قرمزها در تعقیب استقلال

برد شیرین پرسپولیس در اصفهان

صمد مرفاوی در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

سرنوشت قهرمانی در دست استقلال است

استقلال است و فرصت رویایی قهرمانی در لیگ برتر. بعد از دو فصل آنها یک بار دیگر می‌توانند قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کنند به شرط آن که دست از پا خطا نکنند. یک اشتباه مرگبار خواهد بود. پرسپولیس مصرانه در اندیشه پایین کشیدن استقلال است اما تا امروز آبی‌ها کوتاه نیامده‌اند. روزهای سختی انتظار استقلال را می‌کشد. صمد مرفاوی در گفت‌و‌گو با جام‌جم از شرایط این روزهای استقلال می‌گوید.
کد خبر: ۱۴۵۵۲۷۷
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
سرنوشت قهرمانی در دست استقلال است
 
رقابت بین پرسپولیس و استقلال بر سر قهرمانی را چطور می‌بینید؟
رقابت بین این دو تیم همیشه وجود داشته و امسال هم مانند گذشته است. من درباره پرسپولیس صحبت نمی‌کنم اما درباره استقلال باید بگویم این تیم اگر قهرمانی می‌خواهد باید بداند سرنوشت قهرمانی دردست خودش است.با تدبیر، منطق و راه‌های دیگر کادر فنی و مدیریت باشگاه می‌توانند صدرنشینی را حفظ کنند و این دور از دسترس نیست. همه چیزدست استقلال است و همه باید با هم یکدل باشند.
 
نقاط قوت استقلال به نظر شما چیست؟
استقلال از ابتدای فصل یک نوع استراتژی انتخاب کردکه بر اساس آن بتوانند با مهره‌هایی که در اختیار دارند و سیستمی که استفاده می‌کنند به راه خود ادامه بدهند. این استراتژی به خوبی در استقلال اجرا شد و با توجه به مهره‌ها و نوع چیشن بازیکنان و مسائل تاکتیکی وسیستمی همه چیز خوب پیش رفت.استقلال خوب شروع کرد و خوب هم ادامه داد. تیم به مسیر اصلی خودش ادامه داد. تیم سعی کرد در هر مسابقه امتیاز بگیرد. این نوع تفکرات را ما قبلا در دوره فرهاد مجیدی مشاهده کرده بودیم. در آن تیم همه چیز سازماندهی شده بود و تیم انسجام لازم را داشت. کادر فنی نیز تشخیص می‌داد از چه نوع سیستمی استفاده کنند و هر بازی برنامه خاص خودش را داشت.اکنون استقلال انسجام لازم را دارد و از یک استراتژی خوب هم استفاده میکند.
 
بزرگ‌ترین چالشی که استقلال با آن دست و پنجه نرم کرد چه بود؟
من نباید راجع به ضعف‌های فنی تیم صحبت کنم. تیم شرایط خوبی دارد. اما در این فصل مسائل و مشکلات مدیریتی بین سرمربی و مدیرعامل وجود داشت. فاصله زیادی بین مدیرعامل و سرمربی وجود داشت و این دو تفکرات هم را قبول نداشتند. خوشبختانه اکنون این مشکل حل شده است.
 
استقلال اکنون یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ را دارد. عملکرد مهاجمان تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
مهاجمان تیم خوب عمل کرده‌اند که استقلال اکنون در صدر جدول رده‌بندی به سر می‌برد. آنها کاری را که لازم بود انجام داده و به خوبی برنامه‌های کادر فنی را اجرا کرده‌اند. البته مهره‌های متعددی در استقلال وجود دارند که در پست‌های دیگر بازی می‌کنند و تا امروز گل‌های حساسی زده‌اند.
 
کم گل خوردن استقلال را چطور توصیف می‌کنید؟ این وضعیت برای استحکام خط دفاعی است یا عملکرد موثر دروازه بان؟
وقتی تیمی کم گل میخورد تمام تیم در این مورد نقش دارند و فقط این نیست که خط دفاع کارش را خوب انجام میدهد. زمانی که یک توپ در اختیار حریف قرار می‌گیرند از دفاع تا حمله در ایجاد یک دفاع خوب موثر هستند و احساس مسئولیت دارند. توپ خط به خط جابه‌جا می‌شود تا به دروازه بان برسد. انسجام دفاعی خوبی در استقلال وجود دارد. البته دروازه بان هم نقش موثری دارد. در حملاتی که انجام می‌شود اگر دروازه‌بان باتجربه باشد و از خود مهارت نشان بدهد می‌تواند از حمله تیم حریف جلوگیری کند. دفاع تیمی را استقلال خیلی خوب انجام می‌دهد.
 
باتوجه به اشتباهات پرشمار داوری درهفته‌های مختلف لیگ برتر فکرمی‌کنید شرایط داوری در هفته‌های پایانی لیگ چطور باشد؟
مسابقات بسیار حساسی درپیش داریم ووقتی به این مرحله برسیم یعنی همه چیزحساس‌تر هم شده است.همه باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.استرس زیاد است ولی باید کم شود.کسی نمی‌تواند به داوران ماتهمت بزند.مسائل روحی وروانی برای داوران در این هفته‌ها بسیاراهمیت دارد تا حقی ضایع نشود.تیم‌ها نیز باید خوب رفتارکنند تا خوب قضاوت شوند. داوران ما در هفته‌های پایانی باید اطمینان بیشتری سوت بزنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها