آنها بر همکاری‌های تجاری و اقتصادی، موازنه فعلی جبهه کشورهای جنوب را نسبت به جبهه غربی تغییر داده است.

راهبرد انقلاب در تعامل با دنیا

راهبرد انقلاب در تعامل با دنیا

تعامل یک منظومه گفتمانی ــ عملیاتی با دنیا در گام نخست معلول شناخت ماهیت و کارکرد آن است. این قاعده درخصوص انقلاب اسلامی ایران نیز صادق است.

دلیل نرمش آمریکایی

دلیل نرمش آمریکایی

آزادی زندانیان آمریکا و همچنین آزادسازی بخشی از دارایی‌ های ایران، موضوع مهمی بود که بیش از یک سال است در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و برای این موضوع، تیمی قرار داده شد که غیرمستقیم به درخواست‌های آمریکا برای حل و فصل اختلافات در حوزه زندانیان یا به عبارتی آزادی جاسوسان زندانی آمریکایی در قبال آزادی بخشی از وجوه مسدودشده ایران، توسط آمریکا بپردازد.

عبرتی برای درک بی اغراق اهمیت امنیت 

عبرتی برای درک بی اغراق اهمیت امنیت 

اینکه همه شواهد و‌قرائن اعم از دستگیری پیاپی تیم‌های اعزامی تروریستی گروه‌های معاند و مزدوران و دست پرورده‌های تروریست موساد اسرائیل و نیز شیب خاص برنامه‌های تحریک آمیز شبکه‌های تلویزیونی بیگانه و معاند برای راه اندازی موج جدیدی از شورش و اغتشاش و‌حوادث خشن خیابانی، حاکی از دور تازه‌ای از برنامه ریزی‌های استکبار جهانی برای ماه‌های پیش رو بخصوص مهرماه و زمان بازگشایی مدارس و با حتی ایامی قبل از آن برای به هم زدن نظم اجتماعی و فروپاشی ساختار‌های آموزشی و اجرایی است، در آن تردیدی نبوده و نیست!

تقابل در دریا

تقابل در دریا

باردیگر جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه‌ای مبنی بر معرفی فناوری‌های نوین نظامی خود ازجمله رونمایی از سامانه موشکی پیشرفته بالستیک، قایق‌های مجهز به موشک، پهپادها و سامانه‌های جدید راهبردی پشتیبانی‌کننده از جنگ الکترونیک منتشر کرد که پیام‌های مهم، متعدد و چندوجهی برای جهان به همراه دارد.

مجاهدت در صحنه نابرابر جنگ‌ نرم

مجاهدت در صحنه نابرابر جنگ‌ نرم

سالروز شهادت شهید صارمی، روز خبرنگار نام‌گذاری شده است. این روز، نمادی برای تکریم و تقدیر تلاشگران آگاهی بخشی و روشنگری یعنی خبرنگاران عزیز است.

سازمان عقرب‌ ها

سازمان عقرب‌ ها

پس از پایان جنگ جهانی دوم و گسترش امنیت و آرامش در اروپا، و نقاط دیگر جهان، یک جنگ مخوف دیگر شروع گشت، که از آن به‌نام «جنگ سرد» یاد می‌شود.

اسلام؛ گمشده انسان مدرن

اسلام؛ گمشده انسان مدرن

امروز اروپا در وضعیت جنگ علیه اسلام قرار گرفته‌است و دلیل آن را باید در نگرانی آنان از شتاب فزاینده گسترش اسلام و  محبوبیت  آن  در اروپا جست‌وجو کرد.

2 صفحه

نیازمندی ها