در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

شکست همه جانبه رژیم صهیونیستی

‌شکست رژیم صهیونیستی را باید شکستی قطعی دانست، زیرا حماس و جهاد اسلامی پیش‌شرط‌های خود را به رژیم صهیونیستی دیکته کرده‌اند و این رژیم ناچار به پذیرش آن‌ها شده است.
‌شکست رژیم صهیونیستی را باید شکستی قطعی دانست، زیرا حماس و جهاد اسلامی پیش‌شرط‌های خود را به رژیم صهیونیستی دیکته کرده‌اند و این رژیم ناچار به پذیرش آن‌ها شده است.
کد خبر: ۱۴۳۲۱۶۴
نویسنده حسن هانی زاده | کارشناس مسائل غرب آسیا

بعد از گذشت ۴۷ روز از عملیات طوفان الاقصی و شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی سرانجام این رژیم ناچار شد در برابر رزمندگان فلسطینی پرچم سفید را بالا ببرد. این اتفاق ‌ شکستی بسیار بزرگ برای رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی  محسوب می‌شود.

‌شکست رژیم صهیونیستی را باید شکستی قطعی دانست، زیرا ‌ حماس و جهاد اسلامی پیش‌شرط‌های خود را به رژیم صهیونیستی دیکته کرده‌اند و این رژیم ناچار به پذیرش آنها شده است.

بنابراین ابتکار عمل میدانی همچنان در دست حماس و جهاد اسلامی است، برای نمونه موشک باران اخیر تل‌آویو نیز نشان داد که حماس همچنان قدرت موشکی خود را حفظ کرده است و این نکته‌ پیامی بسیار مهم برای رهبران رژیم صهیونیستی دارد و آنها باید بدانند که انگشت رزمندگان حماس همچنان ‌ روی ماشه است.

به این ترتیب لازم به یادآوری است که رژیم صهیونیستی ‌شکست بزرگی را در حوزه‌های‌ امنیتی، نظامی و اطلاعاتی متحمل شده است و اکنون نیز پذیرش شرایط حماس برای تبادل اسرا نشان می دهد که اسرائیل در حوزه سیاسی نیز شکست خورده ‌و این دستاورد سیاسی بزرگی برای رزمندگان فلسطینی است که بعد از طوفان الاقصی حاصل شده ‌و نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی گام به گام در حال عقب نشینی است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی در این مدت دستاوردی نداشته ‌ و نتوانسته به اهدافی که داشته دست پیدا کند. رژیم صهیونیستی در حوزه نظامی نیز قادر به پیش‌روی چندانی نبوده است، زیرا توانمندی نظامی  حماس و جهاد اسلامی در جنگ‌های غیر کلاسیک شرایط را برای آنها بسیار دشوار کرد و آنها نتوانستند به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا کنند، برای نمونه‌ رژیم صهیونیستی می‌خواست‌ حماس و جهاد اسلامی را ریشه‌کن کند. اما نتوانستند به این هدف خود برسند. افزون بر این آنها ادعا می‌کردند که ‌ تونل‌های غزه را را منهدم خواهند کرد. ولی در دستیابی به این هدف نیز ناکام ماندند. این درحالی است که‌ رژیم صهیونیستی تلاش کرد  با بمباران وحشیانه و گسترده ‌ همبستگی ایجاد شده بین مردم غزه و رزمندگان فلسطینی را نیز از بین ببرد اما در دستیابی به این هدف نیز شکست خورد.

بنابراین رژیم صهیونیستی را باید بازنده عملیات طوفان‌ الاقصی در‌ حوزه اطلاعاتی، سیاسی و نظامی است. این درحالی است که به دلیل فشار افکار عمومی این روزها کابینه بنیامین نتانیاهو در شرایط دشواری قرار گرفته  و قادر به ادامه کار نیست. براساس گزارش‌هایی که منتشر شده ‌حدود یک میلیون یهودی که دارای تابعیت دوگانه هستند، می‌خواهند بعد از آتش‌بس اراضی اشغالی را به سمت آمریکا و اروپا ترک‌ کنند، این مهاجرت معکوس نیز برای رژیم صهیونیستی و غرب شکست  دردناک دیگری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها