معاون استاندار تهران خبر داد

رشد ۷۰ درصدی ثبت‌ نام در انتخابات مجلس

کد خبر: ۱۴۱۹۱۸۸
نویسنده مهدی گیوه‌کی - مدیرمسئول

۱- ‌مرحله پیش‌ ثبت‌ نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز به اتمام می‌رسد‌. در این مرحله از ثبت‌نام اگر وزارت کشور همراه با مراجع امنیتی و قضایی شامل وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی و قوه قضاییه، مدارک فرستنده را تایید کنند، مرحله اصلی ثبت‌نام فراخواهد رسید که در آن شورای نگهبان، وارد مرحله بررسی صلاحیت‌ها می‌شود و فرد را از نظر دیدگاه‌هایش بررسی و در صورت صلاحدید، برای شرکت در انتخابات تایید می‌کند.

۲- هنوز هفت ماه مانده به انتخابات مجلس، جریانات غربگرای داخلی به کمک رسانه‌های معاند، فضایی را علیه انتخابات به‌راه انداخته و مدعی سختگیری در بررسی صلاحیت‌ها شده‌اند!  این درحالی است که بررسی صلاحیت‌ها در هر دوره براساس قانون صورت گرفته و انتظار افکارعمومی، ممانعت از ورود افراد پرونده‌دار و بی‌صلاحیت به یکی از مهم‌ترین نهادهای تصمیم‌گیر در کشور است.

۳- پروژه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی طی سالیان گذشته همگی بلا‌استثنا با شکست سنگین روبه‌رو شده است‌. تیر‌ماه ۷۸ جنبش برانداز دانشجویی، اغتشاشات سنگین ۸۸ که با ادعای تقلب و با محوریت انقلاب رنگی صورت گرفت و کشور را ۹ ماه در ناامنی فرو برد و زمینه‌ساز تحریم‌های سنگین علیه مردم شد، اغتشاشات ۹۶ و ۹۸ و در آخر فتنه زن، زندگی، آزادی در پاییز ۱۴۰۱ که دشمنان طبق روال گذشته و ثابت نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

۴- جریان غربگرای داخلی که تحلیل می‌کرد پس از فتنه ۱۴۰۱‌، نظام به آنها روی خواهد‌آورد، در این روزها به صورت تلویحی تحریم انتخابات را کلید زده است و مدعی هستند که برای پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس به عوامل خود توصیه‌ای برای ثبت‌نام نداشته‌اند. البته بحث در‌خصوص ضرورت مشارکت این جریان در انتخابات و انجام پیش‌ثبت‌نام و ارائه لیست حداکثری به بحث جدی‌ای در بدنه این جبهه تبدیل شده است و برخی افراد راهبرد عدم مشارکت در انتخابات را راهبردی منفعلانه و خودکشی از ترس مرگ دانسته‌اند‌. این اختلافات همچنان ادامه دارد .‌

۵ - همین جریان غربگرای داخلی که در بالا ذکرش رفت و امروز دنبال تحریم انتخابات است در سال ۸۸ موضوع دروغین تقلب در انتخابات را پیش کشید‌. این جریان بارها نشان داده که دنبال رقابت نیست و جایی که شکست بخورد، زمین بازی را برهم می‌زند‌. جریان غربگرا که در فتنه زن، زندگی، آزادی متوجه شد که جریان معترض آنها را نیز قبول ندارد، دنبال این بود و هست که بدنه معترضان ۱۴۰۱ را زیر چتر خود بیاورد که در این مسیر نیز موفق نبود و عملا این جریان علاوه بر این‌که هوادار عادی خود را به‌دلیل عملکرد ناصواب از دست داده، هوادار اعتراض‌کننده خود را نیز از دست داده و از سوی دیگر در جذب هوادار معترضی جدید که همان حامیان فتنه زن، زندگی، آزادی هستند نیز ناموفق بوده و عملا این جریان به هر شکل ممکن بدنه خود را از دست داده است؛ پس تنها راهی که برای غربگرایان می‌ماند، تحریم انتخابات و به‌زعم خودشان کاهش مشارکت در انتخابات است که البته سرابی بیش نیست!

۶- این جریان که طی تقریبا دو دهه گذشته هیچ زمان به‌دنبال اعتلای کلمه جمهوری اسلامی نبوده و به روش‌های گوناگون دنبال ضربه‌زدن به نظام بوده است، یک روز با اغتشاش و درگیری و روز دیگر با زمینه‌سازی برای تحریم‌های گسترده علیه مردم و بار دیگر با معطل کردن آب خوردن مردم به مذاکره! دشمن را تا داخل خانه‌های ایرانیان آوردند و این بار نیز با کاهش مشارکت، دنبال تحریک بیشتر دشمنان و ایجاد توطئه‌های بیشتر علیه مردم هستند، غافل از این‌که مردم این بار نیز با وجود همه نارضایتی‌ها و مشکلات، این مسیر توطئه را کور می‌کنند و خط‌بطلانی همیشگی بر این جریان وابسته خواهند کشید‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها