گزارش «جام‌جم» از پیامک‌های مردمی ۱۶۲

قندپهلو با برمودا

اگرازمخاطبان رسانه ملی باشید، قطعا با سامانه ۱۶۲ آشنا هستید. پلی میان شما و اهالی رسانه که به‌راحتی می‌توانید نظرات، انتقادها و پیشنهادهای خود را با آن در میان بگذارید. این هفته نیز مخاطبان بسیاری با این سامانه تماس گرفته و نظر خود را با اهالی رسانه در میان گذاشته‌اند.
اگرازمخاطبان رسانه ملی باشید، قطعا با سامانه ۱۶۲ آشنا هستید. پلی میان شما و اهالی رسانه که به‌راحتی می‌توانید نظرات، انتقادها و پیشنهادهای خود را با آن در میان بگذارید. این هفته نیز مخاطبان بسیاری با این سامانه تماس گرفته و نظر خود را با اهالی رسانه در میان گذاشته‌اند.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۳۵
نویسنده صدف تهرانی - گروه رسانه

در این میان کلیدواژه‌هایی هم هست که چند بارتکرارشده ونشانگر این است که آن برنامه یا سریال بیشتر مورد توجه قرارگرفته که در این گزارش به این برنامه‌هااشاره خواهیم کرد.ضمن این‌که عده‌ای هم پیشنهاد پخش برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌شان را داشتند که در این گزارش به آن اشاره خواهیم کرد.
   
مشاور‌؛ گره‌گشای مشکلات
یکی از کلیدواژه‌هایی که چند بارتکرارشده، تشکر ازسریال «مشاور» است واین‌که مخاطبان بسیاری علاقه‌مند به ادامه تولید و پخش این سریال بودند.این مجموعه‌ داستان‌های خانوادگی بارویکرد ارائه راه‌حل برای زندگی بهترخانوادگی ودرپی گره‌گشایی از اختلافات آنهاست. مشاور، برای کسانی که به هرجهت درگیر اختلافات خانوادگی هستند، می‌تواند آموزنده باشد. قهرمان اصلی داستان یک روحانی با بازی فرهاد قائمیان است که با صبوری و آرامش، مشکلات خانواده‌ها را حل می‌کند. این مجموعه تلویزیونی ۲۶قسمتی به کارگردانی محمد‌صادق بکتاش و تهیه‌کنندگی سید محمد‌رضا حسینی، تهیه و تولید شده که با استقبال خوبی از جانب مخاطبان روبه‌رو گردید. تا جایی که پخش نخست آن در شبکه افق بود و بعد به شبکه‌دو سپرده شد. در برخی پیامک‌ها به این نکته اشاره شده بود که این سریال بسیار آموزنده است. 
   
بی‌واسطه‌؛ بدون گارد
یکی ازبرنامه‌هایی که تااین اواخر روی آنتن شبکه سه بود، برنامه «بدون گارد» است. دراین برنامه به موضوعات مختلفی توجه شده و موردبررسی قرارمی‌گیرد ازجمله مسأله حجاب که دغدغه این روزهای خیلی ازاهالی دین ورسانه است.امیرحسین طهماسبی، اجرای این برنامه را به‌عهده داشت و با توجه به مضامینی که مطرح می‌کرد، توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد. تا جایی که درخواست پخش مجدد این برنامه یا ادامه ساخت آن را در پیامک‌ها داشتند. 
   
همه جا با ایرانگرد
ایرانگرد،مجموعه مستند تلویزیونی است که درآن طبیعت و شیوه زندگی درمناطق عشایری و روستاهای ایران معرفی می‌شود. جواد قارایی کارگردان، تهیه‌کننده و راوی این مستند تلویزیونی برای تهیه این برنامه با یک تیم فیلمبرداری حرفه‌ای به شهرها و استان‌های مختلف ایران سفر کرده و به روایت زندگی و آداب و رسوم ساکنان این مناطق می‌پردازد. ایرانگرد توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و در پیامک‌ها نیز بابت پخش این برنامه تشکر کردند. فصل نخست این مستند در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ در ۱۳قسمت ۳۰دقیقه‌ای و به سفارش شبکه چهار تولید و پخش شد. فصل دوم هم پس از موفقیت مجموعه نخست در ۱۳قسمت ۵۰دقیقه‌ای در سال‌های۱۳۹۲تا۱۳۹۴به سفارش شبکه یک تولید ودرسال۱۳۹۴ ازاین شبکه پخش شد. این برنامه به‌عنوان پرمخاطب‌ترین مجموعه مستند ایرانی شناخته شد. تولید فصل سوم این مجموعه باعنوان «ایرانگرد۳» از اواخر پاییز ۱۳۹۴ آغاز شد و در نوروز ۱۳۹۷درقالب ۲۰قسمت ۵۵تا ۸۰ دقیقه‌ای از شبکه‌های یک و مستند سیما پخش شد. این فصل قرار بود در نوروز ۱۳۹۶ پخش شود اما به‌علت مصدومیت جواد قارایی، تهیه‌کننده، کارگردان و راوی این برنامه در حین تولید مستند با یک سال تأخیر و در نوروز سال ۱۳۹۷ ازتلویزیون ایران پخش شد.جالب است بدانید سری سوم مستند ایرانگرد توانست در نخستین جشنواره برنامه‌های نوروزی صداوسیما (سین سیما) جایزه بهترین مستند از دید مخاطبان را با بیش از ۴۳۸ هزار رأی از آن خود کند. ادامه این فصل در تابستان ۱۴۰۰ با نام «ایرانگرد۱۴۰۰» در ۱۹قسمت۳۰دقیقه‌ای از شبکه یک پخش شد. در مجموع تعداد قسمت‌های فصل چهارم مستند ایرانگرد به ۲۹ قسمت رسید. ایرانگرد ۱۴۰۰در سه استان لرستان، اردبیل و سمنان تصویربرداری شده است. تاکنون شش فصل از این مجموعه روی آنتن رفته و سری هفتم در مرحله تولید است. 
   
بروس‌لی در شبکه نمایش
از آنجا که شبکه نمایش اقدام به پخش فیلم‌های خاطره‌انگیز و مورد علاقه مخاطبانش می‌کند، درخواست‌های بسیاری در این زمینه به سامانه ۱۶۲ پیامک شده بود ودرخواست پخش فیلم‌های موردعلاقه‌شان را داشتند. از جمله این‌که برخی از مخاطبان، درخواست کردند شبکه نمایش فیلم‌های بروس‌لی را پخش کند. بروس‌لی، رزمی‌کار حرفه‌ای و بازیگر هنگ‌کنگی ـــ آمریکایی بود. او بنیان‌گذار سبک رزمی جیت‌کان‌دو با تلفیقی از چند سبک رزمی دیگر بود که اغلب به‌عنوان هموارکننده راه برای هنرهای رزمی ترکیبی شناخته می‌شود. اوهمچنین یکی ازافراد تأثیرگذارقرن بیستم ویک نمادمردمی درفرهنگ عامه به‌شمارمی‌رود.اودرفیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ایفای نقش کرد. از جمله بازی مرگ، اژدها وارد می‌شود، رئیس بزرگ و خشم اژدها. 
   
پاورقی در به افق فلسطین
از برخی پیامک‌های ارسالی به ۱۶۲این‌گونه برمی‌آید که مخاطبان بسیاری به برنامه‌های چالشی و سیاسی علاقه‌مند هستند. از جمله این‌که بابت پخش برنامه‌های «نوسان»، «به افق فلسطین» و «پاورقی» تشکر شده و اجرای مجریان این برنامه را هم پسندیده‌اند. پاورقی طنز سیاسی است که با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشرشده در فضای مجازی با زبان طنز، سعی در نمایان کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افراد مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد. این برنامه سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند.همچنین این برنامه از حضور نویسندگان طنزپرداز در قسمت‌های مختلف بهره می‌برد. محمدرضا شهبازی اجرای این برنامه را به‌عهده دارد. برنامه نوسان هم مجموعه مستندهای کوتاه و بلند با موضوع اتفاقات روز دنیا با نگاه بین‌المللی است. همچنین از۲۰ آبان به‌دلیل اتفاقات اخیرغزه، وقایع این اتفاقات به صورت زنده و مدت زمان تقریبی۱۵ دقیقه‌ای روانه آنتن می‌شد.به افق فلسطین، نام برنامه شبکه افق است که باهدف بررسی وقایع اخیر فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی به شکل زنده پخش می‌شود و مخاطبان بسیاری هم دارد. 
   
به وقت «برمودا» 
یکی ازبرنامه‌های موردعلاقه مخاطبان شبکه نسیم برنامه «برمودا»است‌که ازشبکه نسیم پخش می‌شود.اجرای این برنامه را کامران نجف‌‌زاده برعهده دارد و اومیزبان افراد و چهره‌های شناخته‌شده درحوزه‌های مختلفی است. در برخی از پیامک‌ها مخاطبان مهمانانی را برای حضور دراین برنامه پیشنهاد داده‌اندکه برخی ازآنها چهره‌های فرهنگی وهنری هستند وعده‌ای هم سیاسی و ورزشی.برمودا برنامه گفت‌وگومحور(تاک‌شو) است که محسن نجفی سولاری، تهیه‌کنندگی و فؤاد صفاریان‌پور، کارگردانی آن را به‌عهده دارند و همچنین کامران شهریوری به‌عنوان مدیر تولید، این برنامه راهمراهی می‌کند. کامران نجف‌زاده، میزبان برنامه و همچنین سرپرستی گروه نویسندگان را به عهده دارد.  اولین قسمت ازاین برنامه ۳۰ دی۱۴۰۲از شبکه نسیم پخش شد. مهمان اولین قسمت، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران بود که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. 
   
همسران در‌ آی‌فیلم
شبکه ‌آی‌فیلم، از شبکه‌های پرمخاطب و پرطرفدار تلویزیون است  که با پخش سریال‌های قدیمی و خاطره‌انگیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و در میان پیامک‌های ارسالی به ۱۶۲ مخاطبان بسیاری درخواست پخش سریال‌هایی چون همسران، خانه سبز و در پناه تو را از این شبکه داشتند. داستان مجموعه همسران راجع به دو زوج است که در یک آپارتمان با هم همسایه هستند. کمال (زنده‌یاد فردوس کاویانی) و مهین(مهرانه مهین‌ترابی) یکی از زوج‌های مسن و علی (فرهاد جم) و مریم زوج دیگر که جوان‌تر هستند. بعدها معلوم می‌شود کمال، دایی مریم است وخود مریم از این موضوع خبر نداشته‌ است. داستان سریال همسران درباره زندگی این دو همسایه است. خانه سبز مجموعه تلویزیونی دهه هفتاد بود که سال۷۵چهارشنبه شب‌ها ازشبکه۲پخش می‌شد.این مجموعه تلویزیونی، کار مشترک بیژن بیرنگ وزنده یاد مسعود رسام ازتهیه‌کنندگان تلویزیونی ایران در زمان پخش خود از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی بود.  داستان این مجموعه در مورد سه نسل از یک خانواده به همراه جد بزرگ‌شان است که گاهی به صورت روح ظاهر می‌شود.این سه نسل دریک ساختمان زندگی ودرکنار یکدیگر ماجراهای گوناگونی راتجربه می‌کنند.زنده یادخسرو شکیبایی در این فیلم ایفای نقش می‌کرد.درپناه تو،نام سریالی ایرانی محصول سال۷۴و به کارگردانی زنده‌یاد حمید لبخنده است. این سریال برای اولین بار ازشبکه دوسیما پخش شدودرآن سعید پورصمیمی، ایرج راد، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه و زنده‌یاد حسن جوهرچی ایفای نقش کرده‌اند.ناگفته نماند عده‌ای از مخاطبان بابت بازپخش سریال «به کجا چنین شتابان» از شبکه آی فیلم تشکر کرده‌بودند. 

قند پارسی در شبکه آموزش
در پیامک‌ها به سامانه۱۶۲برخی مخاطبان از پخش برنامه «قندپهلو» شبکه آموزش تشکر کرده بودند.قندپهلو یک مسابقه تلویزیونی است که از شبکه آموزش پخش می‌شود. قندپهلو باموضوع شعروادبیاتِ طنز باحضور شاعران طنزپرداز ایرانی به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی، اجرای رضا ‌رفیع و داوری شهرام شکیبا و ناصر‌فیض پخش می‌شود. از ۸ فروردین ۹۴‌مرحله جدید قندپهلو با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای افغانستان، ایران و تاجیکستان پخش شد. دراین مرحله، علاوه بر رضا رفیع، یک مجری از شبکه ملی تاجیکستان نیز حضور داشت و قاسم رفیعا نیز به جمع داوران اضافه‌شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها