ساعات سرنوشت ساز برای جنگ در غزه
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

ساعات سرنوشت ساز برای جنگ در غزه

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

وحشت از یک سخنرانی

رژیم صهیونیستی و آمریکا از وعده سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله نیز بشدت ترسیده‌اند، چون یک احتمال ممکن این است که دبیرکل حزب الله روز جمعه در سخنرانی  خود رسما ورود به جنگ را اعلام کند.
رژیم صهیونیستی و آمریکا از وعده سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله نیز بشدت ترسیده‌اند، چون یک احتمال ممکن این است که دبیرکل حزب الله روز جمعه در سخنرانی  خود رسما ورود به جنگ را اعلام کند.
کد خبر: ۱۴۲۸۷۸۲
نویسنده سید جعفر رضوی | کارشناس مسائل فلسطین

حدود چهار هفته از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد و می‌توان گفت در یک هفته اخیر جبهه و میدان جنگ  دچار تغییراتی شده است. برای نمونه به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی متوجه شده‌ که ورود به غزه برای آنها آسان نخواهد بود، زیرا در دو روز گذشته مشخص شد‌ که ورود به غزه برای رژیم صهیونیستی با  تلفات قابل توجهی همراه بوده است.

به این ترتیب ‌ این احتمال وجود دارد که رژیم صهیونیستی ‌در استمرار حملات زمینی خود تجدید نظر کند. البته برخی نشانه‌ها در خصوص گسترش جنگ در منطقه نیز دیده می‌شود، برای نمونه شلیک موشک از سوی انصارالله می‌تواند زمینه را برای منطقه‌ای شدن جنگ فراهم کند. این درحالی است انصار‌الله به صورت رسمی اعلام کرده ‌ که‌ حملات موشکی از سوی آنها تا زمان پایان  جنگ غزه استمرار خواهد داشت. البته رژیم صهیونیستی نیز ناوچه‌هایی را به سمت دریای سرخ  گسیل کرده است تا بتواند به نوعی این تهدیدات را خنثی کند.

بنابراین چنین اقداماتی را‌ می‌توان نشانه‌های جدی گسترش جنگ به نقاط دیگر منطقه دانست‌‌.  در این بین ‌ رژیم صهیونیستی و آمریکا از وعده سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله نیز بشدت ترسیده‌اند، چون یک احتمال ممکن این است که دبیرکل حزب الله روز جمعه در سخنرانی  خود رسما اعلام ورود به جنگ کند. به همین دلیل رژیم صهیونیستی و آمریکا اقدام به رایزنی‌های مختلفی کرد‌ه‌اند و پیام‌هایی ‌ را فرستاده‌اند تا حزب‌الله به طور رسمی وارد میدان جنگ نشود.

به این ترتیب با توجه به اینکه در هفته چهارم جنگ قرار داریم و رژیم صهیونیستی با قتل‌عام گسترده مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه تلاش می‌کند، مانع حرکت نیروهای مقاومت شود. اما نیروهای مقاومت در حال دستیابی به اهداف ‌و توسعه بازدارندگی‌شان هستند. این درحالی است که‌ مقاومت فلسطین نیز در حال افزایش فشارهای خود است تا مانع حرکت زمینی رژیم صهیونیستی در غزه شود.

از طرف دیگر رژیم صهیونیستی با توسعه حملات در مناطق‌ شمال و جنوب نیز رو به رو است و به نظر می‌رسد تحت این شرایط رژیم صهیونیستی کم کم به سمت آتش بس حرکت کند، چراکه این احتمال وجود دارد که با استمرار این شرایط یعنی ادامه توسعه جنگ در منطقه و فشار بر رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی‌، جنگ تا دو هفته آینده خاتمه پیدا می‌کند. البته احتمال طولانی شدن جنگ نیز وجود دارد، زیرا منطقه‌ای شدن جنگ استمرار  آن را در پی‌خواهد داشت و به عبارت دیگر اگر حزب الله روز  جمعه رسما  وارد جنگ شود  و انصار الله نیز حملات خود را تشدید کرده و  استمرار ببخشد، قطعا جنگ طولانی‌تر خواهد شد.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها