مقاومت یمن در اقدامی انقلابی و بازدارنده کشتی اسرائیلی را توقیف کرد

حماسه یمنی در دریای سرخ

رهبر انقلاب امروز در دیدار با مردم کرمان و خوزستان از کمک‌های جنایت آمیز برخی دولت‌های اسلامی به رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کردند و گفتند که ملت‌های مسلمان این مساله را فراموش نخواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۳۷۳۴۲
نویسنده احمدرضا روح الله زاد کارشناس مسائل غرب آسیا

خیانت به آرمان فلسطین جنایت است

واقعیت آن است که برخی از رژیم‌های منطقه‌ای اساسا در قضیه فلسطین از سال‌های خیلی دور یک روند نفاق گونه‌ای را دنبال کردند. برخی از کشور‌ها مانند ترکیه آشکارا با رژیم اشغالگر قدس روابط سیاسی، نظامی و اقتصادی برقرار کردند و در همین بحبوحه جنگ غزه نیز این روابط همچنان به قوت خود باقی است.

در شرایطی که فلسطینی‌ها زیر بمباران شدید هستند و بواسطه اقدامات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی بسیاری از مردم غزه شهید و مجروح شده اند و تحت تنگنا‌های زیادی از نظر سوخت، دارو و مواد غذایی هستند دولت ترکیه اعلام می‌کند که اسرائیل جنایتکار است و نسل کشی براه انداخته و جامعه جهانی باید در این خصوص واکنش نشان دهد، اما با این حال دولت این کشور حاضر نشد که روابط خود را با رژیم اشغالگر قدس مورد بازنگری قرار دهد و همچنان نفت، انرژی، غذا، آب و دارو را برای اسرائیل تامین می‌کند، اما در حوزه رسانه‌ای در قالب یک پروپاگاندا خود را مدافع مردم فلسطین نشان می‌دهد.

همین موضوع در مورد امارات متحده عربی هم صادق است. دولت این کشور از همان روز‌های نخست درگیری بعضا جنگنده‌هایی را برای کمک به رژیم صهیونیستی روانه کرده تا مواضع فلسطینی‌ها را بمباران کند و از این نظر سهیم در جنایات این رژیم است، اما از سویی دیگر ژست حمایت از موازین بشردوستانه بخود می‌گیرد و تجهیزات و کالا‌هایی را به مصر ارسال می‌کند تا در اختیار مردم غزه قرار گیرد.

عربستان هم در پی آن است تا پهباد‌ها و موشک‌هایی را که انصارالله یمن به عمق اراضی دشمن شلیک می‌کند با کمک آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های غربی و از طریق سیستم‌های ضد هوایی و سامانه‌های ضد موشکی رهگیری کند و اجازه ندهد به عمق اراضی سرزمین‌های اشغالی اصابت کند.

مصر هم با سامانه‌هایی که نصب کرده تلاش می‌کند تا از رسیدن این موشک‌ها و پهباد‌ها به مواضع دشمن صهیونیستی جلوگیری کند. در عین حال دولت این کشور مرز رفح را همچنان بسته نگه داشته و اجازه کمک رسانی به مردم تحت محاصره غزه را نمی‌دهد.

این رویکرد‌ها که نشان از همکاری نزدیک این کشور‌ها با رژیم صهیونیستی می‌دهد حاکی از آن است که این رژیم‌ها رویه‌ای منافقانه در قبال مردم فلسطین در پیش گرفته اند و برخلاف افکار عمومی جهان اسلام علیه آرمان فلسطین در کنار دشمن صهیونیستی قرار دارند. این موضوع از چشم ملت‌های مسلمان پنهان نمی‌ماند و بدون تردید در آینده واکنش‌های مناسب به این رویکرد‌ها داده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها