وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در کشورهایی به وسعت جمهوری اسلامی ایران اجرای طرح شبکه اطلاعات ۱۰ سال زمان نیاز دارد.
کد خبر: ۱۴۲۱۷۵۸

عیسی زارع‌پور عصر سه‌شنبه هفتم شهریور ۱۴۰۲ در جلسه شورای اداری استان قزوین درخصوص شبکه ملی اطلاعات، بیان کرد: متأسفانه در جامعه ما اجرای شبکه ملی اطلاعات این‌گونه در ذهن‌ها جانمایی شده که پس از این طرح، اینترنت قطع می‌شود؛ در صورتی که ما با راه‌اندازی این شبکه قصد داریم در گستره جمهوری اسلامی خدمات اینترنتی پرسرعت، با کیفیت و امن به مردم ارائه کنیم، در کشورهای پیشرفته نیز ایجاد چنین شبکه‌های دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم طرح شبکه اطلاعات ۲۳ درصد پیشرفت داشت که خوشبختانه هم‌اکنون ۶۳ درصد پیشرفت دارد و این آمار به این معناست که در کمتر از دو سال توانسته‌ایم یک و نیم برابر شاهد افزایش در این طرح باشیم تا عدم وابستگی سرویس داخلی به بین‌المللی را رقم بزنیم.

 وی افزود: تاکنون برای بومی‌سازی تجهیزات کشور ۳هزار میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و به دنبال راه‌اندازی شبکه پر سرعت در کل کشور هستیم.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: برای دسترسی و سهولت ارتباطات مردم به شبکه ملی اطلاعات هفت اپراتور را بسیج کرده‌ایم تا خدمات اینترنتی باکیفیت‌تری به مردم ارائه دهیم.

 وی عنوان کرد: هم‌اکنون در ۱۲۰۰ شهر اپراتور مشخص شده، با ۴۰۰ شهرداری قرارداد منعقد شده و در ۱۲۰شهر کار تجهیز به فیبر نوری آغاز و در ۲۰ شهر از این طرح بهره‌برداری شده است، به طور کلی هم اکنون برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار امکان استفاده از بستر نوری فراهم شده است.

 زارع‌پور تأکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارها و صددرصد کسب‌وکارها با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت‌ برثانیه به اینترنت متصل شوند.

 وی بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات باید پرسرعت، باکیفیت و دارای محتوای بومی جذاب و متنوع باشد که مقرر شده تا پایان سال جاری پیشرفت این شبکه به ۷۵ درصد برسد و بخش قابل‌توجهی از مردم ایران به فیبر نوری متصل شوند.
​​​​​​​
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در کشورهایی به وسعت جمهوری اسلامی اجرای طرح شبکه اطلاعات ۱۰ سال زمان نیاز دارد که ما قصد داریم این حجم از کار را تا پایان سال ۱۴۰۴ انجام دهیم و در این مسیر نیازمند همراهی شهرداری‌ها هستیم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها