شبکه یک سیما امسال تلاش دارد تا ویژه‌ برنامه‌های روز جهانی قدس را متناسب و متاثر از حرکت عظیم جنبش بیداری اسلامی جهان عرب روی آنتن ببرد.
کد خبر: ۴۲۴۲۶۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رسانه خبری شبکه یک سیما، این ویژه برنامه 210 دقیقه‌ای را احمد منتظری و سیدمجید موسوی در اداره کل پخش شبکه یک سیما تهیه کرده و ساعت 9 صبح روز جمعه چهارم شهریور ماه به صورت زنده، راهپیمایی عظیم و پرشور روز جهانی قدس را به تصویر می‌کشد.

این برنامه از دو بخش استودیوی و واحد سیار تشکیل شده که در بخش واحد سیار، محمد قاسمی به اجرای برنامه می‌پردازد.

گزارش از سطح شهر و گفت و گو با شرکت‌کنندگان در راهپیمایی، به همراه پخش نماهنگ‌هایی در ارتباط با بیداری اسلامی و نیز ارتباط مستقیم با مراکز صداوسیما در سراسر کشور از دیگر بخش های این ویژه برنامه به شمار می رود.

همچنین برنامه «کمی نزدیک‌تر» به تهیه کنندگی ابوالفضل اکبری و کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی نیز هر روز در دو بخش پنج دقیقه‌ای در ساعت 17 و 36 دقیقه و 20 و 46 دقیقه پخش می‌شود.

این برنامه که در ماه گذشته ضبط و آماده‌سازی شد، درباره چگونگی تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی و رویکردها و نیات این رژیم جعلی است.

در برنامه «کمی نزدیک‌تر» که سعی دارد اتفاقات مربوط به کشور فلسطین را با نگاهی واقع گرایانه منعکس کند، اشخاصی چون سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین، جانشین رییس حماس، سفیر ایران در سوریه، رییس سازمان فرهنگ کشورمان صحبت کرده‌اند.

'کشتارگاه‌های اسرائیل' عنوان مجموعه برنامه دیگری از گروه حماسه و دفاع شبکه یک سیما است که به صورت مستند درباره کشتارهای رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین لبنان و فلسطین ساخته شده است.
در این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا ابوالحسنی، حوادث روی داده در 'صبرا و شتیلا'، 'کشتارگاه حولا' و 'کشتارگاه عباسیه' روایت می‌شود.

گروه سیاسی شبکه یک سیما نیز برنامه 'وعده صادق' را در چهار قسمت 20 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی سعید ارجمندی به مناسبت روز قدس تهیه کرده است.

تحولات منطقه، بیداری اسلامی، شناسایی رسمیت کشور فلسطین توسط کشورهای اسلامی و جنگ 33 روزه لبنان، موضوعات این برنامه ترکیبی - مستند است.

همچنین برنامه‌های سیمای خانواده، صبح بخیر ایران و هفته به هفته نیز در برنامه‌های خود موضوعات مربوط به روز قدس و کشور فلسطین را برای بینندگان گوشزد خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها