اسکار بازی‌های ویدئویی
گیم اواردز ۲۰۲۱ بار دیگر شب فوق‌العاده‌ای را برای گیمرها رقم زد

اسکار بازی‌های ویدئویی

ماجرای خرید بازی وردل توسط نشریه نیویورک‌ تایمز

زنگ بازی در نیویورک‌ تایمز

خرید وردل توسط نیویورک‌تایمز سر و صدای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به‌پا کرده است. طرفداران این بازی آنلاین محبوب حدس کلمات به علت احتمال پولی شدن این بازی توسط نیویورک‌تایمز در هراس هستند، چراکه اکنون هر فردی می‌تواند به این بازی به‌صورت رایگان دسترسی پیدا کند.
خرید وردل توسط نیویورک‌تایمز سر و صدای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به‌پا کرده است. طرفداران این بازی آنلاین محبوب حدس کلمات به علت احتمال پولی شدن این بازی توسط نیویورک‌تایمز در هراس هستند، چراکه اکنون هر فردی می‌تواند به این بازی به‌صورت رایگان دسترسی پیدا کند.
کد خبر: ۱۳۵۴۳۷۴

 در بازی وردل که میلیون‌ها نفر روزانه با آن سرگرم‌اند، بازیکنان می‌توانند روزانه با شش شانس خود یک کلمه پنج حرفی را حدس بزنند. مبلغی که نیویورک‌تایمز برای تصاحب وردل (Wordle) پرداخته است فاش نشده است ولی طبق گزارش رویترز، این مبلغ هفت رقمی است.

خشم هواداران وردل

جالب است بدانید نیویورک‌تایمز گفته است این بازی در ابتدا برای بازیکنان فعلی و جدید رایگان خواهد ماند. گرچه برخی از افراد خوشبین معتقد‌ند که بازی رایگان خواهد ماند ولی کلمه «در ابتدا» باعث شد کاربران شبکه‌های اجتماعی به این نتیجه برسند که این شرکت به‌زودی تنها به افرادی که اشتراک خریده‌اند اجازه دسترسی به بازی را خواهد داد.

کاربری توییت کرد: «کاربران توییتر پس از خرید وردل توسط نیویورک‌تایمز به سرعت خشمگین شدند که من تا به‌حال نظیر آن را ندیده بودم.»

کاربر دیگری توییت کرد: «نیویورک‌تایمز یک‌بازی ساده و خوب را از افراد بسیاری که واقعا عاشقش بودند خواهد گرفت. این بازی خستگی و ناامیدی ما را تسکین می‌داد و اکنون نیویورک‌تایمز گفته است آن را پولی خواهد کرد.» کاربر دیگری در توییتر سرنوشت بازی وردل را حدس زد: «مبلغ اشتراک فعلی سالانه برای بازی‌های نیویورک‌تایمز (Crossword، Spelling beeو بازی‌های دیگر) 99/19 دلار است. به احتمال زیاد وردل نیز به سرنوشت این بازی‌ها دچار خواهد شد.» کاربران دیگر درباره تغییر جنبه‌های مختلف وردل مانند سادگی آن نگران هستند.

بازی وردل چیست؟

مهندس نرم‌افزار جاش واردل این بازی را ماه اکتبر در دسترس عموم مردم قرار داد و طی چند ماه به یک رویداد جهانی تبدیل شد. حتی افراد مشهور مانند ترور نوآ نیز از این بازی تعریف کردند. واردل گفت که از بازی‌های نیویورک‌تایمز در همه‌گیری ویروس کرونا لذت برده است و آنها نقش بزرگی در ساخت وردل ایفا کرده‌اند. او در پاسخ به این سؤال که آیا او قصد کسب درآمد از این بازی را دارد، پاسخ داد: «من درک نمی‌کنم چرا چیزی نمی‌تواند فقط یک سرگرمی باشد. من مجبور نیستم برای این بازی از مردم پول بگیرم و می‌خواهم وردل به این شکل بماند.» در این بازی به بازیکنان شش شانس داده می‌شود تا کلمه‌ای پنج حرفی را حدس بزنند. اگر بازیکن بتواند برخی از حروف را حدس بزند، آن حروف به رنگ زرد در خواهد آمد. همچنین اگر بازیکن بتواند مکان حرف را نیز درست حدس بزند آن مکان سبز‌رنگ خواهد شد. جالب است بدانید که هر روز کلمه‌ای مخصوص به خود را دارد و کاربران می‌توانند سرعت پیدا کردن کلمه روز را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. واردل در توییتر از طرفداران وردل برای اشتراک‌گذاری داستان‌هایی از تاثیر بازی بر زندگی و روابط آنها تشکر کرد. او در پستی در توییتر گفت: «تماشای لذت بردن افراد بسیاری از وردل بی‌نظیر بود. من بسیار متشکرم که داستان‌های خود با وردل را با من به اشتراک گذاشتید. شما گفتید که وردل توانسته است اعضای خانواده را دور هم جمع کند، منجر به رقابت‌های دوستانه شود و حتی گاهی برای بهبود از بیماری موثر بوده است.» واردل ادامه داد: «اگر بگویم حتی ذره‌ای تکان‌دهنده نبود دروغ گفته‌ام. به هر حال من نیز انسان هستم و برای من مهم است که وردل بتواند پیشرفت کند و برای همگان تجربه لذت‌بخشی را به ارمغان بیاورد. من به‌دليل توافق با نیویورک‌تایمز برای مدیریت وردل بسیار خوشحالم. من همیشه برخورد نیویورک‌تایمز را با بازی‌های خود و نحوه رفتار با بازیکنان را تحسین می‌کردم.» نیویورک‌تایمز نیز اعلام کرد که انتظار دارد با این خرید بتواند محتوای دیجیتالی خود را گسترش دهد و به هدف 10 میلیون مشترک تا سال 2025 دست یابد.

اشتراک دیجیتالی نیویورک‌تایمز و آینده وردل

استراتژی اشتراک دیجیتالی نیویورک‌تایمز که از سال 2011 در دسترس است، توانست مشکل کاهش درآمد روزنامه‌های فیزیکی را حل کند و یک تجارت دیجیتالی را بسازد. جالب است بدانید این شرکت رسانه‌های دیجیتال دیگری مانند اپلیکیشن صدا Audum و سایت نقد و بررسی محصولات Wirecutter را نیز خریده است. همچنین ماه پیشین 550 میلیون دلار برای خرید سایت ورزشی The Athletic پرداخت.

نیویورک‌تایمز تلاش می‌کند تعداد کاربرانی را که در حوزه اخبار اشتراک خریداری کرده‌اند افزایش دهد و همچنین بخش بازی و پازل را به بخش کلیدی استراتژی خود تبدیل کند تا مخاطبان را در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های خود سرگرم کند. بهتر است بدانید بیش از یک میلیون نفر اشتراک بازی این شرکت را خریداری کرده‌اند. نیویورک‌تایمز در ابتدا با بازی the Daily Crossword شروع کرد و سپس بازی‌هایی مانند Spelling Bee Tiles، Letter Boxed و Vertex را به این اشتراک افزود.

نیویورک‌تایمز در بیانه‌ای اعلام کرد: «تایمز تلاش می‌کند به اشتراکی ضروری برای هر فرد انگلیسی‌زبانی که می‌خواهد دنیا را درک کند و با آن تعامل داشته باشد، تبدیل شود. بازی‌های نیویورک‌تایمز بخشی کلیدی از این استراتژی محسوب می‌شوند. وردل اکنون نقشی در زندگی روزمره افراد ذکر شده بازی خواهد کرد و به میلیون‌ها نفر در دنیا دلیل دیگری برای مراجعه به تایمز برای خواندن اخبار روزمره و رفع نیازهای زندگی خواهد داد.»

جردن کوهن، مدیر اجرایی تایمز در یک ایمیل گفت: «ما هنوز برای آینده بازی وردل برنامه‌ریزی نکرده‌ایم. در این لحظه، ما بر ایجاد ارزش افزوده برای مخاطبان فعلی خود تمرکز کرده‌ایم. همچنین ما در حال معرفی بازی‌های فعلی به همه مخاطبان جدیدی که عشق خود را به بازی‌های کلمات نشان داده‌اند، هستیم.» طبق گفته او، وردل با نیویورک‌تایمز همکاری می‌کند تا مطمئن شود زمانی که این بازی به سایت روزنامه منتقل می‌شود، بردها و سوابق بازیکنان حفظ شود.

سخن آخر

همه طرفداران وردل امیدوارند نیویورک‌تایمز این بازی را تغییر ندهد زیرا بیشتر افرادی که وردل را کشف می‌کنند کمی به آن اعتیاد پیدا می‌کنند و به نظر آنها نحوه ساخت آن بسیار هوشمندانه است.

برخی از بازیکنان می‌گویند گرچه نمی‌توانند به نتایج خوبی در این بازی دست یابند ولی سرگرم‌کننده است و کمی آنها را وادار به فکر کردن می‌کند.

شیرین هنرمند اصل - روزنامه نگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها