خاطرات کاغذی

اُلا و اُلک

اُلا و اُلک خواهر و برادری بودند از جنس خطوط، ساکن خانه‌ای در دنیای نقاشی ها. ماجراهایشان در دنیای رنگارنگ ایجاد شده از گچ رنگی روی تخته سیاه مدرسه اتفاق می‌افتاد.
کد خبر: ۱۴۳۸۵۵۷
نویسنده مریم فلاح

یک روز بادبادکی بازیگوش آن‌ها را به یک خانه آجری در دنیایی شگفت انگیز برد. در حالی که اُلا و اُلک، دنیای اطرافشان را مملو از بلوک‌های رنگارنگ و اسباب بازی‌های جذاب می‌دیدند و از این بابت خوشحال بودند، متوجه شدند که راه منزلشان را گم کرده اند و...

معرفی ارزش‌های فردی و اجتماعی از جمله اهمیت داشتن خانه و تاثیر قدرت دوستی در زندگی آدم ها، از مهمترین موضوعات این مجموعه کارتونی بود. بچه‌های گروه سنی خردسال که مخاطبان اصلی این کارتون لهستانی بودند در حین تماشای ماجرا‌های اُلا و اُلک می‌توانستند تکنیک‌های تولید این اثر که مجموعه‌ای از نقاشی‌های گچی روی تخته سیاه، نقاشی روی مقوا‌های بزرگ و تکنیک کولاژ بود را آموزش ببیند. تماشای این کارتون برای مخاطبش همچون ورق زدن یک کتاب مصور بود.

اُلا و اُلک، با (نام انگلیسی: Ola & Olek) و (با عنوان لهستانی: Własny domek) به معنی «خانه شخصی» سال ۱۹۶۰ به کارگردانی مشترک «لئونارد پلوچنی» و «دوروتا گولوبیوفسکا» تولید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها