بعد از پایان آتش بس موقت و طی پنج روز گذشته شاهدیم که دولت دست راستی و افراطی بنیامین نتانیاهو کماکان بر طبل جنگ می‌کوبد و محل مساله فلسطین را کماکان در همان بازی صفر و یک خود یعنی اخراج کامل فلسطینی‌ها و ویران سازی باریکه غزه می‌بیند و موضوعی تحت عنوان شکست حماس و مساله گروگان‌ها در حال حاضر در دستور کار صهیونیست‌ها نیست و علت آن شکست ارتش رژیم اشغالگر قدس در رویارویی با نیرو‌های مقاومت است.
کد خبر: ۱۴۳۴۵۶۰
نویسنده ابوالفضل ظهره وند کارشناس حوزه روابط بین الملل
 
سیاست زمین سوخته راهبرد خطرناک غرب در غزه
 
برغم این ناکامی، اسرائیل پذیرای شکست نیست و به عبارتی این رفتار نشان می‌دهد که اهداف صهیونیستی آن‌ها مساله ایجاد زمین سوخته در غزه و همچنین نابودی فلسطینی‌ها است و موضوع شکست حماس و آزادی گروگان‌ها برای آنان صرفا بهانه‌ای است. همین اتفاق بیانگر ماهیت صهیونیسم است که جز توسعه طلبی، سلطه و زیر پا گذاشتن همه هنجار‌هایی که برساخته حوزه بین الملل است برای این رژیم اساسا هیچ اهمیتی ندارد. 
 
این رفتار بخوبی ماهیت اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی در منطقه را نشان می‌دهد و حاکی از آن است که اسرائیل نه یک کشور و نظام سیاسی بلکه یک پادگان نظامی برای شکل دهی و پیگیری اهداف صهیونیسم جهانی به مرکزیت واشنگتن و لندن است.
 
ماهیت این واقعیت تلخ این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری نمایان شده است. همانطور که در خبر‌ها آمده بود نظام سلطه شامل آمریکا، انگلیس و آلمان نیرو‌های خود را در غزه پیاده کردند و در یک عبارت کلی می‌توان گفت که ناتو برای ویران سازی این منطقه و جنایت علیه مردم بیدفاع غزه وارد عمل شده و برغم ادعا‌هایی که غربی‌ها درباره احترام و اعتبار همه هنجار‌های بین المللی و لزوم رعایت آن از سوی همه دولت‌ها مطرح می‌کردند از سوی آن‌ها یک به یک زیر پا گذاشته شد و آن‌ها در مسیر دستیابی به اهداف نامشروع خود هیچ هنجاری را برنمی تابند.
 
نکته قابل تامل اینکه با وجود همه هنجارشکنی‌هایی که در حوزه موازین قانونی و بین المللی و کنوانسیون‌های سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد، اما برای نشان دادن چهره‌ای موجه از خود در عرصه جهانی با دروغ و تزویر از همدردی خود با مردم غزه می‌گویند. برای نمونه می‌توان به صحبت‌های آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اشاره کرد که ریاکارانه از در دلسوزی با فلسطینی‌ها درآمده و در قالب یک نمایش سیاسی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا از کشتار مردم غزه خودداری کند. کاملا مشخص است که او در سخنان خود هیچ صداقتی ندارد، چون خود او هم یک صهیونیست است و مسئولیت جنایاتی که اکنون در سرزمین‌های اشغالی اتفاق می‌افتد حتما متوجه ایالات متحده و انگلیس و صهیونیسم جهانی است.
 
تردیدی نیست که نتانیاهو صرفا یک مجری است که به صورت ابزاری صرفا وظیفه اجرای اهداف صهیونیسم جهانی را دارد و اگر این واقعیت را نبینیم بدون شک در تحلیل و ارزیابی تحولات و رخداد‌های بین المللی بویژه اتفاقی که در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد دچار اشتباه خواهیم شد. 
 
غزه امروز فوکوسی از آنچه که در روابط بین الملل جریان داشته و دارد و در این باریکه خود را نمایان کرده است. اگر بخواهیم ماهیت غرب و نظام صهیونیسم را در جهان ببینیم آن را باید در رفتار جنایتکارانه غرب، آمریکا و نتانیاهو مشاهده کنیم.
 
این واقعیت، درس بزرگی برای جهان اسلام، کشور‌های عربی و بطور کلی بشریت است و از همین رو است که امروز در جای جای دنیا اعتراضات علیه رویکرد‌های غرب و صهیونیسم جهانی از جمله در آمریکا و اروپا در حال رشد است. اگرچه امپراتوری رسانه‌ای غرب تمامی تلاش خود را بکار می‌برد که اخبار پیرامون خیزش عمومی علیه صهیونیسم را سانسور کند، اما فضاحت کار آنقدر آشکار است که نمی‌توان روی آن هیچ سرپوشی گذاشت.
 
در عین حال نظام سلطه غرب با همراهی صهیونیسم بین الملل در پی آن است که اقتدار از دست رفته را بازیابد. چون اگر آن‌ها نتوانند موضوع شکست حماس را قطعی کنند بدون تردید شاهد فروپاشی اسرائیل از درون و اخراج آمریکا و رژیم صهیونیستی از منطقه خواهیم بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها