هشدار به اسرائیل درمورد خط قرمز عملیات زمینی

ورود به غزه، باتلاق صهیونیست‌ها

هفتمین روز از عملیات «طوفان‌الاقصی» در‌حالی سپری شد که همزمان با حمایت کشورهای غربی از رژیم جنایتکار صهیونیستی، وزرای آمریکایی یکی پس از دیگری برای قوت قلب دادن به صهیونیست‌ها راهی سرزمین‌های اشغالی می‌شوند و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دیروز درتل‌آویو با مقامات صهیونیست دیدار کرد.
کد خبر: ۱۴۲۵۸۱۹
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل

در میان این حمایت‌ها به‌نظر می‌رسد نیروهای رژیم صهیونیستی برای دور جدیدی از جنایات خود آماده می‌شوند و قصد دارند حمله زمینی به غزه را آغاز کنند. دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز دیروز بدون اشاره به هرگونه جزئیات به خبرنگاران گفت: ما برای مرحله بعدی جنگ آماده می‌شویم. صبح دیروز سازمان ملل متحد اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به این نهاد اعلام کرده است که باید یک میلیون فلسطینی ساکن در شمال غزه در عرض ۲۴ساعت به سمت جنوب بروند. شورای پناهندگان که در سرزمین‌های اشغالی و فلسطین فعالیت می‌کند، درخواست اسرائیل برای ترک خانه‌های ۱.۲ میلیون نفر از مردم غزه را جنایت جنگی توصیف کرد.

یان اگلاند، دبیرکل این نهاد نروژی در بیانیه‌ای گفت: «درخواست ارتش اسرائیل مبنی بر این‌که ۱.۲میلیون غیرنظامی در شمال غزه در عرض ۲۴ساعت به جنوب آن نقل مکان کنند بدون هیچ‌گونه تضمین برای امنیت یا بازگشت به‌منزله جنایت جنگی انتقال اجباری است. این موضوع باید متوقف شود.»
این نهاد افزود: «مجازات دسته‌جمعی تعداد بی‌شماری از غیرنظامیان از‌جمله کودکان، زنان و سالمندان به انتقام اقدامات حماس براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است.»
     
سیلی سخت موشکی مقاومت

از سوی دیگر مقامات فلسطینی و مسئولان حماس در نوار غزه تاکید کرده بودند که این اعلامیه بخشی از جنگ روانی اشغالگران برای ایجاد سردرگمی در میان فلسطینیان است و به این مسأله پاسخ داده خواهد شد.

به‌دنبال این مسأله، گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج فلسطینیان از غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان، یک حمله موشکی بزرگ را با ۱۵۰موشک به «عسقلان» اشغالی آغاز کرده است.طبق گزارش‌ها، رسانه‌های صهیونیستی از فعال شدن آژیر خطر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

منابع فلسطینی نیز پیش از آغاز موشکباران عسقلان، از شلیک شدن تعداد زیادی از موشک‌ها و راکت‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی از نوار غزه خبردادند. طبق گزارش خبرنگار شبکه «الجزیره» در فلسطین اشغالی، این موشک‌ها به چند نقطه و ساختمان عسقلان مستقیما برخورد کرده و در یکی از آنها، موجب آتش‌سوزی بزرگی شده‌ است. گروه‌های مقاومت همچنین اعلام کردند که شهرک سدیروت نیز با ۵۰ موشک هدف حمله قرار گرفته است.
     
به‌کارگیری موشک‌های دوربرد مقاومت

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد، برای اولین‌بار در جریان عملیات طوفان‌الاقصی با موشک عیاش۲۵۰، مقر فرماندهی شمال ارتش صهیونیستی در «صفد» را هدف قرار داده است. برخی منابع می‌گویند به‌دلیل دوربرد بودن موشک‌های شلیک‌شده از نوار غزه، سامانه‌های گنبدآهنین، فلاخن داوود و پاتریوت برای رهگیری آن به‌صورت همزمان فعال شده‌اند.
     
حملات توپخانه‌ای صهیونیست‌ها

بامداد دیروز، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها حمله شدید به مناطق مختلف نوار غزه با تمرکز بر شمال‌غربی و شمال این منطقه انجام دادند. توپخانه ارتش رژیم اشغالگر همچنین مناطق رفح و خان‌​​یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

گردان‌های عزالدین القسام، دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات اشغالگران به نوار غزه طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۳ اسیر صهیونیست که در مناطق مختلفی از این باریکه نگهداری می‌شدند، به هلاکت رسیده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب» در ادامه بیانیه حماس آمده است: شش نفر از این اسرای صهیونیست در شمال و دو مکان مختلف نگهداری می‌شدند؛ هفت نفر دیگرشان نیز در غزه و در سه مکان مختلف بودند که بر اثر بمباران ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند.در چنین شرایطی و در حالی‌که حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه به کشته شدن بسیاری از زنان و کودکان منجر شده، گروه‌های مقاومت نیز سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند که از‌جمله مناطق مورد حمله توسط مقاومت، تل‌آویو بود. گردان‌های القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به بمباران غیرنظامیان در غزه، مجددا شهر اشغالی تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار داده‌ است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بنده خدا
Turkey
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
۰
۰
آب جاری از سوریه به اسرائیل را قطع کنید

نیازمندی ها