خاطرات کاغذی

ساعت رویایی یانوش

خاطرات کاغذی

آقای خورشید

شروع کارتون با کنار رفتن پرده نمایش توسط یک نمایش نویس شروع می شد.با کنار رفتن پرده شاهد ساعتی بودیم که از لحظه خلقت داشت کار می کرد.
شروع کارتون با کنار رفتن پرده نمایش توسط یک نمایش نویس شروع می شد.با کنار رفتن پرده شاهد ساعتی بودیم که از لحظه خلقت داشت کار می کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۷۴۲
نویسنده مریم فلاح

این ساعت توسط منظومه شمسی که پدر زمان بود کوک شده بود. پدر زمان را در شکل و شمایل پیرمردی با موها و محاسن سپید رنگ می دیدیم با تبری در دست ! چهره درهم و  بداخلاقش او را شبیه به یک روح عصبانی  کرده  بود. نمایش نویس برای نوشتن نمایشنامه اش احتیاج  به توضیحات خورشید به عنوان بزرگترین ستاره  منظومه شمسی داشت.البته پدر زمان مخالف تخلیه اطلاعاتی خورشید بود و اصرار داشت  نویسنده هر اطلاعاتی که می خواهد را باید از دانشمندان بگیرد. اما خورشید که عاقل تر نشان می‌داد همکاری خوبی داشت. او اطلاعات کاملی از لحظه طلوع تا غروب  خودش می داد. حتی درباره عقاید خرافی که انسان ها نسبت به او داشتند هم صحبت می  کرد.مثلا اینکه اسکیموها خورشید را انسانی می پنداشتند که از سرما خودش را با پالتوی کلفتی پوشانده است یا اینکه برای بیشتر مردم یک خدا بوده و ایرانی ها به او میترا می گفتند و... این اثر از معدود کارتون هایی بود که شخصیت خورشیدش مرد بود و با صدای مردانه به بچه ها معرفی می شد."آقای خورشید"، (با عنوان اصلی : Mr our sun)  یک فیلم _انیمیشن علمی بود محصول سال ۱۹۵۶ آمریکا. این اثر که اولین فیلم از مجموعه ۹ فیلم علمی تحت عنوان مجموعه "علوم بل" بود به کارگردانی "فرانک کاپرا" تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها