رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد:

استان یزد در مسیر تبدیل به قطب تولید گوشت بوقلمون

یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : یکی از اولویت های سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان یزد توسعه سند پرورش شتر با هدف استفاده از اقلیم استان و تولیدگوشت قرمز است.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۵۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سید ابوالفضل وکیلی با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی های پی در پی جمعیت شتری استان و نیز کشور رو به کاهش است اظهار داشت: جلسات متعدد برگزار و کمیته هایی شکل گرفت و در اخرین جلسه تصمیم بر واردات شتر به استان گرفته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: یکی از اولویت های سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان یزد توسعه سند پرورش شتر با هدف استفاده از اقلیم استان و تولیدگوشت قرمز است.
وی ضمن بیان این موضوع که تنها راه برای فعالیت های به نژادی و اصلاح نژادی واردات لوک از خارج از کشور است، افزود: باتوجه به پروتکل هایی که جمهوری اسلامی ایران با کشور قطر و استرالیا دارد از وارد کننده قطری دعوت شد تا در استان یزد سرمایه گذاری کند.
به گفته رئیس سازمان  و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده در مرحله اول حدود ۵۰ نفر شتر به استان وارد و بین گله داران پخش خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با این اقدام کیفیت شترهای تولیدی چه از نظر گوشت و چه از نظر شیر بهتر و بهره وری بالا ترمی رود و می توان در سال های آتی سیر جمعیت شتر که روند نزولی دارد را به صفر برسانیم و شاهد افزایش جمعیت باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها