راهبرد نامحدود شدن ایده‌ها
گزینش محتوا چیست و چگونه باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود؟

راهبرد نامحدود شدن ایده‌ها

کلیک 4 کمپین موفق در شبکه‌ های اجتماعی را بررسی می‌کند

تیرهایی که به هدف خورد

تقریبا همه کسب‌وکارهای موفق از شبکه‌های اجتماعی برای کمپین‌ های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. بازاریابان اکنون قدرت شبکه‌های اجتماعی مختلف را مانند فیسبو‌ک، یوتیوب و تیک‌تاک در جذب و تعامل با مشتریان شناخته‌اند.
تقریبا همه کسب‌وکارهای موفق از شبکه‌های اجتماعی برای کمپین‌ های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. بازاریابان اکنون قدرت شبکه‌های اجتماعی مختلف را مانند فیسبو‌ک، یوتیوب و تیک‌تاک در جذب و تعامل با مشتریان شناخته‌اند.
کد خبر: ۱۳۵۸۵۴۷

طبق گزارش Review Trackers، 94درصد مشتریان می‌گویند یک نظر منفی می‌تواند آنها را از خرید منصرف کند.

جالب است بدانید طبق یافته‌های Pew Research، به نظر 65درصد افراد، شبکه‌های اجتماعی تاثیری منفی بر جامعه می‌گذارد. فقط 10 درصد اعتقاد داشتند تأثیر شبکه‌ های اجتماعی مثبت است.

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید به‌خوبی می‌دانید استفاده از شبکه‌های اجتماعی به نفع شماست ولی چگونه می‌توان تأثیر کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را حداکثر کرد؟ ما در این گزارش، چهار کمپین موفقی را که توانستند در شبکه‌های اجتماعی مختلف تاثیرات قابل‌توجهی بگذارند ، معرفی خواهیم کرد.

مهم نیست کسب‌وکارتان نوپاست یا از قدیمی‌های حوزه کاری‌تان هستید، این موارد به شما کمک خواهد کرد کمپین‌هایی راه‌اندازی کنید که مشتریان به آن واکنش نشان دهند.

کمپین شبکه اجتماعی اینستاگرام: Red Bull

رد بول رتبه 69 را در فهرست قدرتمندترین برندهای جهان را در سال 2020 در مجله فوربس کسب کرده است و نوشابه انرژی‌زای آن در بیش از 170کشور به فروش می‌رود. پس اگر بشنوید این شرکت بیش از 60 میلیارد قوطی نوشابه فروخته است، شوکه نخواهید شد.

از زمان تأسیس شرکت در سال 1987، این برند نوشابه‌های انرژی‌زای خود را در چهار طعم برای کسب رضایت سلایق متفاوت تولید می‌کند.

هدف: افزایش آگاهی از گسترش برند و افزایش فروش نسخه تابستان نوشابه انرژی‌زا در بازار استرالیا.
راه‌حل: رد بول با تمرکز بر سادگی و برندسازی، درست قبل از تابستان یک آگهی تبلیغاتی برای کمپین منتشر کرد. برای آن که نظر مخاطبان به ظاهر جدید قوطی جذب شود از فیلترهای زردرنگ، عکس‌ها و فیلم‌هایی با موضوع روزهای معمولی تابستان استفاده کرد.

نتایج: 
10 امتیاز افزایش در TOMA (معیاری در بازاریابی برای رتبه‌بندی یادآوری برند در ذهن مشتریان)

9 امتیاز افزایش در Favorability (معیاری برای عملکرد برند به‌ویژه از لحاظ نحوه درک مخاطبان از برند در حوزه‌های مختلف)

7 امتیاز کاهش در معیار بازار متقاعد نشده

دستیابی به 1.2میلیون مشتری.


نکات مهم: برای افزایش مخاطبان در اینستاگرام، باید تجارب و ماجراهای مشتریان را در درون و بین شبکه‌های اجتماعی بفهمید تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

کمپین شبکه اجتماعی توییتر: Auto Trader

اتو تریدر، بزرگ‌ترین بازار آنلاین خودرو در انگلستان و ایرلند به شمار می‌رود.

هدف: اتو تریدر می‌خواست از هشتگ #AutoTraderGoals در کمپین سال 2018 جام جهانی خود استفاده کند تا آگاهی از برند را افزایش دهد.

راه‌حل: هر بار که انگلستان گلی به ثمر می‌رساند، این کمپین بازاریابی، خودرویی رایگان می‌داد. براساس عملکرد انگلستان در جام جهانی پیشین، کاربران انتظار داشتند اوتو تریدر تعداد کمی خودرو بدهد.

نتایج: این کمپین نمونه‌ای از هشتگ کمپین توییتر به دلایل زیر بود:

توییتر، مخاطبان آماده‌ای از طرفداران ورزش فراهم می‌کند.

عملکرد تیم انگلستان بهتر از انتظار بود و اوتو تریدر برای هر گل، خودرویی رایگان داد. به همین دلیل، توییت‌های طنز بسیاری ساخته شد.

شرکت تظاهر کرد مدیر مالی دچار یأس شدیدی شده است. همچنین از تیم‌های دیگر در توییت‌های خود حمایت کرد تا مجبور نباشد خودروهای رایگان بیشتری دهد.

اوتو تریدر اسپانسر نبود، ولی هشتگ کمپین بالاتر از اسپانسرهای جام جهانی مانند کوکاکولا ترند شد و احتمال ماندگاری برند در ذهن مخاطبان افزایش یافت. به علت حضور هشتگ در هر مسابقه انگلستان، اولین برندی که در ذهن کاربران نقش می‌بست، اوتو تریدر بود.

نکات مهم: دلایل موفقیت‌آمیز بودن این کمپین عبارتند از: جلب توجه مخاطبان با ویدئوها، تشویق آنها به مکالمه و تسخیر تصورات افراد. تعامل مدیر مالی با مخاطبان باعث شد بازدید و فروش سایت اوتو تریدر به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد.

کمپین شبکه اجتماعی لینکدین: Maersk

مرسک، بزرگ‌ترین شرکت ترابری در جهان است و از شبکه‌های اجتماعی مختلفی برای فعالیت‌های بازاریابی خود استفاده می‌کند.

هدف: مرسک پس از یک نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی دریافت مشتریان ترجیح می‌دهند از طریق لینکدین بیشتر از هر شبکه اجتماعی دیگری با شرکت ارتباط برقرار کنند.

شرکت با این اطلاعات توانست از بازاریابی محتوایی به منظور اشتراک‌گذاری اطلاعات مناسب برای مشتریان خود استفاده کند.

همچنین مرسک در لینکدین به موضوعات و ترندهای صنعت می‌پردازد و دنبال‌کنندگان را تشویق می‌کند به مکالمات ملحق شوند.

نتایج: با گسترش محتوای تعاملی، مرسک توانسته است شهرت خود را افزایش دهد. به عنوان مثال، این شرکت از محتوای ویدئویی تعاملی برای بحث و تبلیغ مسائل اصلی کسب‌وکار استفاده می‌کند. مرسک از چند صفحه لینکدین برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده می‌کند.

به عنوان مثال برای موضوعی مانند با یکدیگر در طول مسیر، زندگی مرسک و تکنولوژی مرسک. استفاده از هشتگ در صفحات کسب‌وکار کمک می‌کند تا پیام‌های آنها با یکدیگر تطابق داشته باشد. این شرکت بخش‌های مختلف را از طریق این صفحات تبلیغ می‌کند و به یکدیگر لینک می‌دهد.

نکات مهم: مرسک با استفاده از محتواهای مختلف و قدرت لینکدین توانست رهبر فکری شود و با فراهم‌سازی ارزش برای دنبال‌کنندگان خود به مخاطبان بیشتری دست یابد.

کمپین شبکه اجتماعی یوتیوب:  فودتوب جیمی اولیور

کانال یوتیوب جیمی اولیور که فودتوب نام دارد، دستورالعمل‌ها و ویدئوهای خنده‌دار منتشر می‌کند. این کانال از مشترکان خود می‌خواهد پیشنهادات خود را ارائه کنند تا بتوانند بخشی از داستان آن باشند.

هدف: هدف کانال، ایجاد فضایی پرانرژی و تعاملی برای دوستداران غذاست.

راه‌حل: فودتوب از برندهای برجسته و پلی‌لیست‌هایی منظم مانند آشپزی با بچه‌ها و سالم ماندن استفاده می‌کند. هر ویدئو نام واضحی دارد و متن آن از لحاظ کلمه کلیدی غنی است. این کانال توانسته است در تشویق کاربران به تعامل و اسکرول بین ویدئوها موفق عمل کند.

نتایج: فودتوپ آشپز جیمی اولیور، یکی از موفق‌ترین کانال‌های یوتیوب است و بیش از 5/5 میلیون مشترک دارد.

نکات مهم: فودتوب فقط از یک محصول برای افزایش تعامل و فروش استفاده نمی‌کند. هدف این است که با محتواهای تعاملی و سرگرم‌کننده و دعوت از دنبال‌کنندگان برای همکاری، محیطی برای افرادی که به غذا عشق می‌ورزند، ایجاد شود.

شیرین هنرمند اصل - روزنامه نگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها