رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد:

استان یزد در مسیر تبدیل به قطب تولید گوشت بوقلمون

یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با بهره برداری از ۱۴ پروانه تاسیس صادر شده، ظرفیت تولید استان در این حوزه به ۵2۰۰ تن افزایش یافته و استان در مسیر تبدیل شدن به قطب تولید این گوشت گام بر میدارد.
کد خبر: ۱۴۰۵۳۲۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سید ابوالفضل وکیلی از وجود ۲۸ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۱۶۶هزار و ۱۵۰ قطعه در هر دوره خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت تولید بوقلمون استان مربوط به شهرستان های مروست ،اشکذر ،تفت و مهریز است اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال جدید به دلیل تثبیت و سازگاری اقتصادی و حمایت های تسهیلاتی، وضعیت تولید ارتقاع یافته و شاهد تولید ۴هزارتن گوشت بوقلمون باشیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید گوشت بوقلمون در استان بیش از ۴۳۰۰تن است افزود: در حال حاضر ۱۴ پروانه تاسیس واحد های پرورش بوقلمون به ظرفیت ۴۸هزار و ۵۰۰قطعه صادر شده که به تدریج با بهره برداری از این واحد ها، انتظار می رود در سال های آینده ۱۲۰۰تن گوشت بوقلمون تولید و به مجموع ۴ هزار تن اضافه خواهد شد ، در نتیجه  استان در مسیر تبدیل شدن به قطب تولید این گوشت گام بر میدارد.
وکیلی گفت: با توجه به آمار واحدهای پرورش بوقلمون در کشور و زمینه سازی سرمایه گذاری برای پرورش این محصول  پیش بینی می شود که استان یزد در سال های آینده به یکی از استان های مطرح در تولید گوشت بوقلمون تبدیل شود.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: لازم به ذکر است سویه های بوقلمون امروزی ضریب تبدیل نزدیک به مرِغ گوشتی و بازده لاشه بیشتر از آن  و میزان تولید گازهای گلخانه ای ( معادل گاز دی اکسیدکربن) مشابه با مرغ گوشتی تولید میکنند و تنها ۱۴/۵درصد از گاز های گلخانه ای جهان توسط صنعت دام و طیور تولید شده که در این بین  سهم طیور کمتر از همه است.
وی با اشاره به خواص این گوشت افزود:  به طور کلی گوشت بوقلمون ۲۳درصد پروتئین دارد، بعلاوه اینکه توانایی تبدیل و تولید اسیدهای چرب امگا ۳ را دارد که این ماده برای قلب و عروق بسیار مفید است، همچنین گوشت بوقلمون غنی از روی و نیاسین است که از آب مروارید چشم جلوگیری می کند.
وکیلی گفت: قیمت هر کیلو گوشت بوقلمون بین ۹۵تا۱۰۵ هزارتومان بوده و مقرون به صرفه است و از آنجایی که بخشی از آن بعنوان گوشت قرمز محسوب می شود می تواند به عنوان اهرمی برای پیشگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز استفاده شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها