خاطرات کاغذی

اُلا و اُلک

خاطرات کاغذی

سفر وروجک هاجاسکا

«هاجاسکا» پسرکی بود با کلاه سیلندری و ظاهری آراسته که طی ماجرایی موفق شد سفریی فضایی داشته باشد. داستان از آنجایی آغاز شد که روزی نامه‌ای دریافت کرد از شهر کپنهاگ (پایتخت دانمارک) از طرف عمویش که در آن نوشته شده بود هاجاسکا به جشن تولد عمو بزرگ دعوت شده است. 
کد خبر: ۱۴۳۸۳۵۳
نویسنده مریم فلاح

روز بعد با ماشینش به طرف کپنهاک به راه افتاد، اما هنوز از شهر خارج نشده، در حومه پراگ (پایتخت چکسلوواکی) در کناره یک برکه با موجودی فضایی روبرو شد که به دلیل نقص فنی بشقاب پرنده اش، مجبور به فرود اضطراری بر روی زمین شده بود. 

هاجاسکا کاربراتور سفینه را تعمیر کرد! و موجود فضایی در جبران این محبت پسرک را سوار بشقاب پرنده کرد تا هرچه سریع‌تر او را به کپنهاک برساند، اما به دلیل یک خطای ناوبری، هر دو به فضا رفتند.

هاجاسکا که حالا دوست خوبی پیدا کرده بود در سفر به سیارات مختلف با موجودات فضایی و شهاب سنگ‌هایی که برای خودشان شخصیت داشتند آشنا شد و ماجرا‌های واقعا عجیبی را تجربه کرد. 

«سفر وروجک هاجاسکا»، (با عنوان اصلی: Putování skřítka Hajáska) محصول سال ۱۹۷۹ کشور چکسلواکی است. این مجموعه کارتونی علمی-تخیلی بر اساس متن و کارگردانی" یاروسلاو بوچک " تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها