در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

حزب‌الله شرایط میدان را تغییر می‌دهد

هر چند حزب الله و رژیم صهیونیستی تمایلی به ورود به جنگ گسترده ندارند. اما حزب الله به عنوان عضو موثر جبهه مقاومت نمی‌تواند، بی‌تفاوت باشد. به همین دلیل افزایش جنایت‌ها در نوار غزه و  بویژه حمله به بیمارستان‌ها می‌تواند واکنش طبیعی و رو به گسترش حزب الله را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۳۰۶۹۶
نویسنده سلمان رضوی | کارشناس حوزه فلسطین

حزب‌الله شرایط میدان را تغییر می‌دهد

این روزها شاهد افزایش حمایت‌های مردمی از غزه در سرتاسر دنیا هستیم و در شهرهای بزرگ دنیا مانند لندن و نیویورک نیز تظاهرات‌های گسترده‌ای در حمایت از مردم مظلوم غزه انجام می‌شود‌. آنچه که در حقیقت سبب افزایش شرکت مردم در چنین تجمعاتی می‌شود، شدت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه است، چراکه این روزها شاهد افزایش بمباران بیمارستان و مراکز درمانی  در غزه هستیم و در چنین شرایطی وجدان بیدار انسان‌ها سبب می‌شود که آنها به این جنایات واکنش نشان دهند‌.

حزب‌الله شرایط میدان را تغییر می‌دهد

افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به نوعی چهره واقعی این رژیم را برای جهانیان آشکار کرده، لازم به یادآوری است که این رژیم  برای اینکه چهره‌ای صلح طلب از خود نشان دهد و ادعا کند تنها رژیم دمکراتیک در  خاورمیانه است، هزینه‌های زیادی تاکنون در نشریات، رسانه‌ها و فضای مجازی کرده است. اما با آشکار شدن جنایات این رژیم در غزه بسیاری از مردم در سراسر جهان با چهره واقعی ‌رژیم صهیونیستی آشنا شده‌اند.

هرچند سران کشورهای غربی این روزها حمایت همه جانبه‌ای از رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند. اما حضور مردم در تظاهرات‌هایی که علیه جنایات در غزه شکل  گرفته است در نهایت روی تصمیم‌های سران کشورهای غربی نیز تاثیر خواهد ‌گذاشت و به پایان بخشیدن به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه کمک می‌کند‌.

این روزها شاهد افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستیم و آنها آشکارا به بیمارستان‌ها نیز حمله می‌کنند.‌ فراموش نکنیم که این رژیم از هر ابزاری برای افزایش فشار بر حماس استفاده می‌کند. برای نمونه آنها در ابتدا حمله هوایی انجام می‌دادند و بعد به حمله زمینی روی آوردند و حتی اقدام به قطع‌ آب، برق و سوخت نیز ‌کردند. اما برخلاف این اقدامات نیروهای حماس همچنان به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی آخرین حربه‌ها را به کار ‌گرفته است، یعنی به بیمارستان‌ها  حمله می‌کند تا از این طریق بر حماس فشار بیشتری وارد کند. اما بعید است که این رویکرد تاثیر گذار باشد، چون افزایش واکنش‌های جهانی را در پی دارد و افزون بر این سبب افزایش فشارها از طریق حزب الله  نیز می‌شود. در واقع افزایش جنایات در نوار غزه سبب ورود‌ جدی‌تر حزب الله می‌شود. در سخنرانی اخیر دبیرکل حزب الله لبنان نیز اشاره شد که شرایط میدان می‌تواند متناسب با جنایات و حملات رژیم صهیونیستی تغییر کند.  

هر چند حزب الله و رژیم صهیونیستی تمایلی به ورود به جنگ گسترده ندارند. اما حزب الله به عنوان عضو موثر جبهه مقاومت نمی‌تواند، بی‌تفاوت باشد به همین دلیل افزایش جنایت‌‌ها در نوار غزه و  بویژه حمله به بیمارستان‌ها می‌تواند واکنش طبیعی و رو به گسترش حزب الله را به دنبال داشته باشد‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها