صهیونیست‌های نفرت انگیز، منزوی‌تر از همیشه
یک کارشناس منطقه غرب آسیا در گفتگو با جام‌جم آنلاین عنوان کرد:

صهیونیست‌های نفرت انگیز، منزوی‌تر از همیشه

در شرایطی که شاهد قدرت روزافزون گروه‌های مقاومت و از سوی دیگر شاهد اضمحلال بیش از پیش رژیم صهیونیستی هستیم تحولات منطقه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. درچنین وضعیتی و با توجه به فشارهای قابل توجه داخلی که امروز رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر، تحلیلی میدانی و واقع‌بینانه درباره آینده تحولات منطقه ارائه کردند و نسبت به برخی اقدامات و ساده‌انگاری‌ها به کشورهای منطقه هشدار دادند.
کد خبر: ۱۴۲۴۸۸۳
نویسنده سیدرضا صدرالحسینی | تحلیلگر  مسائل منطقه

ایشان در بیانات اخیر با صراحت بر مساله شکست‌خوردن تئوری سازش و موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند. در واقع رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناخت دقیق و کاملی که از شرایط نابسامان داخلی رژیم صهیونیستی و همچنین قدرت و قوت روزافزون محور مقاومت در اختیار دارند تحلیل دلسوزانه و پدرانه‌ای را بیان کردند تا کشورهایی که ممکن است در دام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیفتند نسبت به آینده تاریک این اقدام آگاه شوند و از آن بر حذر باشند. در واقع رهبر معظم انقلاب با نگاهی عمیق و راهبردی، شرایطی را ترسیم کردند که بر اساس آن کشورهای مسلمان می‌توانند به یکی از قطب‌های بزرگ و تاثیرگذار در آینده هندسه قدرت نظام بین‌الملل قرار گیرند.
درواقع این فرمایشات رهبر معظم انقلاب به این مفهوم بود کسانی که بخواهند در آینده منطقه نقش موثری داشته باشند باید تکلیف خودشان را با موضوعی به نام سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روشن کنند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در بیانات‌شان چشم‌انداز این سازش را برای همه افراد و کشورها روشن کردند و هشدار دادند که سازشکاران حتما جزو شکست‌خوردگان خواهند بود. بر همین اساس و با توجه به اهمیت سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب، می‌توانیم بگوییم که این سخنرانی یکی از راهبردی‌ترین فرمایشات ایشان در حوزه مسائل آینده غرب آسیا محسوب می‌شود. 
در همین حال یکی از نکات مهمی که در این رابطه باید مورد توجه قرار دهیم موضوع فشار لابی صهیونیسم در آمریکا و در حقیقت منتقل‌شدن این فشار به دولت‌های وابسته به آمریکاست. در واقع می‌توان گفت این آمریکایی‌ها هستند که به دلیل شرایط نابسامان داخلی در سرزمین‌های اشغالی و همچنین اوضاع آشفته دولت رژیم صهیونیستی به شدت به دنبال عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هستند و تصور می‌کنند این مساله می‌تواند دستاوردی هرچند کوچک برای دولت رو به زوال رژیم صهیونیستی به دنبال داشته باشد. بر این اساس آنها نسبت به این مساله فشار مضاعفی را وارد کرده‌اند اما از نگاه واقع‌بینانه باید گفت که این تصور آنها کاملا اشتباه است. در همین خصوص باید خطاب به کشورهایی که تحت تاثیر فشار آمریکایی‌ها و همچنین فضاسازی رسانه‌ای به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حرکتند باید تاکید کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌تواند هیچ آورده‌ای برای آنها داشته باشد. در واقع یکی از موضوعات مهمی که در سال‌های گذشته ممکن بود بعضی از کشورها را به سمت عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها سوق دهد موضوع افزایش ضریب امنیت این کشورها یا پیشرفت یا توسعه اقتصادی آنها بود اما در وضعیت کنونی با توجه به شرایط داخلی حاکم بر رژیم صهیونیستی و عدم توانمندی این رژیم برای تامین امنیت خودش و همچنین توقف در حوزه مسائل اقتصادی، عادی‌سازی روابط با این رژیم نمی‌تواند هیچ‌ آورده‌ای برای کشورها داشته باشد و سران کشورها باید بدانند وعده‌هایی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص آینده منطقه پس از عادی‌سازی روابط داده می‌شود سرابی بیش نیست و نباید در این دام افتاد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها