ژانر ترسناک آیا نسخه جدید Silent Hill در راه است؟

آینده امیدوارکننده

آیا معضل اصلی Assassin’s Creed تغییر کاربری آن به یک بازی لایو سرویس است؟

اساسین‌ها؛ از مصیاف تا بتل‌گراندز

در ادامه خبر موثقی که نشان می‌داد یوبی‌سافت در حال ساخت یک نسخه لایو سرویس از مجموعه Assassin’s Creed است، عده‌ای از هواداران نسبت به ماجرا احساس نگرانی کردند. در چند روز گذشته نظرات ضد و نقیضی در این باره وجود دارد که همگی عدم رضایت هواداران از بازی‌های لایو سرویس را نشان می‌دهند. در ادامه با هم بررسی می‌کنیم آینده چه چیزی را برای مجموعه بازی‌های داستانی و مسیر تبدیل شدن‌شان به بازی‌های لایو سرویس ترسیم کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۷۲۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، صفحه بازی از ضمیمه کلیک روزنامه جام جم چنین نوشت: 
 
خوب

اگر زمان را به عقب برگردانیم، سال ۲۰۰۷ آغازی برای بزرگ‌ترین مجموعه بازی امروز شرکت یوبی‌سافت، یعنی Assassin’s Creed بود. این مجموعه که قسمت اول آن از دل یکی از بازی‌های فرعی مجموعه Prince of Persia در آمده بود، برای زمان خودش یک اثر خاص و متفاوت با الهام‌گیری از تاریخ اساسین‌ها و در بین وقوع جنگ‌های صلیبی بود. موفقیت این بازی، یوبی‌سافت را به سمت ساخت یک سه‌گانه جدید از این مجموعه کرد که چند سده بعد در ایتالیای دوران رنسانس جریان داشت. سه‌گانه اتزیو، قرار بود پایانی برای این مجموعه باشد، اما محبوبیت مجموعه، یوبی‌سافت را به ساخت نسخه‌های جدیدتر کشاند که پایانی برای همکاری خالق اصلی این مجموعه یعنی «پاتریس دسیلتس» و این شرکت فرانسوی بود.

اساسین‌ها؛ از مصیاف تا بتل‌گراندزاساسینز کرید از نسخه سوم تا به امروز، تبدیل به یک مجموعه بازی با انتشار سالانه شده که از انقلاب آمریکا و دزدان دریایی کارائیب تا انقلاب فرانسه و حتی دوران وایکینگ‌ها هم سفر کرده است. تغییر سلیقه مخاطبان و شیوه‌های بازاریابی، باعث شده تا اساسینز کرید رفته رفته المان‌های نقش‌آفرینی دریافت کند و هویت ابتدایی خودش را از دست بدهد. نکته این‌است که موردبحث‌ترین بازی‌هایی که در این دوره عرضه شدند، نسخه‌های Syndicate و Odyssey بودند که اولی به دلیل عملکرد ضعیف و دومی به خاطر تغییر کارگردانی مجموعه، مورد انتقاد‌های زیادی قرار گرفتند. هر دو نسخه مذکور، از ساخته‌های شعبه کبِک یوبی‌سافت هستند که حالا در کنار شعبه مونترال یا همان سازنده‌های اصلی، روی یک بازی جدید و لایو سرویس از این مجموعه مشغول کارند.

بد

با این که آخرین نسخه بازی یعنی Valhalla دوباره به دست یوبی‌سافت مونترال برگشت، اما تفاوت دیدگاه سازنده‌های بازی با ناشر در بخش‌های مختلف بازی مشخص است. این نسخه سعی کرد کارگردانی متفاوت ساخته آخر یوبی‌سافت کبک یعنی Odyssey را نادیده بگیرد و دوباره روایت بازی را شبیه نسخه‌های ابتدایی اساسینز کرید در آورد. نکته این‌است که پس از عرضه Valhalla، کارگردان بازی یوبی‌سافت را ترک کرد و حالا اختلاف نظر در پروژه، حتی پس از این اتفاق و در محتوا‌های پس از عرضه بازی هم به چشم می‌آید. در E ۳، ۲۰۲۱ متوجه شدیم یوبی‌سافت قرار نیست امسال نسخه جدیدی از این مجموعه را منتشر کند و در عوض محتوا‌های جدیدی برای Valhalla در نظر گرفته است. باتوجه به پایان‌بندی سؤال‌برانگیز بازی اصلی، چنین اتفاقی چندان دور از ذهن هم نیست، اما تکلیف تغییر موضع کارگردانی سازنده‌ها، همکاری دو استودیوی بزرگ و آینده مجموعه چه می‌شود؟

زشت

جیسن شرایر از رسانه بلومبرگ، اطلاع می‌دهد بازی لایو سرویس این مجموعه باعنوان Assassin’s Creed Infinity، قرار نیست شبیه دیگر عناوین آنلاین مثل Anthem یا Destiny باشد. این نسخه هم مثل تمام بازی‌های این مجموعه قرار است تمرکز مهمی روی قصه‌گویی و محتوای تک‌نفره داشته باشد و احتمالا شامل محتوا‌های مختلف و جدیدی خواهد شد که در قالب یک بازی/پلتفرم واحد به اسم Infinity منتشر می‌شوند.
با توجه به این که هنوز اطلاعات بیشتری از این پروژه در دسترس نیست، نمی‌توان وجهه چنین تغییری را صرفا سیاه یا سفید دید. داشتن یک پلتفرم همواره به‌روز که به مرور زمان میزبان محتوا‌های جدید است، یک تصمیم تجاری بزرگ برای یکی از بزرگ‌ترین ناشر‌های این روز‌های صنعت بازی است. با این حال، همکاری یوبی‌سافت کبک که وظیفه ساخت هسته اصلی بازی را در اختیار دارد با یوبی‌سافت مونترال در نوع خودش بحث‌برانگیز است. مجموعه‌ای مثل اساسینز کرید بیشتر از این که در برابر محتوای چندنفره و لایو سرویس آسیب‌پذیر باشد در معرض آسیب‌های احتمالی حاصل از اختلاف بین ناشر و ذهن‌های خلاق پشت آن است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها