رقابتی برپایه قوانین فیزیک کلاسیک!

باهوش باش تا کامروا باشی

بازی‌ هایی برای گذراندن تعطیلات سال نو

پیک نوروزی!

امسال دومین نوروزی خواهد بود که کادر درمان در سنگر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، مشغول مبارزه با همه‌گیری مرگبار قرن هستند. بهترین کمک ممکن از طرف ما مردم در این شرایط، اجتناب از رفت و آمد و دورهمی و ماندن در خانه و شکستن زنجیره انتقال ویروس است.
کد خبر: ۱۳۰۷۵۶۰

در این بین گیمرها کمترین مشکل را با درخانه ماندن و رعایت قرنطینه دارند، چون گزینه‌های متعددی برای سرگرمی و گذران وقت در اختیارشان است.

اگر شما هم می‌خواهید تعطیلات امسال را به‌جای تردد در دنیای حقیقی با غرق شدن در دنیای بازی‌های رایانه‌ای بگذرانید، بد نیست به فهرست پیشنهادی ما برای تعطیلات طولانی نوروز نگاهی بیندازید.

بقا به سبک وایکینگ‌ ها

برای آن‌که بتوانید کل تعطیلات را بدون آن‌که به دام تکرار بیفتید سرگرم باشید، باید سراغ بازی‌هایی با محیط بی‌انتها و گیم‌پلی اصولی که به‌سرعت تکراری نمی‌شود، بروید.

برای بازیکنانی که تجربه بیشتری دارند و می‌خواهند در یک محیط جدید و جذاب مهارت‌های خودشان را به چالش بکشند، پدیده نوظهور VALHEIM پیشنهاد اول ماست.

یک تیم پنج نفره در حال توسعه این بازی است که در حال حاضر به‌صورت دسترسی زودهنگام در دسترس دوستداران سبک بقا یا Survival قرار گرفته است.

این روزها حال و هوای دنیای وایکینگ‌ ها در صنعت فیلم و بازی در اوج محبوبیت است و این حقیقت از چشم بازیسازها نیز پنهان نمانده است.

از عناوین بزرگی مانند سری اساسینز کرید گرفته تا این بازی مستقل، فضای جذاب زندگی جنگجویان شمال اروپا دستمایه روایت داستان بازی قرار گرفته است.

در ولهایم که قبل از عرضه رسمی حدود ۵۰۰هزار کاربر در سرورهای آن حضور دارند، شما یک وایکینگ هستید که بعد از مرگ به سرزمین موعود جنگجویان یعنی والهالا راه پیدا نکرده‌اید و باید راهی سرزمین دیگری به نام ولهایم شوید.

در این دنیای زیبا و بی‌انتها به صورت تک‌نفره یا تیمی تا 10 نفر با استفاده از منابعی مثل چوب و سنگ پناهگاه، غذا، سلاح و تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه می‌کنید و برای نبرد با دشمنان آماده می‌شوید.

این بازی با استقبال خیلی خوبی از طرف گیمرها رو‌به‌رو شده که گرافیک جذاب، نقشه بسیار عظیم و مکانیک جالب آن در این موفقیت تاثیر بسزایی داشته‌اند.

این بازی را به تمام دوستداران بازی‌های سبک بقا و نیز دنیای وایکینگ‌ها برای پر کردن کل تعطیلات پیشنهاد می‌کنیم.

سرگرمی‌ های کوچک

خیلی‌ها شاید حوصله و وقت بازی‌کردن با کنسول یا کامپیوتر را نداشته باشند و ترجیح‌شان بازی با گوشی هوشمند باشد.

خوشبختانه برای گوشی‌های هوشمند هم بازی‌های خوبی در‌دسترس هستند که می‌توانند شما را مدت‌ها سرگرم نگه دارند.

پیشنهاد اول ما بازی کارتی Hearthstone ساخته شرکت بلیزارد و از زیر مجموعه دنیای محبوب وارکرفت است. این عنوان که برای پلتفرم‌های موبایل و کامپیوتر عرضه شده به صورت رایگان در دسترس شماست. در این بازی باید با جمع‌آوری و ساخت دسته کارت‌های متنوع آماده نبرد با دیگر بازیکنان شوید.

در هر نوبت با توجه به کارت‌های موجود باید استراتژی ویژه‌ای بچینید تا بتوانید با تکیه بر هوش و قابلیت‌های خود پیروز شوید.

یک عنوان دیگر این سبک به نام Artifact نیز به‌تازگی رایگان شده و زیرمجموعه دنیای DOTA 2 از شرکت Valve معرفی شده که ارزش امتحان کردن دارد، ولی به‌دلیل پیچیدگی بیشتر به اندازه Hearthstone محبوب نشد.

بازی دیگری به‌نام DOTA Underlords نیز با الهام از دنیای DOTA 2 به‌تازگی عرضه شده که علاوه بر اشتراک بین پلتفرم‌های موبایل و کامپیوتر، رایگان هم است.

سبک این بازی Auto Battler نامیده می‌شود و در محیطی مانند صفحه شطرنج جریان دارد. بازیکنان براساس قوانین بازی، قهرمانان مختلفی از بازی DOTA 2 را در زمین شطرنج خود چیده و سپس به صورت نوبتی با مهره‌های دشمن مبارزه می‌کنند.

همان‌طور که از نام این سبک بازی می‌توان حدس زد، هنگام مبارزه شما فقط نظاره‌گر هستید و کل نبرد به‌صورت خودکار انجام می‌شود. کل مسؤولیت شما در بازی، چیدمان مهره‌ها برای دستیابی به پیروزی با توجه به اختلاف توانایی‌های مهره‌های خودتان و حریف است.

درنتیجه، این نوع بازی فضایی بسیار استراتژیک دارد و لذت پیروزی ناشی از تصمیم‌گیری‌های منطقی و درست می‌تواند شما را جذب‌کند.

برخلاف Artifact، این عنوان بسیار محبوب است و سرورهای شلوغ همیشه آماده پذیرایی از شماست البته تعطیلات عید برای خیلی‌ها زمانی برای آسایش و استراحت و نپرداختن به کارهای سخت است بنابراین به‌جای بازی‌های چالش‌برانگیز و سخت، خیلی‌ها صرفا به دنبال بازی‌‌ای می‌گردند که صرفا از آن لذت ببرند و در آرامش سرگرم‌شان کند. بازی‌های زیادی برای همین منظور ساخته شده‌اند که امکان معرفی تمام آنها وجود ندارد. اما به یکی از بهترین آنها یعنی Alto’s Adventure اشاره می‌کنیم که جذابیت‌های فراوانی دارد و می‌تواند مدت‌ها شما را مشغول کند.

محیط این بازی، طراحی گرافیکی مینیمال و زیبایی دارد و بسیار چشم‌نواز است که در طولانی‌مدت خسته‌کننده و تکراری نمی‌شود.

در این بازی که در سبک متحرک همیشگی یا Endless runner ساخته شده، شما در نقش یک ماجراجوی اسکی باز ظاهر می‌شوید که باید از موانع مختلف عبور کنید و امتیاز بگیرید.

محیط جذاب و موسیقی دلپذیر این بازی در کنار گیم‌پلی روان آن، می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و به‌همین دلیل قطعا برای این تعطیلات آن را پیشنهاد می‌کنیم.

جهانی بی‌انتها

اگر خیلی گذشته را دوست ندارید و ترجیح می‌دهید وقت‌تان را در آینده دور و در پهنه بی‌انتهای فضا بگذرانید، می‌توانید Eve Online را امتحان کنید.

این بازی عظیم آنلاین که در فضا و بین کهکشان‌ها جریان دارد، مدتی است که با تصمیم درست سازندگان بازی رایگان شده و در دسترس تمام علاقه‌مندان قرار‌گرفته است.

در این بازی بی‌کران، شما با استفاده از سفینه‌های فضایی، کشتی‌های پیشرفته ترابری و سلاح‌های آینده‌ برای تصاحب قلمرو و منابع ارزشمند در فضا با بازیکنان دیگر همکاری و رقابت می‌کنید.

در عظمت محیط این بازی همین بس که رکورددار بزرگ‌ترین مبارزه در بازی‌های آنلاین است. در یک نبرد تاریخی آنلاین که دو سال پیش انجام شد و بیش از 14 ساعت طول کشید، 8825بازیکن با بیش از ۱۱ هزار حساب کاربری در یک نبرد حماسی شرکت و علاوه بر تاریخ‌سازی درون بازی این رکورد را در گینس نیز ثبت کردند.

در کنار مبارزات بزرگ، اقتصاد، خرید و فروش و تجارت نیز در این بازی نقش اساسی دارد و شما بسته به انتخاب خود می‌توانید به‌جای نبرد و اکتشاف فضایی، وارد کار معدن‌داری و تجارت شوید و ثروت‌اندوزی کنید.

این بازی جذاب همیشه در سرگرم نگهداشتن طرفداران خود در بیش از 10 سال گذشته موفق بوده و پذیرای بازیکنان جدید نیز هست بنابراین برای تمام گیمرهایی که از فضانوردی، اکتشاف سیارات و ستارگان دوردست، همکاری و نبرد با سایر بازیکنان در فضایی علمی - تخیلی لذت می‌برند، تعطیلات عید می‌تواند فرصتی ایده‌آل برای آشنایی با این جهان جذاب، پویا و همیشه در حال تغییر داشته باشد.

دانیال جعفری‌ مقدم - محقق هوش ‌مصنوعی و طراحی بازی / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها