در گزارش‌های قبلی، تعدادی از گوشی‌های میان رده و پرچمدار بالارده نوکیا نیز به همراه شایعاتی در باره مشخصات و قابلیت‌هایشان در سایت‌های آزمایشات سخت‌افزاری معرفی شده بودند. بر اساس فهرست سایت گیک بنچ، گوشی جدید پیکسل نوکیا از یک صفحه نمایش فوق العاده پیشرفته بهره برده و تاخت و تازش بر بستر نرم ‌افزاری سیستم عامل اندروید نوقا (Nougat) خواهد بود.
کد خبر: ۹۷۵۳۵۰
3 گوشی جدید پرچمدار نوکیا در سال 2017 + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از یونیورسیتی هرالد، پیش از کنگره جهانی موبایل (MWC 2017)، شرکت نوکیا (Nokia) خط تولید آینده تلفن‌های همراه هوشمند (اسمارت‌فون) که اخیرا توسط شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD Global) افتتاح شده است را معرفی کرد تا مقدمات بازگشت مجدد این کمپانی را به بازار تولید کنندگان گوشی‌های همراه هوشمند را فراهم سازد. در لیستی که اخیرا سایت گیک بنچ منتشر کرده است، از اسمارت‌فون سطح ابتدایی (انتری لول) نوکیا به‌عنوان گوشی پیکسل (Pixel) نوکیا نام‌ برده است.

بر اساس لیست یاد شده، گوشی پیکسل نوکیا باید از سیستم روی یک تراشه (چیپ‌ست) کوالکام اسنپ‌دراگون 200 SoC که با 1 گیگابایت حافظه رم همراه شده است، بهره می‌برد. به یک پردازنده 2 هسته‌ای (دوال کور) با سرعت سیکل ساعت 1.19 گیگاهرتز مجهز است. این گجت در آزمایش تک هسته‌ای موفق شد امتیاز 404 را به دست آورده و در امتحان چند هسته‌ای (مالتی کور) به امتیاز 661 دست یابد.

در گزارشات پیشین سایت ای تک پست، انتظار بر این بود که گوشی سطح ابتدایی نوکیا یک صفحه‌نمایش 5.2 یا 5.5 اینچی داشته باشد. همچنین شایعات از این حکایت داشت که صفحه نمایش این گوشی موبایل از رزولوشن QHD یا همان 2K با اندازه تفکیک‌پذیری 1920 در 1080 پیکسل بهره برده باشد.

به علاوه، گوشی جدید نوکیا از قابلیت شارژ سریع نگارش سه (Quick Charge 3) برخوردار بوده و طراحی بدنه آن فلزی یکپارچه باشد و از مشخصه ضد آب بودن با لنز دوربین کارل زایس سود ببرد.

براساس گزارش گیزمو تایمز، گستره وسیعی از اسمارت‌فون‌هایی مانند نوکیا 5320، نوکیا 1490 و نوکیا دی وان سی (D1C) در تست‌های بنچ مارک مختلف مورد آزمایش قرار گرفته و در سایـت‌هایی مثل گیک بنچ معرفی شده‌اند. 2 گجت دیگر این شرکت نوکیا آرا (Ara) و نوکیا جنی موشن C2-00 پیور

ویو (Nokia Genymotion C2-00 PureView) نیز در سایـت‌های بنچ مارک دیگر معرفی شده‌اند.

شرکت اچ ام دی گلوبال بازگشت قدرتمندانه نوکیا به صنعت گوشی‌های همراه هوشمند را در همایش MWC 2017 اعلام کرده است. اهداف شرکت اچ ام دی رساندن برند نوکیا به شهرت جهانی گذشته ، فراهم آوردن طرح‌های عالی برای تولید این محصولات و تولید گوشی ها و تبلت (رایانه‌های لوحه‌ای) با کیفیت فوق‌العاده ممتاز برای کاربران وفادار به برند نوکیا خواهد بود.

انتظار این است که نوکیا در همایش یاد شده از گوشی پیکسل و 3 گوشی پرچمدار دیگر نوکیا شامل گوشی‌های مانند نوکیا 5320، نوکیا 1490 و نوکیا دی وان سی (D1C) پرده‌برداری کند. شایعات درز کرده از اسمارت‌فون دی وان سی در سایت های بنچ‌مارک مبنی بر داشتن پردازنده (CPU) اسنپ‌دراگون 430 ، گرافیک (GPU) آندرو 505 و 3 گیگابایت حافظه رم هستند.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها