تصویربرداری فیلم تلویزیونی تلالو به کارگردانی عطا سلمانیان روز یکشنبه در تهران به پایان رسید. این اولین فیلمی است که سلمانیان کارگردانی می‌کند. وی تاکنون به عنوان دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز در سینما و تلویزیون فعالیت‌های زیادی داشته است.
کد خبر: ۱۸۸۷۴۰
سلمانیان در فیلم تلالو، داستان بسیجی ساده‌دلی به نام مظفر را روایت می‌کند که در دل قلعه‌ای که در تصرف دشمن است، کوزه‌ای پر از طلا پیدا می‌کند. مظفر پس از جنگ سراغ سکه‌ها می‌رود؛ ولی...

در این فیلم علی بی غم نقش اصلی را در کنار بازیگران دیگری چون علی سلیمانی، علیرضا اسحاقی و اسماعیل سلطانی بازی می‌کند.

طهورا ابوالقاسمی، مدیر تولید فیلم تلالو درباره زمان شروع تصویربرداری و روند تولید این فیلم با ذکر این نکته که فیلم تلالو صحنه‌های جنگی زیادی دارد، گفت: به دلیل گرم شدن هوا تصمیم گرفتیم تصویربرداری را با صحنه‌های جنگی آغاز کنیم، کار از 26 خرداد در شهرک سینمایی دفاع مقدس شروع شد، پس از آن سکانس‌های مربوط به کوهستان را گرفتیم و صحنه‌های مربوط به شهر را گذاشتیم برای روزهای آخر.

حمید تاج دوستی، علی یعقوب‌زاده، ناصر فروغ و بهرام کمیجانی دیگر بازیگران فیلم تلالو هستند. این فیلم را علی محمد قلیزاده تصویربرداری کرده و ماشاءالله شاهمرادی‌زاده به عنوان مشاور کارگردان در کنار سلمانیان بوده است.

از دیگر عواملی که در ساخت فیلم تلالو همکاری داشته‌اند، می‌توان به دستیار کارگردان: باریس تنظیفی، مدیر برنامه‌ریزی: سحر مصیبی،، طراح گریم: فریدون کشن فلاح، طراح صحنه و لباس: حمید شهیری و عکاس: پیام ایرایی اشاره کرد.

تلالو را محسن علی‌اکبری به سفارش مرکز سیما فیلم تهیه کرده است.

در شبکه جهانی سحر پرداخته می‌شود
اسلام در صحنه زندگی مسلمانان انگلیسی‌زبان‌

جام‌جم: تصویربرداری مجموعه برنامه «اسلام و زندگی» به تهیه‌کنندگی مهدی حسین‌زاده اوایل هفته آینده برای سیمای معارفی انگلیسی شبکه جهانی سحر آغاز می‌شود.

این برنامه که از رویکردی اندیشه‌ای بهره می‌برد، بررسی موضوعات کاربردی اسلام در زندگی انسان معاصر را دستمایه بحث و گفتگوی جمعی از کارشناسان با دانشجویان حاضر در استودیو قرار داده است.

 مهدی‌هادوی مقدم، ابوالفضل ساجدی، محمد کریمی و محمد حسین طالبی از جمله کارشناسانی هستند که در بخش گفتگوی برنامه به اظهارنظر و تبادل آرا و اندیشه با حاضران در جلسه خواهند پرداخت.

همچنین پخش گزارش تصویری و مشارکت تلفنی افراد مسلمان خارج از کشور درباره موضوعات مورد بحث در برنامه از دیگر آیتم‌های تشکیل‌دهنده مجموعه برنامه اسلام و زندگی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود ضبط این مجموعه برنامه  که در 52 قسمت 40 دقیقه‌ای تهیه می‌شود  یک‌ماه به طول انجامد و اواسط مرداد امسال آماده پخش از سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر شود.

میثم آرامی، اجرای این برنامه را به‌عهده خواهد داشت و زهرا برکتین محقق، حمیدرضا امینیان (مدیر تولید)، حمیدرضا شبرنگ (هماهنگی و دستیار تهیه)، مهدی مقدم (تصویربردار) و محمد درست صدابردار دیگر عوامل این مجموعه هستند.

حسین‌زاده در حال حاضر کار تهیه برنامه هفتگی پیام‌آور سبز را که به بررسی و معرفی سیمای اسلام با عنایت به سیره و احادیث نبوی رهبر و پیشوای بزرگ آن حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار می‌پردازد برای سیمای معارفی انگلیسی شبکه سحر به عهده دارد.

از پاچنار تا اسالم به دنبال زندگی جلال آل‌احمد

جام‌جم: 18 شهریور، چهلمین سالگرد درگذشت جلال آل‌احمد است.شبکه 2 سیما برای این روز،  فیلم مستند جلال آل‌احمد را تولید کرده که پریسا عشقی تهیه وکارگردانی آن را به عهده داشته است.

به گفته عشقی در این فیلم تلاش شده، زوایای پنهان زندگی جلال که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده، به نمایش در آید. به همین دلیل، گروه سازنده فیلم به دیدار خواهرزاده‌ها، دوستان و نزدیکان جلال رفته‌ و زندگی او را از لابه‌لای سخنان آنها روایت کرده‌اند. کنار نزدیکان جلال، کارشناسان و ادیبانی چون رضا سید حسینی، غلامرضا امامی، دکتر صنعتی، بهمن شعله‌ور و دکتر علی‌اصغر خبره‌زاده نیز به معرفی جلال پرداخته‌اند.

عشقی در این فیلم مستند  که زمان‌‌ آن 70 دقیقه است دوربین خود را به خانه پدری جلال در پاچنار برده و از آنجا به خانه جلال و سیمین رفته است و بعد سری به اسالم‌ زده و مکانی را که جلال در آنجا فوت کرده، به تصویر کشیده است.

مدرسه جلال آل‌احمد در تجریش که جلال، مدتی در آنجا تدریس می‌کرده و مدیر آن بوده، دیگر لوکیشن این فیلم مستند است. عاقبت، دوربین فیلم به قبرستان فیروزآباد شهرری می‌رود و مکانی را به نمایش می‌گذارد که جلال در آنجا آرام گرفته و بر سنگ مزار او فقط نوشته شده است: جلال آل‌احمد.

از عواملی که در این فیلم مستند با عشقی همکاری کرده‌اند، می‌توان به کارشناس: علی دهباشی، تصویربردار: محمد فروغی و صدابردار: سیاوش نیک آیین  اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها