یک کارشناس حوزه روابط بین الملل در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

آمادگی مقاومت برای تدوام مقابله با تجاوزگری

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود بر نقش مهم نیروی مقاومت عراق و انصارالله در کمک به مردم غزه و جلوگیری از تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود بر نقش مهم نیروی مقاومت عراق و انصارالله در کمک به مردم غزه و جلوگیری از تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۲۹۰۳۴
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس غرب آسیا در گفتگو با جام جم آنلاین درباره ارزیابی سخنان امروز دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم و داغ سه چهار روز اخیر انتظاری بود که بسیاری از محافل رسانه‌ای و کارشناسان سیاست خارجی در خصوص سخنرانی سیدحسن نصرالله داشتند و محتوای اظهارات ایشان دقیقا تحلیل جامعی از وضعیت امروز در جبهه نبرد نیروی‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی بود.

وی ادامه داد: امروز دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان خود از عملیات الاقصی و اقدامات جنایات رژیم صهیونیستی گفت و بر آمادگی مقاومت برای تدوام مقابله با هر گونه تجاوزگری تاکید کرد.

این کارشناس حوزه روابط بین الملل با اشاره به تحلیل دقیق میدانی از سوی سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: طراحی عملیات جنگ از سوی نیروی مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس بار دیگر مورد تاکید دبیر کل حزب الله لبنان قرار گرفت. این تاکید از آن جهت اهمیت دارد که در طول روز‌های گذشته درباره این عملیات فضاسازی‌های رسانه‌ای مختلفی صورت گرفت تا طرح ریزی و برنامه ریزی چنین عملیات پیشدستانه‌ای را به غیر فلسطینی‌ها نسبت دهند، اما سید حسن نصرالله با صراحت این نکته را رد و عنوان کرد که نقش اصلی این حمله با طراحی نیروی مقاومت فلسطین بود و حتی ما بعد از عملیات نسبت به انجام آن مطلع شدیم، اما با توجه به وظیفه‌ای که برای خودمان قائلیم به سرعت نسبت به آن واکنش نشان دادیم و حرکت خود را برای رویارویی با رژیم صهیونیستی و انتقال توان این رژیم اشغالگر به سمت مرز‌های لبنان و کاهش فشار به غزه آغاز کردیم. 

صدرالحسینی اظهار کرد: موضوع دخالت آمریکا در همه جنایات رژیم صهیونیستی مورد تاکید سیدحسن نصرالله بود. این نکته‌ای است که البته مورد توجه بسیاری از کارشناسان و حتی مردم منطقه نیز قرار دارد و ایالات متحده باید مسئولیت خود را بپذیرد.

وی با اشاره به همراهی همه بخش‌های مقاومت با حرکت جهاد اسلامی و نیرو‌های حماس علیه رژیم اشغالگر قدس خاطرنشان کرد: حضور به موقع کانون‌های مقاومت عراق و همچنین انصارالله توانست به مردم غزه کمک زیادی کند و البته باعش کاهش جنایات رژیم صهیونیستی شود. 

این تحلیلگر منطقه غرب آسیا با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی ضعف بنیه نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را کاملا آشکار ساخت تصریح کرد: سیستم امنیتی رژیم اشغالگر قدس در برابر عزم و اراده و توان مقاومت چیزی برای گفتن نداشت و به مثابه خانه عنکبوت سست و پوشالی بود.

وی افزود: همان طور که دبیر کل حزب الله لبنان به درستی اشاره کرد سکوت دولتمردان کشور‌های اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی می‌تواند خطرات بالقوه‌ای را برای آن‌ها ایجاد کند. همان طور که در دهه ۴۰ میلادی سکوت بعضی از کشور‌ها باعث شد صهیونیست‌ها دست به حملات علیه سرزمین‌های پیرامونی بزنند و اگر در شرایط کنونی این سکوت از سوی سران برخی از کشور‌های اسلامی ادامه پیدا کند ممکن است به عنوان همراهی با رژیم اشغالگر قدس تلقی شود و خطراتی را برای برخی از کشور‌های پیرامونی ایجاد کند. 

این کارشناس جهان عرب ادامه داد: آنچنان که از سخنان سیدحسن نصرالله بر می‌آید نیرو‌های مقاومت کاملا آمادگی لازم را برای تدوام مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی چه در لبنان و چه در غزه دارند. ایشان به صراحت اعلام کردند در صورت آسیب دیدن شهروندان لبنانی ما به به شکار شهروندان سرزمین‌های اشغالی خواهیم رفت. 
صدرالحسینی خاطرنشان کرد: محتوای کلی سیدحسن نصرالله موضوع آتش بس و رفع تظلمات و جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی از مردم غزه و پایان دادن به کشتار فلسطینی‌ها بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها