خاطرات کاغذی

خانم مالارد

خاطرات کاغذی

هانسل و گرتل

«هانسل وگرتل»، خواهر و برادری که با پدر و نامادریشان در کلبه‌ای نزدیک جنگل زندگی می‌کردند. روزی نامادری به دروغ به پدر آن‌ها گفت این بچه‌ها خیلی اذیت می‌کنند و دیگر تحملشان را ندارد و باید به جنگل برده و رهایشان کنی.
کد خبر: ۱۴۳۲۹۰۸
نویسنده مریم فلاح

هیزم‌شکن هم با اکراه تسلیم همسرش شد. هانسل و گرتل که صحبت‌های آن‌ها را شنیده بودند. پنهانی از خانه بیرون رفته و مقداری سنگریزه سفید که زیر نور ماه می‌درخشید جمع کردند تا فردا در حین دور شدن از خانه، مسیر بازگشت را برای خودشان مشخص کنند.

روز بعد، پس از آنکه پدر آن‌ها را در جنگل رها کرد، با بالا آمدن ماه بچه‌ها رد سنگریزه‌ها را دنبال کرده و به خانه باز‌گشتند. مدتی بعد دوباره با نقشه نامادری، پدر آن‌ها را به اعماق جنگل برد.

اینبارهانسل با ریختن خرده نان ردی برای بازگشتشان به خانه ایجاد کرد. اما پرنده‌ها تمام خرده نان‌ها را خوردند وهانسل و گرتل در جنگل سرگردان شدند. آن‌ها پس از چند روز به خانه‌ای شکلاتی متعلق به جادوگر جنگل رسیدند و بی خبر از این موضوع به دعوت عجوزه وارد خانه شدند و...

هانسل و گرتل، (به انگلیسی: Hansel and Gretel) از سری کارتون‌های بهترین داستان‌های دنیا که ﺳﺎﻝ ۱۹۷۶ توسط ژاپنی‌ها ساخته شده بود. این کارتون برگرفته داستانی شاه پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. تاکنون اقتباس‌های بسیاری از این داستان صورت گرفته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اپرای هانسل و گرتل اثر آهنگساز آلمانی «انگلبرت هامپردینک» به سال ۱۸۹۳ اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها