چه ساعاتی از شبانه روز در شبکه‌های اجتماعی‌ محتوا منتشر کنیم؟

تقویم محتوایی؛ یک استراتژی کاربردی

 بیش از ۸۰سازمان کارگری در سراسر جهان از شرکت متا خواسته‌اند تلاش‌ها برای ساکت کردن افشاگر آفریقای‌جنوبی، دانیل موتاونگ، را که به دلیل رهبری تلاش‌های اتحادیه‌ها برای تقاضای حقوق بهتر و حمایت از سلامت روان کارگران اخراج شده است، متوقف کند. در نامه سرگشاده‌ای که رسانه کوارتز منتشر کرده است و نام افشاگر مشهور متا فرانسیس هاگن میان امضاکنندگان آن دیده می‌شود، آنها از متا و شرکت برون‌سپاری نظارت بر محتوای فیسبوک خواسته‌اند سنگ‌اندازی بر سر راه تلاش موتاونگ برای عدالت را متوقف کنند. برخی از افشاگری‌های موتانگ شامل این است که تیم او مجبور شده ساعت‌ها محتوای وحشتناک از جمله سر بریدن و بهره‌کشی جنسی از کودکان را تماشا کند، در حالی که کمتر از 2.20دلار در ساعت حقوق دریافت می‌کرده است.
کد خبر: ۱۳۷۴۷۶۳
نویسنده رضا حسین‌زاده - روزنامه‌نگار

موتاونگ که با اختلال استرس پس از سانحه دست و پنجه نرم می‌کند، از متا در کنیا شکایت کرده و برای خود و همکاران قبلی که به گفته او قربانی کار اجباری، قاچاق انسان و فروپاشی اتحادیه کارگری توسط تکنیک‌های مختلف اتخاذ هستند، غرامت طلب کرده است. در پاسخ، متا گفته است دادگاه‌های کنیا فاقد صلاحیت قضایی برای تعیین پرونده‌هایی علیه آنها هستند. فرد اوجیامبو، مشاور ارشد استدلال کرد متا نه ساکن کنیاست، نه مقیم و نه در آنجا تجارت می‌کند. متا در تلاش است پرونده را مسکوت بگذارد. او خاطرنشان کرد ناظران توافق‌نامه‌ای را برای افشا نشدن اطلاعات امضا کرده‌اند و آنها را از بحث درباره شواهد علیه شرکت منع کرده‌اند. اما نامه‌ای که مستقیما خطاب به مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ و وندی گونزالس، مدیرعامل شرکت فرعی فیسبوک، به تاریخ 20جولای ارسال شده است، این دو شرکت را متهم می‌کند در صدد هستند تا تلاش‌های موتاونگ برای بهبود شرایط کار مدیران محتوای فیسبوک در کنیا و سراسر جهان را سرکوب کنند.
 متا درصدد جذب رسانه‌ها برای این پرونده است
امضاکنندگان نامه می‌گویند تلاش‌ها برای تهمت زدن به موتاونگ «شرمساری شدید برای متا» است و رفتار فیسبوک با یک افشاگر سیاهپوست کم‌دستمزد در مقایسه با پاسخ آن به سایر افشاگران با امتیاز و مشخصات بیشتر، تکان‌دهنده‌تر است. هاوگن که سال 2021 در مورد فعالیت‌های تجاری فیسبوک افشاگری کرد گفت: «استاندارد دوگانه ای که در مورد دنیل به دلیل پیروی از وجدانش به همان شیوه من اعمال شد، ناعادلانه است.» آزار و شکنجه او باید متوقف شود. دمه، نماینده سابق آفریقای جنوبی می‌گوید: چنین تهدیدی، مسکوت گذاشتن داستان نقض حقوق کار برای نیروی کار مرتبط با محتوای فیسبوک است. ون دام اضافه کرد متا می‌داند که نمی‌تواند آزادی بیان را این‌گونه زیر پا بگذارد و  اجازه ندارد در کنیا چنین رفتار کند.  شرکت‌ها برای جلوگیری از ضربه شدید ناظران، اقدامی پیشگیرانه انجام نمی‌دهند و رفتارشان با مدیران به عنوان شهروندان درجه دوم، وضعیت را بدتر می‌کند. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باید در مورد شرایط و اقدامات انجام شده برای رفاه ناظران شفاف‌تر باشند. تلاش‌های بعدی متا برای شکایت به دلیل تهمت زدن به موتاونگ و یک سازمان حقوقی غیردولتی مستقر در بریتانیا که از او حمایت می‌کند، توفانی از اعتراض‌ها را برانگیخت و انتقادات را نسبت به رفتار این شرکت با کارگران تعدیل محتوا در آفریقا تقویت کرد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها