افق‌ های پلی‌ استیشن در غرب وحشی
Forbidden West نگاه جدیدی به آثار جهان باز از سوی گوریلا گیمز است

افق‌ های پلی‌ استیشن در غرب وحشی

آیا الدن رینگ قرار است افسانه زلدای بعدی باشد؟

یاران حلقه

از زمان پخش افسانه دارک سولز به عنوان سخت‌ ترین بازی دنیا، نزدیک به ۱۰سال می‌گذرد. فرام سافتور با دیمنز سولز و بعدا ادامه دادن آن در دنباله معنوی‌اش یعنی سری بازی‌های دارک سولز، نه فقط چالشی جدید بلکه دست به خلق سبک گیم‌پلی جدیدی زد که به تنهایی منبع اقتباس بازی‌های زیادی شد.
از زمان پخش افسانه دارک سولز به عنوان سخت‌ ترین بازی دنیا، نزدیک به ۱۰سال می‌گذرد. فرام سافتور با دیمنز سولز و بعدا ادامه دادن آن در دنباله معنوی‌اش یعنی سری بازی‌های دارک سولز، نه فقط چالشی جدید بلکه دست به خلق سبک گیم‌پلی جدیدی زد که به تنهایی منبع اقتباس بازی‌های زیادی شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۵۴۹

الدن رینگ به عنوان جدیدترین دنباله‌روی بازی‌های سولزلایک، نه تنها کار خود را به بهترین نحو در این زمینه انجام می‌دهد بلکه استانداردهای جدیدی را برای بازی‌های جهان باز آینده رسم می‌کند.

سولزلایک در بالاترین مرحله

شباهت‌های الدن رینگ با ساخته‌های جدید فرام سافتور غیرقابل انکار است. الدن رینگ شاید ارتباط مستقیمی با دارک سولز از نظر قصه نداشته باشد اما از این مجموعه و البته سایر ساخته‌های فرام سافتور مثل بلادبورن و سکیرو تاثیرات زیادی گرفته است.

حجم جزئیات در الدن رینگ بیشتر بوده و البته دنیای وسیع‌تری را هم شامل می‌شود. بزرگ‌ترین چیزی که در الدن رینگ نسبت به ساخته‌های قبلی فرام سافتور دچار تحول شده، سیستم پیشرفت و گشت‌وگذار بازیکن در محیط است.

دنیای الدن رینگ بزرگ است اما چقدر؟ آن‌قدر بزرگ که سازنده‌ها برای جابه‌جایی بین نقاط مختلف آن یک اسب طراحی کرده‌اند که البته در واقع اسب نیست و تورنت نام دارد و بازیکن می‌تواند آن را در هر لحظه‌ای که می‌خواهد، احضار کند.

الدن رینگ ساخته ذهن‌های خلاق یک فانتزی‌ساز فوق‌العاده و یک فانتزی‌نویس بی‌نظیر است. هیدتاکا میازاکی و جورج آر.آر مارتین، کار خیلی تمیزی را در دنیاسازی انجام داده‌اند که بزرگ‌ترین میراث آن، حجم زیادی از بازیکن‌های جدیدی است و برای اولین بار است که می‌خواهند یک بازی سولزلایک را تجربه کنند. الدن رینگ در زمینه دنیاسازی بیشتر از هر چیزی شبیه بازی Breath of the Wild است و محیطی وسیع اما خالی از سکنه دارد.

برخلاف بزرگ‌ترین نقش‌آفرینی‌های چند سال اخیر مثل The Witcher 3، بازی جدید فرام سافتور دنیا را طوری شکل می‌دهد که بازیکن خودش آن را جست‌وجو کند و وابسته به داستان نباشد. بازیکن در این دنیا با حداقل تعداد شخصیت‌های جانبی مواجه می‌شود و البته تنوع محیطی و رنگ‌بندی‌های خاصی را می‌بیند.

درخت زندگی

گیم‌پلی بازی در نگاه اول شبیه دارک سولز می‌ماند اما از هر نظر نسبت به آن پیشرفت داشته است. کلاس‌هایی که بازیکن ابتدا برای شروع انتخاب می‌کند، حالا واقعا تجربه او را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و البته تعدادی از کلاس‌ها مثل مجیک یا حتی کلاس‌های اصلی‌تر، نسبت به قبل متحول شده‌اند.

بخش مهمی از تغییرات الدن رینگ به سیستم مبارزات متنوع بازی برمی‌گردد که تکرارپذیری آن را به‌شدت بالا برده است. علاوه بر مبارزه در حالت عادی، حالا بخشی از مبارزات هم می‌توانند از روی اسب شکل بگیرند که تجربه متفاوتی از عناوین فرام سافتور محسوب می‌شود. الدن رینگ هم مثل دارک سولز، بخش کوآپ یا چندنفره تا سقف چهار بازیکن را دارند.

بازیکن‌ها می‌توانند به دنیای یکدیگر سر بزنند و در قالب فانتوم به هم کمک کنند. سیستم Invasion یا حمله به دنیاهای دیگر بازیکن‌ها هم همچنان در بازی وجود دارد و بازیکن‌ها در صورت تجربه بازی به صورت آنلاین، احتمالا به بازیکن‌های دیگر برمی‌خورند.

الدن رینگ فرمول سری بازی‌های سولز را پیشرفت داده و خیلی از سیستم‌های قدیمی بازی نسبت به قبل منعطف‌تر شده‌اند.

بازیکن در این دنیای وسیع باید قصه خودش را بسازد، مقصد بعدی را کشف و البته به جادوی فرام سافتور در خلق یک تجربه منحصر به فرد از سبک سولزلایک باور پیدا کند.

اگر دارک سولزها نتوانستند بازی‌های عامه‌پسند و چندان بزرگی شوند، الدن رینگ هر چه بیشتر این خلأ را پر می‌کند تا یک بازی متفاوت، کمی با استانداردهای قدیمی و تکراری این سبک بازی کند. الدن رینگ با قیمت ۶۰ دلار روی پی‌سی، کنسول‌های نسل هفتم و هشتم در دسترس قرار دارد.

مسعود تیموری - کارشناس بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها