نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی ‌مجلس در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

۴ دلیل برای اینکه حماس آغازگر جنگ نبود

بر اساس اطلاعات موثق، رژیم صهیونیستی قصد داشت باریکه غزه را نیز تصرف کند و مورد اشغال قرار دهد. در واقع رزمندگان حماس با عملیات طوفان الاقصی اقدامی پیش دستانه برای جلوگیری از این تجاوز انجام دادند.
بر اساس اطلاعات موثق، رژیم صهیونیستی قصد داشت باریکه غزه را نیز تصرف کند و مورد اشغال قرار دهد. در واقع رزمندگان حماس با عملیات طوفان الاقصی اقدامی پیش دستانه برای جلوگیری از این تجاوز انجام دادند.
کد خبر: ۱۴۲۷۵۶۹
نویسنده ابراهیم عزیزی | نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

19 روز از شروع عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و براساس برخی گزارش‌ها ‌تعداد شهدای فلسطینی از 6000 نفر فراتر رفته است. در این بین آنچه که برخی به آن توجه نمی‌کنند، مسائل و دلایلی است که سبب شد حماس دست به اقدامی پیشگیرانه بزند. در واقع  آنچه که باید به عنوان‌ واقعیتی تاریخی پذیرفته شود، دلایل شروع حمله است. مسائلی که اگر نگاه جامعی به آنها داشت و منصفانه به آنها پرداخت نشان می‌دهد که حماس چاره‌ای بجز حمله نداشته است.

نکات مختلفی را می‌توان در این خصوص مورد توجه قرار داد. اما در ادامه به چهار دلیل اصلی این مهم اشاره می‌شود.  نخست اینکه نباید فراموش کرد که  نزدیک 16 سال است که رژیم صهیونیستی همه مسیرهای منتهی به مردم غزه را مسدود کرده است و در این مدت هیچ امکانی برای خدمت رسانی در راستای معیشت و رفاه مردم غزه فراهم نکرده بود. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی با همه ابزارهایی که در اختیار داشت، غزه را در ‌ محاصره کامل قرار داده و شرایط را برای مرگ تدریجی مردم مهیا کرده بود.

مساله دوم اهانت‌های بی‌شماری  است که ‌ در این مدت به قبله اول مسلمانان شده است. توهین و اهانت‌هایی که نیروهای امنیتی و سایر قوای رژیم صهیونیستی ‌ به مسجد الاقصی به عنوان ‌مکان مقدس انجام داد، سبب جریحه دار شدن ‌عواطف همه مسلمانان شد. فراموش کردن این مساله که ‌مدتی پیش ‌وزیر و سربازان رژیم صهیونیستی‌ به مسجدالاقصی بی‌حرمتی کرده و مانع ورود مسلمانان شدند، امکان پذیر نیست.

سومین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، این است که بر اساس اطلاعات موثق، رژیم صهیونیستی ‌قصد داشت باریکه غزه را نیز تصرف کند و مورد اشغال قرار دهد. در واقع رزمندگان حماس با عملیات طوفان الاقصی اقدامی پیش دستانه برای جلوگیری از این ‌ تجاوز انجام دادند.

مساله دیگری که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد، این است که ‌دست آمریکایی‌ها نیز‌ به جنایت در غزه آلوده است و می‌توان گفت به نوعی آمریکایی‌ها صحنه گردان این حوادث هستند، چراکه به دنبال این بودند که عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را عملی کنند. با این حال جنایات و کودک کشی‌های ‌ رژیم صهیونیستی سبب شد که کشورهای عربی نیز از ماهیت رژیم صهیونیستی  آگاه شوند. نباید فراموش کرد که رژیم صهیونیستی سال‌هاست که شعار نیل تا فرات را در سر می‌پروراند و این‌ مبارزان فلسطینی هستند که اجازه نداده‌اند این شعار تحقق پیدا کند. به همین دلیل کشورهای عربی باید قدردان این مجاهدان باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها