خاطرات کاغذی

تئو، یدک‌کش کوچک‌

خاطرات کاغذی

پسر و نی حصیر

پسرک یتیم وفقیرسیه چرده ای در معبد دست به دعا برداشت که خداوند او را از نعمت و روزی روزافزون بهرمند سازد.دعای او این گونه مستجاب شد که زنبوری در میان خاشاک نی حصیری اش گیر افتاد،بنابراین وقتی زنبور بال می‌زد نی درهوا به پرواز درمی آمد.
کد خبر: ۱۴۲۱۴۶۱
نویسنده مریم فلاح

نی مورد توجه پسر حاکم قرار گرفت بنابراین در اعزای دادن سه خرمالو،صاحب آن شد. لحظه ای بعد پسرک با مادر و دختری گرسنه و راه گم کرده در جنگل مواجه شد،از سر مهربانی خرمالوها را به آنها بخشید. آنها که از خانواده ای متمول بودند روز بعد در تلافی محبت پسر، برای او پارچه‌هایی زیبا و گران بها فرستادند. پسرک آن هدایا را نیز در اعزای آزاد کردن اسبی خسته که قرار بود راهزنان سر از تنش جداکنند پیش کش کرد و به این ترتیب صاحب اسب شد.صبح روز بعد پیری که قصد سفر داشت خانه و زمین کشاورزی اش را با اسب پسرک معاوضه کرد. لحظات پایانی داستان به صحنه کشاورزی پسر ختم می‌شد. 

پسر و نی حصیر، (با نام اصلی:Straw Millionaire) یک استاپ موشن کوتاه عروسکی برگرفته از داستان‌های قدیمی و عامیانه فلکور ژاپن است که تا کنون چند نسخه عروسکی و انیمیشن با اقتباس از آن ساخته شده است . «کازوهیکو واتانابی» کارگردانی آن را برعهده داشته است.

این اثر ازتولیدات سال 1966 شرکت ژاپنی «گاکن» است. استاپ موشن کوتاه عروسکی” دختر کبریت فروش» از معروفترین آثار این شرکت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها