ترسیم شاکله آینده منطقه

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی نود دقیقه‌ای خود شاکله آینده منطقه را همزمان برای دوستان و دشمنان محور مقاومت تشریح کرد.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی نود دقیقه‌ای خود شاکله آینده منطقه را همزمان برای دوستان و دشمنان محور مقاومت تشریح کرد.
کد خبر: ۱۴۲۹۰۲۶
نویسنده حسن هانی زاده کارشناس جهان عرب

یکی از محور‌های مهم سخنان سید مقاومت این بود که حزب الله از همان آغازین روز‌های عملیات طوفان الاقصی برای اینکه فشار نظامی علیه نیرو‌های مقاومت در غزه را کاهش بدهد وارد عمل شد و تلاش کرد تا توجه ارتش رژیم صهیونیستی از داخل اراضی اشغالی به شمال فلسطین منتقل کند و همین موضوع باعث شد تا نیرو‌های نخبه ارتش رژیم اشغالگر قدس که قرار بود در همان روز‌های اول به غزه حمله کنند مجبور شدند در جبهه شمالی با حزب الله درگیر شوند و این مساله از بار فشار نظامی بر حماس و جهاد اسلامی کاست. 

موضوع دیگر اینکه عملیات طوفان الاقصی کاملا مرتبط با نیروی فلسطینی است که هیچ کشور، دولت و جنبشی در آن دخالت نداشت و در حقیقت همه از این عملیات غافلگیر شدند و این حمله نظامی کاملا در سکوت انجام شد و در مجموع می‌توان گفت که عملیات طوفان الاقصی به لحاظ شکلی و ماهیتی بزرگ و پیچیده و دارای آثار بسیار مهمی بر آینده منطقه خواهد بود. 

سید حسن نصرالله اعلام کرد که حزب الله در طول نزدیک به یک ماه گذشته در درگیری‌های شمال فلسطین و جنوب لبنان ۵۷ شهید داد. وی در عین حال از وضعیت روحی مردم غزه هم تمجید کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان به صراحت گفت که محور مقاومت تحت هیچ شرایطی از تهدیدات آمریکا نمی‌ترسد و برغم اینکه این تهدیدات با حضور ناو‌های جنگی ایالات متحده در دریای مدیترانه تشدید شده، اما از صحبت‌های سید حسن نصرالله بر می‌آید که نیرو‌های مقاومت برای هر تهدید و گزینه‌ای یک دستور کاری مشخص و تعریف شده‌ای دارند و حزب الله آماده است که در هر لحظه‌ای ورود پیدا کند و معادله را به سود ملت فلسطین تغییر بدهد.

بعد از عملیات طوفان الاقصی با موجی از احساسات انسانی مردم آزاده در شرق و غرب جهان روبرو بودیم که این مساله مورد تمجید دبیر کل حزب الله هم قرار گرفت. وی البته به این نکته هم اشاره کرد که دولتمردان هم باید این زمینه خودی نشان دهند و سران کشور‌های اسلامی و عربی هم راهکاری برای پایان دادن به این درگیری‌ها پیدا کنند. 

در نهایت دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود تردید‌ها را میان کشور‌های غربی، آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی افزایش داد و اعلام کرد که همه گزینه‌ها در دستور کار نیرو‌های مقاومت قرار دارد و هر آن ممکن است حزب الله وارد عمل شود. اگرچه این نیروی محور مقاومت به نوعی درگیر مساله غزه است، اما اگر بخواهد به صورت رسمی وارد جنگ شود طبیعتا شرایط جنگ به شکل شگفت انگیزی تغییر پیدا کند و حتی این احتمال هم وجود دارد که درگیر‌های به اوج خود برسد. 

از این رو باید گفت که این سخنرانی ضمن اینکه به خاطر تشریح وضعیت دردناک مردم فلسطین حائز جنبه‌های انسانی و عاطفی بود، اما در عین حال به نحو شایسته‌ای از محور مقاومت فلسطین که توانست شکست بزرگی بر رژیم صهیونیستی وارد کند تقدیر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها