پروژه‌های سودجویانه آمریکایی برای منطقه غزه

رئیس جمهور آمریکا ضمن بی اعتنایی به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به مردم غزه و رفح موضعی کاملا نمایشی در خصوص مردم فلسطین گرفت و ادعا کرد که ارتش ایالات متحده کریدوری موقت در سواحل غزه ایجاد خواهد کرد تا از طریق این گذرگاه ورد کشتی‌های بارگیری شده با غذا، آب، دارو و سرپناه‌های موقت تسهیل شود.
رئیس جمهور آمریکا ضمن بی اعتنایی به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به مردم غزه و رفح موضعی کاملا نمایشی در خصوص مردم فلسطین گرفت و ادعا کرد که ارتش ایالات متحده کریدوری موقت در سواحل غزه ایجاد خواهد کرد تا از طریق این گذرگاه ورد کشتی‌های بارگیری شده با غذا، آب، دارو و سرپناه‌های موقت تسهیل شود.
کد خبر: ۱۴۵۷۲۳۱
نویسنده سیدهادی سیدافقهی کارشناس منطقه غرب آسیا

 
نکته دیگر درباره رویکرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است. او البته پیشتر اعلام کرده بود که اگر اسرائیل در رفح عملیات نظامی انجام دهد ما ارسال کمک‌های تسلیحاتی را متوقف می‌کنیم.
 
این در حالی است که بعد از اقدام رژیم صهیونیستی در این منطقه ایالات متحده همچنان برای اسرائیل تسلیحات می‌فرستد. در این میان کنگره به نفع رژیم اشغالگر قدس وارد عمل شد و رئیس جمهور آمریکا را تهدید کرد که اگر جلوی ارسال اسلحه به اسرائیل را بگیرد او را استیضاح خواهد کرد. 

باید گفت که طرح جدید ایالات متحده بسیار پیچیده و خبیثانه است. اگر آن‌ها درباره ارسال کمک‌های انسان دوستانه شامل دارو، غذا و سوخت صداقت دارند براحتی می‌توانند از دو معبر رفح که در اختیار رژیم صهیونیستی است و معبر کرم ابوسالم استفاده کنند.

معبر رفح بین مصر و نوار غزه است. کرم ابوسالم هم در حاشیه اراضی ۴۸ قرار دارد. این در حالی است که این دو معبر از سوی رژیم صهیونیستی تعمدا بسته شده و طبق ادعای بایدن، یک بندر شناور برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه ایجاد می‌شود. آیا مشکل اصلی آن‌ها ورود کمک‌های انسان دوستانه است یا اینکه از کجا این کمک‌ها ارسال شود و یا اینکه چگونه این محموله‌ها باید کنترل شود و یا اینکه به دست چه کسی برسد؟

رفتار آمریکایی‌ها و دیگر حامیان رژیم صهیونیستی در خصوص ارسال کمک به مردم غزه هم مضحک است. اول اینکه به صورت نمایشی این کمک‌ها به صورت هوایی بارریزی می‌شد. این شیوه قطره چکانی که باعث تمسخر جهانیان شد.

نکته دوم اینکه به نظر می‌رسد آمریکا می‌خواهد جای پای خود را در منطقه غزه تثبت کند و ایجاد این پایانه شناور هم بهانه‌ای برای ورود بیشتر ایالات متحده است. البته استدلال آمریکایی‌ها این است که ورود ما به منطقه صرفا حضور در این پایانه شناور است و وارد خاک غزه نشده ایم. ادعایی که بسیار زشت و وقیحانه است، چون مستشاران آمریکایی الان در اتاق جنگ رژیم صهیونیستی حضور دارند و حتی در خاک غزه هم در طول این مدت تعدادی از نیرو‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی کشته شدند. 

تردیدی نیست که هدف آمریکایی‌ها از این نمایش، کنترل امنیتی منطقه است. مضاف بر اینکه، منطقه یک کیلومتر در ۱۲ کیلومتر محور فیلادلفیا که محور صلاح الدین هم نامیده می‌شود براساس همان معاهده ننگین کمپ دیوید باید بین حکومت خودگردان و مصری‌ها اداره شود و ورود نیرو‌های مسلح رژیم به این منطقه نادیده گرفتن این معاهده است و عجیب اینکه این مساله با سکوت بهت آور مصر همراه است. 

نکته دیگر اینکه منطقه غزه از منابع زیرزمینی غنی مثل انرژی و گاز برخوردار است و طبعا آمریکا خواهان دستیابی به این منابع است؛ بنابراین موضوع کریدور دریایی غزه یک ترفند آمریکایی برای امنیتی‌ترین منطقه و استفاده از منابع غنی آن است و کاملا با اهداف سودجویانه ایالات متحده همخوانی دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها