جام جم آنلاین - آرشیو

خیانت به آرمان فلسطین جنایت است

خیانت به آرمان فلسطین جنایت است

رهبر انقلاب امروز در دیدار با مردم کرمان و خوزستان از کمک‌های جنایت آمیز برخی دولت‌های اسلامی به رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کردند و گفتند که ملت‌های مسلمان این مساله را فراموش نخواهند کرد.

مقاومت در برابر ارتش چندملیتی

مقاومت در برابر ارتش چندملیتی

از هفته دوم جنگ علیه مردم غزه اخبار متعددی درباره حضور برخی از مزدوران از کشور‌های مختلف در بین نیرو‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شد. در همین راستا، مستندات، تصاویر و فیلم‌هایی هم در عرصه رسانه‌ای انتشار پیدا کرد مبنی بر اینکه برخی از نیرو‌های آمریکایی پیام‌هایی را در فضای مجازی منتشر و اعلام کردند که ما در سرزمین‌های اشغالی حضور داریم و با نیروی مقاومت حماس و جهاد اسلامی مشغول جنگ هستیم. انتشار این مستدات، گمانه زنی‌های اولیه درباره حضور مزدورانی از کشور‌های دیگر در بین ارتش رژیم اشغالگر قدس را تقویت کرد.

داعش و رژیم صهیونیستی دو روی سکه جنایت

داعش و رژیم صهیونیستی دو روی سکه جنایت

رژیم صهیونیستی بیش از دو ماه است که با استفاده از کمک‌های نظامی و تسلیحاتی و مالی آمریکا و کشور‌های اروپایی جنایات بیشماری علیه مردم غزه مرتکب شده است. متاسفانه هم سازمان ملل و هم نهاد‌های بین المللی ناتوانی خود را در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی و اجرای آتش بس پایدار در غزه نشان دادند.

سیاست زمین سوخته راهبرد خطرناک غرب در غزه

سیاست زمین سوخته راهبرد خطرناک غرب در غزه

بعد از پایان آتش بس موقت و طی پنج روز گذشته شاهدیم که دولت دست راستی و افراطی بنیامین نتانیاهو کماکان بر طبل جنگ می‌کوبد و محل مساله فلسطین را کماکان در همان بازی صفر و یک خود یعنی اخراج کامل فلسطینی‌ها و ویران سازی باریکه غزه می‌بیند و موضوعی تحت عنوان شکست حماس و مساله گروگان‌ها در حال حاضر در دستور کار صهیونیست‌ها نیست و علت آن شکست ارتش رژیم اشغالگر قدس در رویارویی با نیرو‌های مقاومت است.

بازگشت به سودای «معامله قرن»

بازگشت به سودای «معامله قرن»

روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارشی از طرح رژیم صهیونیستی و آمریکا برای انتقال ساکنان غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن در ازای مشوق‌های اقتصادی برای این کشورها خبر داد.

چرا نتانیاهو از طولانی‌تر شدن جنگ سود می‌برد؟

چرا نتانیاهو از طولانی‌تر شدن جنگ سود می‌برد؟

جامعه اسرائیلی از هفت اکتبر به عنوان شکست یاد می‌کند و سران نظامی و امنیتی این رژیم نیز در خصوص این شکست ‌در مظان اتهام قرار دارند. با نزدیک شدن به روز‌های پایانی جنگ نیز تقاضا‌ها برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در مورد دلایل شکست افزایش پیدا می‌کند. به همین دیل نتانیاهو مایل است، جنگ طولانی‌تر شود تا جامعه این فضا را پشت سر بگذارد و انتقادات از او کاهش پیدا کند.

ادامه جنایت با هدف دستاوردسازی

ادامه جنایت با هدف دستاوردسازی

‌رژیم صهیونیستی این روز‌ها همان رویکرد قبل از آتش‌بس را در پیش گرفته و به دنبال دستاوردسازی برای جنایت‌های بیشماری است که مرتکب شده است.

تدوام جنگ به ضرر صهیونیست‌ها است

تدوام جنگ به ضرر صهیونیست‌ها است

با بمباران مجدد غزه از سوی رژیم صهیونیستی مهلت آتش بس به پایان رسید و دور جدیدی از رویارویی میان تل آویو و نیروی مقاومت آغاز شد.

ادامه سیاست نسل‌کُشی از سوی رژیم صهیونیستی

ادامه سیاست نسل‌کُشی از سوی رژیم صهیونیستی

همه تصمیماتی که اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ کرده است از سوی رژیم صهیونیستی نقض شده و مورد توجه این رژیم قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل باید سازوکار‌های جدیدی برای وادار کردن اسرائیل به قبول آتش بس دائمی اتخاذ شود و رژیم صهیونیستی به دلیل نقض تعهدات بین‌المللی تحت بند ۷ منشور سازمان ملل قرار بگیرد.

شکست استراتژی کلان آمریکا در منطقه

شکست استراتژی کلان آمریکا در منطقه

مقامات ارشد نظام سیاسی آمریکا از حدود ۲۰ سال پیش با توجه به اینکه طرح سایکس- پیکو درباره تقسیم غرب آسیا کارایی نداشت و نمی‌توانست مطامع آن‌ها را تامین کند به فکر سایکس - پیکو ۲ یا تشکیل خاورمیانه جدید افتادند.

افزایش ترس صهیونیست‌ها از اعلام رسمی پیروزی حماس

افزایش ترس صهیونیست‌ها از اعلام رسمی پیروزی حماس

کشتار امروز مردم بی‌گناه در کرانه باختری از نشانه‌های نگرانی رژیم صهیونیستی است. در واقع آن‌ها نگران اعلام پیروزی نهایی از سوی حماس هستند. اعلام رسمی این پیروزی بر روند افزایش قدرت مقاومت تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

افزایش وحشت آمریکا از فروپاشی اسرائیل

افزایش وحشت آمریکا از فروپاشی اسرائیل

مجموعه اتفاقات رخ داده در چند روز اخیر از جمله توقیف کشتی‌های اسرائیلی در تنگه باب‌المندب، شکست‌های نظامی، سیاسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، وضعیت ناپایدار اقتصادی و افزایش اختلاف نظر‌ها در کابینه نتانیاهو سبب شده است که آمریکا برای حفظ پیکره رژیم صهیونیستی ناو‌های جنگی خود را به منطقه اعزام کنند.

هزاران خنجر بر پیکر رژیم صهیونیستی

هزاران خنجر بر پیکر رژیم صهیونیستی

قبول آتش بس از سوی رژیم اشغالگر قدس به معنای پذیرش شکست در برابر نیرو‌های مقاومت است، اما این تنها یک وجه ماجرا است. اساسا پیامد‌های این رخداد را باید از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار داد. در نگاه اول باید استقامت ملت فلسطین برغم همه فشار‌ها و جنایات صورت گرفته عامل اصلی و کلیدی این پیروزی دانست.

دست بالای مقاومت در آتش‌بس

دست بالای مقاومت در آتش‌بس

‌اکنون که بحث آتش‌بس مطرح است، مقاومت خواسته‌هایش را به رژیم صهیونیستی دیکته کرده برای نمونه خواستار تبادل اسرا و ورود صد‌ها کامیون سوخت، غذا و دارو به غزه شده این درحالی است که مقاومت اعلام کرده که دست آن‌ها همچنان روی ماشه است. این رویکرد نشان می‌دهد که مقاومت در آتش‌بس نیز دست بالا را دارد.

شکست همه جانبه رژیم صهیونیستی

شکست همه جانبه رژیم صهیونیستی

‌شکست رژیم صهیونیستی را باید شکستی قطعی دانست، زیرا حماس و جهاد اسلامی پیش‌شرط‌های خود را به رژیم صهیونیستی دیکته کرده‌اند و این رژیم ناچار به پذیرش آن‌ها شده است.

ورود نظامیان صهیونیست به چرخه فروپاشی

ورود نظامیان صهیونیست به چرخه فروپاشی

با گذشت شش هفته از عملیات طوفان الاقصی در غزه تحلیل‌های مختلفی درباره این اتفاق از سوی کارشناسان ارائه می‌شود. صرف نظر از تفسیر‌های گوناگونی که در این زمینه وجود دارد، اما قدر مسلم آن است که در این عملیات ارتش رژیم صهیونیستی دچار شکست نظامی و اطلاعاتی شده است.

پیروزی‌های مضاعف مقاومت فلسطین

پیروزی‌های مضاعف مقاومت فلسطین

آنچه که در حال حاضر در اراضی اشغالی فلسطین بویژه در غزه در حال انجام است اتفاق بزرگی است. از یکسو مقاومت فلسطین با عملیات طوفان الاقصی به دستاورد‌های تعریف شده‌ای رسیده از سویی دیگر رژیم صهیونیستی که متحمل شکست سنگینی شده در تلاش است که این ناکامی بزرگ را جبران کند، اما از آنجایی که در عرصه میدانی و جنگ رودرو با نیرو‌های مقاومت نمی‌تواند پیروزی بدست آورد در پی آن بود تا با بمباران‌های کور و قتل عام گسترده و به تعبیری با ایجاد زمین سوخته شرایط را بزعم خود تغییر دهد

راهبرد جنگ نامتقارن در غزه

راهبرد جنگ نامتقارن در غزه

بیش از یک ماه است جنگ غزه و شروع عملیات طوفان الاقصی گذشته است و برغم هیاهو‌های تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و طرح ادعا‌هایی مبنی بر عزم این نظام آپارتاید برای نابودی حماس همچنان نیرو‌های مقاومت مثل آغازین ساعات عملیات در عرصه میدانی مقاوم و مستحکم ظاهر شدند و دشمن متجاوز را در دستیابی به اهدافش ناکام گذشتند.

حزب‌الله شرایط میدان را تغییر می‌دهد

حزب‌الله شرایط میدان را تغییر می‌دهد

هر چند حزب الله و رژیم صهیونیستی تمایلی به ورود به جنگ گسترده ندارند. اما حزب الله به عنوان عضو موثر جبهه مقاومت نمی‌تواند، بی‌تفاوت باشد. به همین دلیل افزایش جنایت‌ها در نوار غزه و  بویژه حمله به بیمارستان‌ها می‌تواند واکنش طبیعی و رو به گسترش حزب الله را به دنبال داشته باشد.

ادامه شکست نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها  

ادامه شکست نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها  

رژیم صهیونیستی در طول پنج هفته گذشته نتوانسته به اهدافی مانند یافتن محل نگهداری اسرا، کشف تونل‌های نیرو‌های مقاومت و شناسایی محل استقرار فرماندهان نظامی مقاومت دست پیدا کند، ناتوانی در دستیابی به این اهداف را باید شکستی برای نیروی نظامی و  دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محسوب کرد.

2 صفحه

نیازمندی ها