به فاصله یک هفته از آغاز عملیات شگفت‌انگیز طوفان‌‌الاقصی، مرحله دومی از این عملیات در‌حال شکل‌گیری است و جبهه مقاومت و گروه‌هایی چون حماس و جهاد اسلامی و مجاهدین غزه، خودشان را آماده کرده‌اند تا غافلگیری بعدی را برای صهیونیست‌ها رقم بزنند. همین اقدامات غافلگیرکننده گروه‌های مقاومت باعث شده درحالی که بیش از یک هفته از آغاز طوفان‌الاقصی می‌گذرد، صهیونیست‌ها هنوز جرات نکنند عملیات زمینی و ورود به غزه را آغاز کنند.
کد خبر: ۱۴۲۵۸۱۷
نویسنده حمیدرضا مقدم‌فر | تحليلگر مسائل سياسی
غافلگیری سریالی صهیونیست‌‌ها

این در حالی است که در گذشته چهار بار، عملیات زمینی در غزه را تجربه کرده‌اند و سؤال اینجاست که این‌بار چه چیزی آنها را از آغاز عملیات زمینی بازداشته و صهیونیست‌ها از چه وحشت دارند؟ پاسخ این است که صهیونیست‌ها می‌دانند شرایط فرق کرده و امروز مثل گذشته نیست و جبهه مقاومت در غزه از توانمندی‌هایی برخوردار است که می‌تواند بسیار غافلگیرکننده‌تر از آغاز عملیات طوفان الاقصی باشد. توانمندی‌های امروز جبهه مقاومت بسیار بالاست و دیروز نمونه‌ای از توانمندی‌هایشان با به‌کارگیری موشک‌های دوربرد و استفاده از ظرفیت‌های جدید رونمایی شد. این توانمندی‌ها به همین موارد محدود نیست و ممکن است این ظرفیت‌ها به شکل گسترده‌ای عیان شود و صهیونیست‌ها را دچار فلج قطعی کند.
صهیونیست‌ها در گذشته فکر می‌کردند با اشراف اطلاعاتی که دارند و اقداماتی که انجام می‌دهند، تسلط کاملی بر ظرفیت‌ فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت دارند‌ اما با غافلگیری اخیر در عملیات طوفان‌الاقصی متوجه شدند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پنهانی وجود دارد که ممکن است از آن بی‌خبر باشند، لذا الان در طراحی عملیات علیه فلسطین، دچار سرگشتگی شده‌اند. الان صهیونیست‌ها مانند کسی هستند که در باتلاق افتاده و هر کاری کنند، آنها را بیشتر فرو می‌برد. 
در چنین شرایطی ممکن است صهیونیست‌ها با جنایات خود و بمباران و موشک‌باران غزه و به شهادت رساندن زنان و کودکان بتوانند خساراتی وارد کنند اما سرنوشت خودشان مثل کسی است که در باتلاق است و با هر اقدام و عملیاتی که می‌کنند، بیشتر فرو می‌روند. حتی تلاش حامیان‌شان مثل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و حتی ورود نمایشی آنها مثل ورود ناو به منطقه یا کمک‌های تسلیحاتی، نتیجه‌ای نمی‌دهد و فقط از آبروی خود هزینه می‌کنند و با صهیونیست‌ها در فرو رفتن در باتلاق شریک می‌شوند. با حمایت از رژیم‌صهیونیستی، وجاهت این کشورها در افکار عمومی بیش از گذشته از بین می‌رود.
صهیونیست‌ها می‌دانند نمی‌توانند محاصره غزه و قطع آب و غذا و ارتباطات را ادامه دهند. افکار عمومی دنیا به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد و حتی سازمان‌های بین‌المللی هم که صهیونیست‌ها تصور می‌کردند هدایت و اراده آنها در دست آمریکایی‌هاست، نسبت به جنایات اخیر اعتراض دارند و نمی‌توانند پاسخ افکارعمومی را بدهند و الان در مقابل صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند. 
صهیونیست‌ها و آمریکا تا چند روز قبل به دنبال عادی‌سازی روابط بودند اما امروز عادی‌سازی روابط، جای خود را به اتحادی نه فقط در میان ملت‌های مسلمان و امت اسلام بلکه میان دولت‌های اسلامی داده و حتی برخی دولت‌های اسلامی که تا چندی قبل به‌دنبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بودند، اکنون با فشار افکار‌عمومی‌ مردم و با توجه به مظلومیت غزه، مجبورند مقابل صهیونیست‌ها قرار بگیرند و عملا یک جبهه متحد و همصدا با جبهه مقاومت در حال شکل‌گیری است و یک بی آبرویی و نفرت عمومی در جهان نسبت به صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان‌شان به‌وجود آمده‌است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها