کد خبر: ۱۴۰۰۱۷۳

خودروسازان جدید و قدیم برای مطابقت با ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشگام تسلا، رقابت می‌کنند که امکان به‌روزرسانی عملکرد خودرو، باتری و قابلیت‌های رانندگی خودران را از راه دور فراهم می‌کند.
اولا کائلنیوس، مدیر اجرایی شرکت آلمانی روز چهارشنبه گفت، این خودروساز آلمانی موافقت کرد درآمد خود را با شرکت سازنده نیمه هادی انویدیا شریک آن در نرم‌افزار رانندگی خودکار از سال 2020، به اشتراک بگذارد تا هزینه اولیه خرید نیمه‌هادی‌های گران‌قیمت را کاهش دهد.
او گفت: شما برای یک تراشه یارانه‌ای سنگین پرداخت می‌کنید سپس درمی‌یابید که چگونه می‌توانید درآمد مشترک را به حداکثر برسانید. با این استدلال که حتی اگر رانندگان تمام ویژگی‌های مجاز توسط تراشه را روشن نکنند، هزینه‌های نهایی پایین خواهد بود.
کائلنیوس گفت اما تنها مشتریانی که برای بسته آپشن اضافی پرداخت می‌کنند، خودروهایی مجهز به فناوری حسگر لیدار و سایر سخت‌افزارها برای رانندگی خودکار «سطح 3» خواهند بود که هزینه متغیر بالاتری دارند.
شرکت Luminar سازنده حسگرهای خودران که مرسدس بنز سهام کوچکی در آن دارد، روز چهارشنبه گفت که قراردادی چند میلیارد دلاری با این خودروساز منعقد کرده‌است تا حسگرهای خود را در طیف وسیعی از خودروهایش تا میانه یکپارچه کند. در این دهه، سهام Luminar را بیش از 25 درصد افزایش داد.
اعلامیه‌های مرسدس در روز به‌روزرسانی نرم‌افزار در سانی‌ویل، کالیفرنیا، جزئیات استراتژی پشت فرآیندی را که سال‌ها در این خودروساز در جریان بود را بیان کرد. 
این شرکت بیش از یک میلیارد یورو از درآمدهای نرم‌افزاری در سال 2022 به دست آورد و پیش‌بینی می‌کند که این رقم تا سال 2030 پس از عرضه سیستم عامل جدید MB.OS خود از اواسط دهه به رقم یک میلیارد یورو افزایش یابد.
به‌عنوان اولین قدم، مرسدس بنز به مشتریان امکان دسترسی به جزئیات مکان ارائه شده توسط گوگل را می‌دهد و به آنها کمک می‌کند اطلاعات دقیقی درباره بیش از 200 میلیون کسب‌و‌کار و مکان در سراسر جهان، از جمله ساعات کاری، عکس‌ها، رتبه‌بندی‌ها و نظرات را پیدا کنند. 
این شرکت‌ها توافق کردند تا با استفاده از هوش مصنوعی پیشرو، داده‌ها و راه‌حل‌های زیرساخت باز، همکاری بیشتری را بررسی کنند.
کائلنیوس گفت: ما رویکرد محتاطانه ای را در پیش می‌گیریم، زیرا هیچ‌کس نمی‌داند این ظرف بالقوه طلا در این مرحله چقدر بزرگ است. 
مرسدس گفت همکاری با گوگل به آن اجازه می‌دهد تا اطلاعات ترافیکی و تغییر مسیر خودکار را در خودروهای خود ارائه دهد. رانندگان همچنین می‌توانند یوتیوب را در سیستم سرگرمی خودروها در زمانی که خودرو پارک شده است یا در حالت رانندگی خودکار سطح 3 تماشا کنند که به راننده اجازه می‌دهد تا زمانی که بتواند در صورت نیاز کنترل را از سر بگیرد، در برخی از جاده‌ها چشم خود را از روی فرمان بردارد.
خودروسازان دیگر مانند جنرال موتورز، رنو، نیسان و فورد بسته کاملی از خدمات گوگل را در وسایل نقلیه خود تعبیه کرده‌اند و ویژگی‌هایی مانند نقشه‌های گوگل، دستیار گوگل و سایر برنامه‌ها را ارائه می‌دهند.
​​​​​​​این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد، تمامی وسایل نقلیه روی پلتفرم معماری مدولار آینده مرسدس بنز دارای صفحه نمایش هایپر خواهند بود.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها