دنیای نامه‌های موقت
چطور ایمیل یک‌ بار مصرف بسازیم؟

دنیای نامه‌های موقت

بهترین ایده‌های تجاری حمل‌ونقل برای برند شما چیست؟

کسب و کارهای بزرگ با سرمایه‌های کوچک

از زمان شیوع اپیدمی‌کرونا خریدهای آنلاین بسیار بیشتر از قبل شده‌اند و طی این مدت ارزش تجارت الکترونیک و فناوری‌های دیجیتال بیشتر برای ما نمایان شده است.
از زمان شیوع اپیدمی‌کرونا خریدهای آنلاین بسیار بیشتر از قبل شده‌اند و طی این مدت ارزش تجارت الکترونیک و فناوری‌های دیجیتال بیشتر برای ما نمایان شده است.
کد خبر: ۱۳۶۱۴۴۶

با تغییر عادات خرید مشتریان از دنیای واقعی به سمت خریدهای آنلاین، وب‌سایت‌های فروشگاهی بیشتری در فضای وب ایجاد شدند و امروزه تقریبا همه کالاهای مورد نیاز را می‌توان از طریق وب خریداری کرد البته پایداری و سود یک فروشگاه اینترنتی بستگی زیادی به این دارد که محصولات خریداری شده مشتریان در زمان مناسب به‌دست آنها برسد.

Drop Shipping چیست؟

Drop Shipping در واقع نوعی تجارت الکترونیک است که در آن عرضه‌کننده محصولات، کالاها را به‌معنای واقعی انبار نمی‌کند.

در این شیوه، کسب‌وکارهای حمل‌ونقل از پلتفرم‌های خاصی برای انجام سفارش و عرضه کالا به مشتریان خود استفاده می‌کنند؛ به این معنا که مشتریان پس از خرید کالا و تکمیل عملیات خرید، پلتفرم یا سرویس خاصی کالا را برای خریدار ارسال خواهد کرد.

به عبارتی دیگر فروشگاه تنها سفارش را از مشتری می‌گیرد و با تولید‌کننده یا عمده‌فروش ارتباط برقرار می‌کند و تولیدکننده جنس را به مصرف‌کننده نهایی ارسال می‌کند.

Drop Shipping باعث کاهش هزینه‌های انبارداری می‌شود و کالا را مستقیما از تولیدکننده به دست مشتریان می‌رساند.

این کار نه تنها از خاک خوردن بسیاری از کالاها در انبار می‌کاهد، بلکه از بسیاری هزینه‌های انبارداری و حمل‌ونقل نیز می‌کاهد. در حال حاضر بیش از دو میلیارد خریدار دراپ‌شیپینگ در جهان وجود دارد. این تعداد از افراد تنها با سودآورتر شدن سیستم حمل‌ونقل دراپ‌شیپینگ می‌توانند به رشد خود ادامه بدهند.

Drop Shipping در تجارت الکترونیک

اگر در فروشگاه اینترنتی خود قصد دارید انواع متنوعی از محصولات را به فروش برسانید دراپ‌شیپینگ می‌تواند به برندسازی نام تجاری شما بدون چالش‌های حمل‌ونقل محصول، مدیریت سهام و موقعیت جغرافیایی که در آن هستید کمک کند؛ چرا که تنها با داشتن یک لپ‌تاپ و اتصال به اینترنت می‌توانید دراپ‌شیپینگ را پیاده‌سازی کنید. عرضه‌کنندگان دراپ‌شیپینگ بر حمل‌ونقل، خدمات و تدارکات فعالیت می‌کنند و ممکن است حاشیه سود شما را نسبت به زمانی که به‌صورت مستقل می‌فروشید تحت تأثیر قرار بدهند و آن را کاهش بدهند.

ایده‌های تجاری برتر برای راه‌اندازی دراپ‌ شیپینگ

ارزش‌های نهفته در دراپ‌ شیپینگ کاملا واضح است اما چگونه می‌توانید در جایگاهی که دارید از رقیبان خود متمایز شوید؟ در اینجا ما به چند ایده برای کسب‌وکار دراپ‌شیپینگ را که می‌تواند به رشد برند شما کمک کند اشاره خواهیم کرد.

جایگاه خود را انتخاب کنید: فروشگاه اینترنتی Bluecrate با مهاجرت از یک فروشگاه تجارت الکترونیک متفرقه به تأمین‌کننده هدایای شخصی‌سازی شده، هزینه‌های حمل‌ونقل خود را کاهش داد و در نتیجه آن رشد قابل‌توجهی در تعامل و ترافیک مخصوصا در اینستاگرام داشت. به‌جای این‌که در فروشگاه خود انواع دسته‌بندی محصولات مختلف را داشته باشید، می‌توانید روی زمینه مشخص متمرکز شوید. این به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های خود را ساده‌تر کنید و در عین حال نام تجاری، محتوا و پیام‌های خود را به‌صورت ساده‌تری ارائه کنید.

تأمین‌کنندگان محصولات خود را عاقلانه انتخاب کنید: قبل از این‌که شتاب‌زده عمل کنید و تأمین‌کننده حمل‌ونقل دراپ‌شیپینگ خود را انتخاب کنید باید تحقیقات جامعی برای تهیه سرویس متناسب با جایگاه تجاری خود انجام بدهید. زمانی را باید برای مأموریت خاص برند خود اختصاص دهید. در این زمان به موارد و دسته‌بندی‌هایی که بیشتر با نوع کسب‌وکار شما مطابقت دارند و همچنین ارزشی را که می‌خواهید به مخاطبان شما ارائه بدهد، فکر کنید. به مقایسه تأمین‌کنندگان و تجزیه ‌و تحلیل مواردی مانند مدل‌های قیمت‌گذاری، ویژگی‌های خاص آن سرویس و نظرات خاص کاربران بپردازید. رقبای خود را بررسی کنید و ببینید از چه پلتفرم‌ها و تأمین‌کننده‌هایی استفاده می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از SimilarWeb تعداد ترافیک و تعامل‌های اخیر آنها را نگاه کنید. به‌سادگی مشخص خواهد شد که کدام تأمین‌کننده‌ها یا پلتفرم‌ها می‌توانند بیشترین ارزش را برای برند شما ایجاد کنند.

برای محصولات خود قیمت پایین قرار ندهید: وقتی با محصولات فیزیکی سروکار ندارید و همچنین به‌دنبال این هستید تا در جایگاه خود برجسته بشوید، ممکن است برای شما وسوسه‌برانگیز باشد که برای شکست دادن رقبای خود قیمت‌های خود را پایین بیاورید. در مدل دراپ‌شیپینگ معمولا حاشیه سود شما کمی کمتر از مدل تجارت الکترونیک سنتی خواهد بود، بنابراین برای کسب سود، میانگین قیمت سفارش (AOP) خود را تعیین کنید و این به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های بازاریابی و هزینه‌های پلتفرم را در حین دریافت خروجی درک کنید. رقابتی ماندن و ارائه ارزش برای هر کسب‌وکاری بسیار مهم است اما اگر قیمت‌های خود را بسیار پایین بیاورید، فضای کمی برای ارائه معاملات یا تخفیف در ایام و مناسبت‌های خاص خواهید داشت. در این صورت و با وجود اين‌که شما ممکن است بسیار سخت کار کنید اما درآمد کمی خواهید داشت. هنگامی‌که قیمت محصولات خود را پس از تعیین میانگین قیمت سفارش خود (AOP) تعیین کردید، می‌توانید از تکنیک‌های بسته‌بندی برای افزایش سفارش (AOV) و افزایش سود خود استفاده کنید.

از روندهای بازارهای نوظهور مطلع باشید:

با صرف زمان برای مطالعه درباره روند بازارهای نوظهور مرتبط با جایگاه و صنعت خود، می‌توانید تجارت خود را در سایت تغییر بدهید و محصولاتی که می‌توانند برای شما سود خوبی را به ارمغان بیاورند در سایت خود قرار دهید.

همچنین شما می‌توانید راهنمایی‌هایی برای محصولات خود از طریق وبلاگ، کانال ایمیل و سایر شبکه‌های اجتماعی برای کاربران به اشتراک بگذارید تا ضمن این‌که ترافیک کانال شما افزایش یابد، آگاهی از برند شما نیز افزایش یابد.

به‌روز باشید: برای این‌که بتوانید در صدر روندهای نوظهور یا صنعت بمانید، باید:

به گروه‌ها و بحث‌های فعال در فعال‌ترین کانال‌های رسانه اجتماعی بپیوندید.

مجموعه‌ای از نشریات آنلاین صنعت را بخوانید و به پادکست‌های مرتبط با حوزه کسب‌وکار خود گوش فرا دهید.

با استفاده از وب‌سایت‌های Google Trends، BuzzSumo  بررسی کنید که کاربران بیشتر با کدام موضوع و محتوای شما درگیر هستند.

به‌طور منظم معیارهای تعامل با وب‌سایت را از طریق سایت گوگل آنالایتیکس تجزیه‌ و تحلیل کنید تا روندهای نوظهور محصول را شناسایی کنید و ببینید کدام اقلام و دسته‌ها بهترین عملکرد را دارند.

اگر جایگاهی را که انتخاب می‌کنید به آن اعتماد دارید، پایه‌های محکمی را برای وب‌سایت خود ایجاد کنید، قیمت‌گذاری مناسبی را داشته باشید، به فعالیت‌های بازاریابی خود رویکردی ثابت داشته باشید تا به‌عنوان یک برند، موفقیت بزرگی را به‌دست بیاورید.

معصومه سعادت - خبرنگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها