با توجه به ورود انصارالله و ارتش یمن به عرصه‌های درگیری غزه، آمریکا در تلاش است که یک ائتلاف منطقه‌ای علیه مقاومت یمن ایجاد کند، اما با شکست مواجه شد.
کد خبر: ۱۴۳۷۷۱۸
نویسنده حسن هانی زاده کارشناس جهان عرب

 

سرگذشت یک ائتلاف شکست خورده

این دو مجموعه یعنی انصارالله و هم ارتش یمن به عنوان دو بازوی قدرتمند محور مقاومت از هفته‌های پیش بعد از عملیات طوفان الاقصی برای کاهش فشار نظامی بر مردم غزه و منع رژیم صهیونیستی از ادامه کشتار فلسطینی‌ها وارد عمل شدند و با تسلط بر تنگه باب المندب کشتی‌های حامل اسلحه برای رژیم اشغالگر قدس را توقیف کردند.

این اقدام در چارچوب حقوق قانونی و مشروع انصارالله و ارتش یمن به عنوان دو مجموعه حاکمیتی تلقی می‌شود و با توجه به اینکه تنگه باب المندب در قلمرو دریایی این کشور قرار دارد لذا حق مقاومت یمن است که بر این گذرگاه‌ها مسلط باشند و مانع از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین شوند. 

از این رو، آمریکایی‌ها که احساس کردند انصارالله و ارتش یمن از توانمندی بالایی برای منع ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی برخوردارند و بنیه نظامی مقاومت یمن در طول مدت‌ها اخیر بشدت افزایش داشته لذا درصدد یارگیری و ائتلاف علیه این مجموعه برآمدند، اما مصر، امارات و عربستان به عنوان سه کشور عربی منطقه از پیوستن به این ائتلاف خودداری کردند و سایر کشور‌ها بجز بحرین اقبال چندانی نسبت به ورود به این ائتلاف از خود نشان ندادند. 

به همین دلیل به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به دریوزگی افتادند و دست نیاز به سمت کشور‌های اروپایی دراز کردند تا بتوانند یک ائتلاف جهانی علیه انصارالله تشکیل بدهند، اما برخی از کشور‌های اروپایی که حتی عضو ناتو هم هستند از پیوستن به این ائتلاف سر باز زدند؛ بنابراین آمریکایی‌ها بخوبی می‌دانند که اگر چنین ائتلاف علیه مقاومت یمن تشکیل بدهند با شکست مواجه خواهند شد و منطقه شاهد یک بحران نفسگیر در آینده تبدیل خواهد شد. به اعتبار اینکه انصارالله یک مجموعه غیر متمرکز و دارای تاکتیک‌های جنگ و گریز هستند؛ لذا هر گونه درگیری با مقاومت یمن به شکست ایالات متحده و رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد. ضمن اینکه انصارالله با توانمندی‌های بومی که دارند بندر ایلات در اراضی اشغالی را در طی روز‌های گذشته مورد هدف موشک‌های خود قرار دادند و این بندر به دلیل این موشکباران تعطیل شده و این موضوع برای رژیم صهیونیستی و اقتصاد اسرائیل بسیار شکننده خواهد بود.

هدف مقاومت یمن آن است که بتدریج توان نظامی رژیم اشغالگر قدس را کاهش دهند و شرایطی را ایجاد کنند که اسرائیل آتش بس پیشنهادی را بپذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها