جام جم آنلاین - آرشیو

احتمال تغییر شرایط میدان در غزه

احتمال تغییر شرایط میدان در غزه

پس از سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان دوباره برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا محور مقاومت اهرم‌های بیشتری را به کار می گیرد؟ ‌با توجه به اینکه آمریکا نقش مستقیمی در کشتار مردم غزه دارد، طبیتعا  استفاده از ابزارهای مختلف در برابر تجاوزات آمریکا ‌ در دستور کار  حزب الله خواهد بود. به همین دلیل به نظر می‌رسد که در آینده شرایط منطقه و میدان در غزه تغییر خواهد کرد‌.

لزوم فعال شدن اهرم‌های دیگر مقاومت

لزوم فعال شدن اهرم‌های دیگر مقاومت

شرایط مردم غزه هر روز ناگوارتر می‌شود و رژیم صهیونیستی جنایت‌های افراطی بیشتری انجام می‌دهد. در چنین وضعیتی نیرو‌های مقاومت برای کمک به مردم غزه باید اهرم‌های دیگر خود را نیز فعال کنند.

نقش ویژه عراق در حمایت از مردم بی‌گناه غزه

نقش ویژه عراق در حمایت از مردم بی‌گناه غزه

با توجه به اینکه کشور عراق ارتباطات رسمی و دیپلماتیکی با آمریکا دارد، می‌تواند از این جایگاه ویژه خود استفاده کرده و نقش خود را برای توقف بمباران مردم بی‌گناه غزه ‌ایفا کند.

ترسیم شاکله آینده منطقه

ترسیم شاکله آینده منطقه

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی نود دقیقه‌ای خود شاکله آینده منطقه را همزمان برای دوستان و دشمنان محور مقاومت تشریح کرد.

تحریم نفتی، قدم‌ کوچک اما موثر جهان اسلام  

تحریم نفتی، قدم‌ کوچک اما موثر جهان اسلام  

لازم است که کشورهای اسلامی در واردات و صادارتی که از طریق کشورشان انجام می‌شود به بازنگری بپردازند و دست کم برای حمایت از مردم بی‌گناه غزه قدم‌ کوچک اما موثری بردارند‌.‌

وحشت از یک سخنرانی

وحشت از یک سخنرانی

رژیم صهیونیستی و آمریکا از وعده سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله نیز بشدت ترسیده‌اند، چون یک احتمال ممکن این است که دبیرکل حزب الله روز جمعه در سخنرانی  خود رسما ورود به جنگ را اعلام کند.

رژیم صهیونیستی و تاکتیک سوخته دستاوردسازی

رژیم صهیونیستی و تاکتیک سوخته دستاوردسازی

رژیم صهیونیستی از لحاظ روحی و روانی دچار آسیب شده است و با توجه به ضربه سنگینی که خورده قادر به برنامه ریزی مناسب نیست. در  چنین شرایطی آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به تاکتیک دستاوردسازی رو آورده‌اند. برای نمونه ادعا می‌کنند شمال غزه را گرفته‌اند و یا فردی را پیدا کرده و ادعا می‌کنند که اسیر بوده است و در جریان یک عملیات آن را آزاد کرده و نجات داده‌اند.

آمریکا زمینه ساز جنایت در غزه ‌

آمریکا زمینه ساز جنایت در غزه ‌

آمریکایی‌ها در حال ایجاد فرصت مناسبی هستند تا رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو به قتل  عام و جنایت در نوار غزه بپردازند با این  تصور که شاید پس از پیروزی احتمالی در نبرد زمینی دستاوردی برای خود فراهم کرده باشند.

رژیم صهیونیستی ناتوان‌تر از گذشته

رژیم صهیونیستی ناتوان‌تر از گذشته

 بعد از گذشت ۲۴ روز از عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی طی دو روز اخیر تلاش کرد تا به صورت زمینی حمله را به سمت غزه انجام دهد و البته چند باری را به صورت محدود در آن بود که بخت خود را برای ورود به این منطقه بیازماید، اما به نظر می‌رسد این حملات و اقدامات بی نیتجه خواهد بود و البته دلایل متعددی را می‌توان برای این موضوع برشمرد. 

رژیم صهیونیستی در چرخه فروپاشی

رژیم صهیونیستی در چرخه فروپاشی

رژیم صهیونیستی در 23 روز گذشته با چندین شکست اطلاعاتی و میدانی مواجه شده و به نوعی‌ وارد چرخه فروپاشی شده است، علاوه بر این ‌حیثیت ارتش رژیم صهیونیستی نیز بعد از شکست‌های میدانی بر باد رفته است.

شکست عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در ۳ محور

شکست عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در ۳ محور

پس از گذشت ۲۲ روز از عملیات طوفان الاقصی امواج زلزله وار آن به ستون فقرات رژیم صهیونیستی همچنان با شدت وارد می‌شود. از جمله این‌که درباره اجرایی کردن طرح حمله زمینی تردید‌های قابل توجهی در بین مقامات نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر قدس وجود دارد.

شرایط هرگز به پیش از ۷ اکتبر بر نمی‌گردد

شرایط هرگز به پیش از ۷ اکتبر بر نمی‌گردد

حمایت از رژیم صهیونیستی برای غرب به بحثی حیثیتی بدل شده است و این روز‌ها اساسا آمریکایی‌ها بحث جنگ در غزه را مدیریت می‌کنند، زیرا می‌دانند ارتش رژیم صهیونیستی از هم پاشیده و قادر به تفکر نیست. برای نمونه این رژیم ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره را فراخواند. اما حدود ۲۰ درصد از این افراد برگشته‌اند و رژیم صهیونیستی قادر نیست با این مقدار نیرو وارد نبردی زمینی شود.

یاغی‌گری و جنایات بدون مرز

یاغی‌گری و جنایات بدون مرز

این روز‌ها و همزمان با کشتار روزانه غیرنظامیان غزه به‌ویژه کودکان، جهان شاهد برگ دیگری از کتاب قطور یاغی‌گری رژیم غاصب اسرائیل بود که در پرخاش توأم با تهدید و توهین الی کوهن، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی نسبت به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نمایان شد.

صهیونیست‌ها دربرابر ۵ انتقام سخت

صهیونیست‌ها دربرابر ۵ انتقام سخت

رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته و پس از روی کار آمدن مجدد نتانیاهو، رویدادهایی را در پی داشت که بیانگر تغییر شرایط این رژیم نامشروع بود. افزایش اعتراض‌های ساکنان اراضی اشغالی، اختلافات بین کابینه و مخالفان، افشای برخی اطلاعات محرمانه سردمداران، تلاش برای نفوذ در دولت‌های منطقه، تحرکات سیاسی برای گسترش عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه و افزایش اقدامات تحریک‌آمیز برای هتک‌حرمت بیت‌المقدس و توسعه مناطق صهیونیست‌نشین.

۴ دلیل برای اینکه حماس آغازگر جنگ نبود

۴ دلیل برای اینکه حماس آغازگر جنگ نبود

بر اساس اطلاعات موثق، رژیم صهیونیستی قصد داشت باریکه غزه را نیز تصرف کند و مورد اشغال قرار دهد. در واقع رزمندگان حماس با عملیات طوفان الاقصی اقدامی پیش دستانه برای جلوگیری از این تجاوز انجام دادند.

اعتراف رادیو فردا به شکست صهیونیست‌ها

اعتراف رادیو فردا به شکست صهیونیست‌ها

رادیو فردا شاخه فارسی زبان رادیو اروپای آزاد که بودجه آن توسط دولت آمریکا پرداخت می‌شود، در تاریخ ۲۳/مهر/۱۴۰۲در یادداشتی به قلم علی افشاری تحت عنوان «ده نکته پیرامون جنگ غزه» بر شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اعتراف کرده و نکات حائز اهمیتی را  که معمولا از سوی غربی ها گفته نمی شود را مطرح کرده است.

پتک دوباره بر سر نتانیاهو

پتک دوباره بر سر نتانیاهو

انتشار نتایج آخرین نظرسنجی موسسه صهیونیستی دموکراسی برای اسرائیل، شوک بسیار سختی را بر پیکره نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و دیگر صاحبان قدرت در اراضی اشغالی وارد ساخته است. براساس نظرسنجی جدید این موسسه، اعتماد ساکنان اراضی اشغالی به نخست‌وزیر و رهبران کابینه مستقر در قدرت، به پایین‌ترین حد طی دودهه اخیر رسیده است. به عبارت بهتر، هیچ کابینه‌ای به اندازه کابینه نتانیاهو طی دو دهه اخیر در اراضی اشغالی منفور نبوده است.

ترس؛ مانع حمله زمینی صهیونیست‌ها

ترس؛ مانع حمله زمینی صهیونیست‌ها

با توجه به سوابق عملیات‌های زمینی رژیم صهیونیستی به نظر می‌رسد، این رژیم دیگر به فکر عملیات زمینی نیست. ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به اطلاعات و آگاهی‌هایی که از توان خود و سوابق رزمندگان مقاومت در سال‌هایی مانند ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ دارد، تمام تلاش‌ خود را روی این مساله معطوف کرده است که بتواند به صورت سیاسی قضیه را به اتمام برساند.

پايان حيات سياسی نتانياهو

پايان حيات سياسی نتانياهو

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی برخی از محافل صهیونیستی اینگونه تحلیل می‌کردند که وقوع این بحران در سرزمین‌های اشغالی زمینه را برای همگرایی در بین جریان‌ها و گروه‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فراهم خواهد آورد و صهیونیست‌ها را مجبور خواهد کرد تا اختلاف گذشته را که به چهل هفته اعتراض انجامید کنار بگذارند و راه حلی را برای کمرنگ کردن ناکامی در برابر نیرو‌های مقاومت پیدا کنند. تحولات اخیر، اما بخوبی نشان داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با یک بحران داخلی و بین‌المللی مواجه است.

سناریوهای بی‌سرانجام آمریکا

سناریوهای بی‌سرانجام آمریکا

آمریکا با دو هم‌پیمان سنتی خود یعنی رژیم صهیونیستی و اوکراین پیوند بسیاری محکمی دارد و تلاش می‌کند از بازنده بودن آنها در میدان جنگ جلوگیری کند اما ضعف روزافزون قدرت آمریکا و همچنین تحولات میدانی در دو جنگ، شرایط بسیار مشکلی را برای کاخ سفید به‌وجود آورده و اداره همزمان دو جنگ، آمریکا را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

3 صفحه

نیازمندی ها