اسمارت فون های ماژولار ایده ای است که به کاربران اجازه می دهد بدون ایجاد ضایعات الکترونیک زیاد، موبایل خود را ارتقا دهند. از طرفی اگر نمایشگر موبایل سالم است و از عملکرد خوبی برخوردار است و فقط نیاز به یک دوربین جدید دارید، کافی خواهد بود که ماژول دوربین را با یک ماژول جدید یا پیشرفته تر عوض کنید و نیازی به یک موبایل جدید نخواهد بود. با کلیک همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۴۷
آیا فیسبوک ایده تولید یک اسمارت فون ماژولار را در سر می پروراند؟

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، در نهایت باید گفت که این شیوه می تواند اقتصادی تر نیز باشد و در واقع این همان ایده ای است که کمپانی هایی مانند گوگل و ال جی در پروژه Ara و ال جی جی 5 به دنبالش بودند، که متاسفانه هیچکدام با موفقیتی که انتظار می‌رفت روبرو نشدند. اما آیا فیسبوک نیز قصد دارد بخت خود را در این زمینه بیازماید؟ بر اساس پتنتی که اخیراً به ثبت رسیده، به نظر می‌رسد که فیسبوک در فکر توسعه دستگاهی ماژولار است که احتمالا یک اسمارت فون خواهد بود.
بر اساس این پتنت، این دستگاه یک دستگاه ماژولار الکترومکانیکی است که می تواند ویژگی هایی مانند یک بلندگو، یک میکروفون، یک نمایشگر لمسی و GPS را شامل شود که اینها همگی می توانند قطعات یک اسمارت فون باشند که البته در این پتنت مستقیم به این موضوع اشاره ای نشده است.
در گزارش بیزنس اینسایدر همچنین اشاره شده که تعدادی از اعضای کلیدی پروژه آرای گوگل در حال حاضر در گروه Building 8 فیسبوک مشغولند. این گروه مسئول اجرای پتنت هاست. فیسبوک در این خصوص نظری نداده است که البته تعجبی هم ندارد. بسیاری از کمپانی ها هر از گاهی تعدادی پتنت به ثبت می رسانند و هرگز آنها را در عمل ارایه نمی‌کنند، پس در این خصوص نیز نمی توان خیلی امیدوار بود که این پتنت در عمل هم به کار گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها