مقاومت یمن در اقدامی انقلابی و بازدارنده کشتی اسرائیلی را توقیف کرد

حماسه یمنی در دریای سرخ

به‌دنبال افزایش جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه و تداوم حملات این رژیم به بیمارستان‌ها و مدارس در این منطقه، یمنی‌ها که از ابتدای جنگ غزه دوشادوش سایر گروه‌های مقاومت به مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر پرداخته‌اند در روزهای اخیر بر حجم اقدامات خود افزوده‌اند تا جایی که دیروز ارتش یمن یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد.
کد خبر: ۱۴۳۱۶۶۹
 
ارتش یمن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه چند بار بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرارداده و پیش ازاین سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن و محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارا... هریک در بیانیه‌هایی جداگانه تاکید کرده بودند تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه اهداف اسرائیلی ادامه خواهند داد. در چنین شرایطی دیروز شبکه المیادین خبر داد ارتش یمن یک کشتی اسرائیلی با ۵۲خدمه را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورده است. این خبر پس از آن اعلام شد که عصر دیروز، منابع خبری از ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی خبر داده بودند. شبکه العربیه گزارش داد اخباری درباره ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی به نام گلکسی لیدر منتشرشده که ۲۲خدمه در این کشتی حضور داشته‌اند. لحظاتی بعد از انتشار این گزارش، شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد، نیروی دریایی یمن موفق شده یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد. طبق این گزارش، ۵۲نفر در این کشتی حضور داشته‌اند که همگی دستگیر شده‌اند. المیادین اضافه کرد خدمه این کشتی و تمام کسانی که در آن حضور داشته‌اند، تحت بازجویی قرار دارند و ملیت آنها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط یمن شناسایی شده است. همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، صهیونیست‌ها در اولین واکنش به خبر توقیف کشتی اسرائیلی توسط مقاومت یمن، مدعی شدند این کشتی متعلق به آنها نیست تا بتوانند با خرید زمان، راهی برای فرار از این شکست پیدا کنند.  دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به توقیف کشتی متعلق به این رژیم توسط نیروهای یمنی، گفت این اقدام، رخداد بسیار خطرناکی در سطح جهانی است. هاگاری با این ادعا که این کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی نیست، مدعی شد: این کشتی با خدمه غیرنظامی بین‌المللی، ترکیه را به مقصد هند ترک کرد و هیچ اسرائیلی در آن حضور ندارد. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم این اقدام را محکوم کرد و مدعی شد جمهوری اسلامی ایران، عامل توقیف این کشتی به شمار می‌رود. نتانیاهو در عین حال گفت ربودن این کشتی، پیامدهای بین‌المللی به همراه خواهدداشت که مربوط به امنیت خطوط کشتیرانی جهانی است.
 
هشدار حمله رسمی
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن ظهر دیروز تاکید کرده بود تمام کشتی‌ها با پرچم رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که شرکت‌های اسرائیلی آنها را اداره می‌کنند یا این کشتی‌هایی که متعلق به این شرکت‌ها هستند، اهداف مشروع نیروهای مسلح یمن خواهند بود. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد بنابر مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و باتوجه به تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین و به منظور استجابت خواسته ملت یمن و تمام ملت‌های آزاده جهان، هر کشتی‌ که پرچم رژیم صهیونیستی داشته باشد یا توسط شرکت‌های اسرائیلی اداره شده یا شرکت‌های اسرائیلی مالک آن باشند، هدف حمله قرار خواهد گرفت. ارتش یمن از تمام کشورهای جهان خواست آن دسته از شهروندان‌شان را که به‌عنوان خدمه در این کشتی‌‌ها کار می‌کنند، خارج کنند و از تعامل یا بارگیری این کشتی‌ها خودداری وبه کشتی‌های خودابلاغ کنند ازکشتی‌های اسرائیلی فاصله بگیرند. این بیانیه پس از آن صادرشده‌ که یک منبع نظامی یمنی، روزشنبه به شبکه المیادین خبر داد ارتش این کشور قصد دارد تمام کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دهد.
 
ناتوانی صهیونیست‌ها از رویارویی با ارتش یمن
توقیف کشتی اسرائیلی از سوی یمنی‌ها در حالی صورت گرفته که از ابتدای جنگ اخیر غزه، مقاومت یمن بارها با حملات پهپادی و موشکی، مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داده اما صهیونیست‌ها صرفا نسبت به برخی از این حملات اعتراض کرده و در مورد برخی نیز ترجیح داده‌اند سکوت کنند.  تحلیلگران بر این باورند که اسرائیل برای انجام حملات قوی علیه انصارا... با موانع نظامی متعددی روبه‌روست، زیرا عملیات حمله هوایی به انصارا... به معنای آن است که جنگنده‌های اسرائیلی مسافت‌هایی طولانی را از طریق دریای سرخ طی و شاید به حریم هوایی ملی کشورهایی مانند مصر یا عربستان سعودی نیز نفوذ کنند. در چنین موقعیتی، ریاض و قاهره نمی‌توانند مطلقا به جنگنده‌های اسرائیلی اجازه استفاده از حریم هوایی خود را بدهند. تل‌آویو در چنین شرایطی می‌تواند به پایگاه نظامی خود در اریتره متوسل شود اما نمی‌تواند از آن برای حمله به یمن استفاده کند، زیرا این امر اریتره را در معرض حملات انصارا... قرار می‌دهد که منطقه شاخ آفریقا را در معرض خطر قرار می‌دهد. در عین حال، پدافند هوایی انصارا... را نیزنمی‌توان دست کم گرفت که همین اوایل هفته پیش موفق شدپهپاد بسیار پیشرفته آمریکایی۹‌MQ را سرنگون کند. درچنین فضایی، تنها گزینه رژیم اسرائیل برای پاسخ به انصارا...، استفاده از موشک‌هاست اما این امر نیز موجب می‌شود دامنه جنگ کنونی علیه غزه گسترش یابد، امری که برای تل‌آویو و کل منطقه، عواقب خطرناکی به‌همراه دارد.

حمایت کامل ملت یمن از تصمیمات رهبران
اقدامات شجاعانه نیروهای مقاومت یمن علیه جنایات صهیونیست‌ها به پشتوانه حمایت مردم این کشور صورت می‌گیرد و همان‌طور که یحیی سریع گفته، نیروهای مسلح یمن حملات خود را در اجابت خواست مردم یمن انجام می‌دهند. یمن یکی از کشورهایی است که از ابتدای جنگ اخیر غزه شاهد گسترده‌ترین تظاهرات‌ در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات غزه بوده است. روز شنبه گذشته نیز یکی از بزرگ‌ترین تجمعات مردم یمن برگزار شد وتظاهر‌کنندگان یمنی بر حمایت کامل از تمام تصمیمات شجاعانه رهبران یمن که بیانگر تصمیم ملت این کشور است، تأکید کردند. بنابر گزارش شبکه المیادین، تظاهر‌کنندگان در بیانیه‌‌ای خواستار تداوم حملات به عمق رژیم صهیونیستی شده و از رژیم‌های عربی خواستند تا گذرگاه‌ها را برای عبور مبارزان همه ملت‌های اسلامی ازجمله ملت یمن و یاری ملت فلسطین، باز کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها