نوکیا اعلام کرد که برنامه‌ای برای تولید تلفن همراه هوشمند ندارد و تمام اخبار درج شده در این باره شایعه هستند

نوکیا تلفن همراه هوشمند نخواهد ساخت

شرکت نوکیا با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که اخبار منتشر شده در زمینه بازگشت این شرکت به بازار تولید تلفن‌های همراه هوشمند دروغ است.
کد خبر: ۷۹۲۴۲۵
نوکیا تلفن همراه هوشمند نخواهد ساخت

جام جم کلیک: شرکت نوکیا در میان کاربران تلفن‌های همراه به عنوان نامی قابل اعتماد شناخته می‌شود. علیرغم سقوط این شرکت در رده تلفن‌های همراه هوشمند که در نهایت به فروش بخش تولید تلفن‌های همراه این شرکت به غول آمریکایی یعنی مایکروسافت منجر شد، باز هم بسیاری از افراد هستند که در صورت مشاهده نام این شرکت بر روی یک تلفن همراه، به آن اعتماد کنند.

این امر موجب شده است تا بسیاری امید داشته باشند که نوکیا به بازار تولید تلفن‌های همراه هوشمند بازگردد. البته در این راه یک مانع بزرگ وجود دارد. در قرارداد مابین مایکروسافت و نوکیا، شرکت فنلاندی حق ندارد تا در مدت زمان دو سال از زمان عقد قرارداد بین دو شرکت به تولید دستگاه‌های همراه دست بزند.

به تازگی اخباری درباره بازگشت نوکیا پس از اتمام این دوران (قرارداد با مایکروسافت) به گوش رسیده بود که این امر بسیاری از افراد را به بازگشت دوباره این شرکت امیداور کرده بود. شرکت نوکیا با شنیدن این شایعات به سرعت نسبت به آن‌ها عکس‌العمل نشان داده و با انتشار یک بیانیه رسمی، تمامی این شایعه‌ها را تکذیب کرد.

بخشی از متن این بیانیه به این ترتیب است: «تمام شایعات مربوط به فعالیت واحد تحقیق و توسعه ما در چین در زمینه تولید تلفن‌های همراه هوشمند، نادرست هستند. نوکیا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید محصولاتی در این رده را در دستور کار خود ندارد.»

البته این به این معنی نیست که نوکیا به صورت کلی از بازار تلفن‌های همراه دوری خواهد کرد بلکه این شرکت به ارائه محصولات و خدمات مرتبط با تلفن‌های همراه خواهد پرداخت و تنها از تولید دستگاه تلفن همراه هوشمند خودداری خواهد نمود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها