دعوای خطیر و نکونام تمامی ندارد!

کدام یک باید بروند؟

پشت‌پرده یک برکناری جنجالی در استقلال

و ناگهان خطیر رفت!

پنج هفته مانده به رقابت‌های لیگ برتر استقلال تهران دستخوش یک تغییر بزرگ شد. اتفاقی که قرار بود در پایان فصل رخ دهد، ناگهان چهارشنبه شب گذشته رخ داد، درست ساعاتی بعد از دیدار استقلال و تراکتور در تبریز. این خبر برای علی خطیر آنقدر غافلگیر کننده بود که مصاحبه کرد و گفت: «من اخراج نشده‌ام.»
کد خبر: ۱۴۵۵۲۴۲
 
درلحظه‌ای که خبر اخراج خطیر در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مخابره شد، او در دفتر مدیریت باشگاه استقلال حضور داشت و به قول خودش، مشغول پیگیری امور مربوط به باشگاه و تیم بود اما خبر نداشت، در دفتر مرکزی هلدینگ خلیج فارس در تهران، اعضای هیات مدیره گرد هم جمع آمده تا حکم به برکناری‌اش دهند. خطیر حتی روز بعد نیز در محل کار خود حاضر شد و تا ساعت ۱۷ روز پنجشنبه در اتاقش ماند. او می‌گفت نمی‌رود تا زمانی که که حکم برکناری‌اش را ببیند اما وقتی مسئول حراست سر وقتش رفت، ناچار به ترک باشگاه استقلال شد. 
   
برکناری شبانه
چهارشنبه شب اما اتفاق دیگری هم افتاد. جواد نکونام، فاتح این جنگ بزرگ، در مصاحبه‌ای کوتاه از این گفت که روزی تاریخی در باشگاه استقلال رقم خورده است. او ضمن تشکر از هلدینگ خلیج فارس، اعلام کرد بازیکنان تیمش از شنیدن این خبر خوشحال شده‌اند. جنگ نکونام و خطیر، عمری۱۰ماهه دارد؛ یعنی از روز اول ورود این مدیر به استقلال. خطیر روز اولی که وارد باشگاه شد، به محل تمرین نرفت و در پیامی به این مربی از طریق دوستانش گفت: «بهتر است گل بگیرد و به باشگاه بیاید!» جمله ای که نشان می‌داد او نه با رفاقت که با جنگ وارد باشگاه شده چراکه رسم است مدیران به محل تمرین می‌روند، نه این‌که مربیان گل بگیرند و در دفتر مدیرعامل حاضر شوند!  علی خطیر تازه دو روز بعد به خاطر فشار رسانه‌ای به کمپ استقلال رفت و آنجا هم با توپ پر ظاهر شد. کاملا پیدا بود نکونام که خود سال های سال است در فوتبال حضور دارد، اجازه دخالت نمی‌دهد. جنگ زمانی علنی تر شد که نکونام پرده از مشاوره علی خطیر از یکی از چهره های پشت پرده استقلال برداشت و اعلام کرد: «مثل اختاپوس به جان باشگاه افتاده اند و دارند آدم های خودشان را می‌آورند.» چون استقلال درگیر نقل و انتقالات شد، آتش اختلافات اوج گرفت. خطیر اعتقاد داشت به دلیل مشکلات مالی باشگاه نباید بازیکن جذب کند اما نکونام که می‌دانست استقلال باید برای قهرمانی بجنگد، رودرویش ایستاد.خطیر سر وقت هیات مدیره رفت و نامه برکناری جواد نکونام را گرفت اما به دلیل محبوبیت بیش از حد این مربی در بین هواداران ترسید. نکونام هم می توانست در برهه ای اخراج خطیر را رقم بزند، اگر به جلسه آشتی با حضور علی خطیر نمی رفت. این آشتی اما نتیجه ای نداشت چراکه جنگ بازیکن گرفتن از نقل و انتقالات تابستانی به نقل و انتقالات زمستانی کشید. این بار دیگر آشتی غیرممکن نبود. خطیر لیست نکونام را مسخره می کرد و سرمربی استقلال که هر روز جریح تر می شد. او چند بار در رسانه‌ها به مدیریت حمله و به انتقاد از عملکرد او پرداخت. خطیر اما به نکونام پیام داده بود حالا حالاها در استقلال ماندنی است....
   
نکونام می دانست؟
علی خطیر برای آنکه به نکونام بگوید او از باشگاه نمی رود، آوردن هلدینگ خلیج فارس را به نام خود سند زد اما خبر نداشت در پس پرده، سرمربی به دلیل جایگاهش در فوتبال، ارتباطات به مراتب قدرتمندتری دارد. می گویند نکونام می دانسته خطیر برکنار می شود. بعد از بازی تراکتور هم در مقابل این خبر واکنش خاصی نشان نداده. تغییرات یکی پس از دیگری اتفاق افتاد. خطیر رفت، نصر الله خواجه گیری سرپرست تیم هم که می گویند نقش کلیدی در بروز مشکلات داشت، جایگاه خود را به آتیلا حجازی، پسر مرحوم ناصر حجازی داد. از کمپ استقلال خبر می رسد جواد نکونام که می داند خطیر قدرت رسانه‌ای زیادی دارد، تیمش را به آرامش محض دعوت کرده و از بازیکنان خواسته تا هیچ واکنشی نسبت به هیچ اتفاقی نشان ندهند. به طور مثال امید روانخواه بازیکن سابق استقلال که از دوستان نزدیک خطیر به حساب می آید حمله ای عجیب به نکونام و استقلال داشت و به شدت از مدیرعامل برکنار شده دفاع کرد. شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند نکونام یا دستیارانش پاسخ او را بدهند ولی به روانخواه بی محلی کردند تا نشان دهند به دنبال آرامش هستند.البته هواداران استقلال هم در صفحات مجازی اعلام کرده اند اجازه نمی دهند کوچکترین اتفاق حاشیه ای برای استقلال رخ دهد. آتیلا حجازی سرپرست جدید استقلال هم به جام جم می گوید: «برای ما آرامش مهم است. هر چه بود مربوط به گذشته بود و الان استقلال دوران جدیدی آغاز کرده است. با تمام تمرکز به فکر بازی های بعدی هستیم.»

حرکت عجیب خطیر
رسانه های نزدیک به خطیر می گویند او به این دلیل برکنار شد که پول بازیکنان استقلال را قبل از بازی با تراکتور پرداخت کرد. طبق خبرهای دریافتی هلدینگ خلیج فارس قصد داشت ۸۰میلیارد تومان از پول بازیکنان و اعضای کادر را بپردازد اما احمد شهریاری نماینده تام الاختیار هلدینگ اعلام کرد باید این مسئله با هماهنگی مستقیم نکونام انجام شود. خطیر که از این موضوع مطلع شده از بخش مالی هلدینگ چک را می گیرد و بدون هماهنگی ۵۰ میلیارد آن را به حساب بازیکنان واریز می کند. قرار بود به بازیکنان ۲۵درصد مطالبات پرداخت شود ولی خطیر ۱۵ درصد پرداخت کرد که این مسئله با بهت مدیران هلدینگ مواجه شد. حالا آنها بررسی های بیشتری را آغاز کرده اند و قصد دارند به زودی در این باره اطلاعات جدیدی اعلام کنند.

سمیعی جانشین خطیر شد 
پس ازبرکناری علی خطیر ازمدیرعاملی باشگاه استقلال توسط اعضای هیات مدیره، فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب شد و در نخستین اقدام آتیلا حجازی را به عنوان سرپرست تیم فوتبال این باشگاه انتخاب کرد. سمیعی در دوران مدیریت آجورلو در استقلال به عنوان معاون حقوقی وارد این تیم شد. با رفتن آجورلو، او نیز از این تیم کنار گذاشته شده بود تا این‌که در ابتدای این فصل،علی خطیر باردیگر اورابه باشگاه برگرداند.جوادنکونام سرمربی آبی‌پوشان پنجشنبه شب بافرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی باشگاه و جانشین علی خطیردیدار کرد. این دویکدیگر را درمراسم ختم پدریکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال دیدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها