ماهیت بازی غرب با ماجرای فروش پهپادها سیاسی است
یك كارشناس مسائل روسیه در گفت و گو با جام‌جم آنلاین:

ماهیت بازی غرب با ماجرای فروش پهپادها سیاسی است

وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که دخالت مستقیم اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بحران اوکراین خطر جنگ هسته‌ ای را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۰۹۳۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در یک نشست بین‌المللی از نمایندگان عالی رتبه مسائل امنیتی در مسکو اظهار داشت: کشورهای عضو ناتو به صورت مستقیم در مناقشه طرف کی‌یف را می‌گیرند.

وی ادامه داد: چنین موضع غیرمسئولانه‌ای به طور قابل ملاحظه‌ای خطر درگیری مستقیم نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: مسکو از اتحادیه اروپا و آمریکا خواسته تا تصمیمات زورمندانه یکجانبه را بمنظور کاهش تنش‌ ها در جهان، کنار بگذارند.

وی اضافه کرد: پنتاگون ساخت آزمایشگاه‌ های میکروبیولوژی بمنظور ایجاد عناصر تسلیحات بیولوژیک را از جمله در مرزهای روسیه آغاز کرده است.

لاوروف ضمن هشدار نسبت به نظامی کردن فضای خارج از جو زمین، بیان کرد: مانند بسیاری از کشورها، ما مطابق با مفاد «پیمان ماورای جو» در سال ۱۹۶۷ خواستار استفاده از زیرساخت فضایی غیرنظامی فقط برای اهداف اعلامی هستیم.

وی تاکید کرد: ما استفاده از ماهواره‌های تجاری توسط آمریکا و متحدانش برای اهداف نظامی، مداخله در امور داخلی کشورها و سایر فعالیت‌های خرابکارانه را روندی بسیار خطرناک می‌دانیم.

نیمه اردیبهشت ماه «آوریل هاینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت که بر اساس ارزیابی فعلی، استفاده روسیه از سلاح هسته ای در اوکراین بسیار بعید است. هرچند مقام‌های مسکو بارها هشدار دادند که با بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و غرب به ویژه آمریکا خطر کشیده شدن درگیری در اوکراین به یک جنگ هسته‌ ای وجود دارد.

به تازگی تنش در آسمان‌های بین‌المللی بین جنگنده‌های مسکو و واشنگتن بالا گرفته و چندین بار هواپیماهای آمریکایی از سوی خلبان‌های روسی رهگیری شدند. 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها