کاهش ۶درصدی قیمت لپ‌تاپ
رئیس اتحادیه فناوران رایانه خبر داد

کاهش ۶درصدی قیمت لپ‌تاپ

۳۱میلیون کاربر فعال در پیام‌رسان‌های ایرانی

از افزایش تعرفه اینترنت تا تعداد کاربران

براساس اعلام عیسی زارع‌پور، کاربران فعال روزانه پیام‌رسان روبیکا ۱۵.۲میلیون‌، ایتا ۹.۲میلیون، پیام‌رسان بله ۳.۳میلیون و سروش پلاس ۳.۵میلیون است.
براساس اعلام عیسی زارع‌پور، کاربران فعال روزانه پیام‌رسان روبیکا ۱۵.۲میلیون‌، ایتا ۹.۲میلیون، پیام‌رسان بله ۳.۳میلیون و سروش پلاس ۳.۵میلیون است.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۲۰
نویسنده مصطفی سلیمانی - کارشناس آی تی

همچنین، طبق آمار وزیر ارتباطات، تعداد کاربران فعال ماهانه پیام‌رسان روبیکا، ۳۵، ایتا ۱۵.۲، بله ۹.۸ و سروش پلاس ۸.۱میلیون نفر است. طبق روایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۳۱میلیون و ۲۰۰هزار کاربر به‌صورت روزانه در این چهار پیام‌رسان داخلی فعال هستند.
او می‌گوید: «کسی به‌دنبال محدود شدن اینترنت نیست و می‌توانیم پلتفرم‌های بین‌المللی داشته باشیم.» زارع‌پور با اشاره به چند پلتفرم داخلی که مورد استفاده روزانه مردم است، گفت: «افتخار ماست که از خود در فضای مجازی سرمایه داریم و من به‌عنوان وزیر ارتباطات وظیفه دارم این پلتفرم‌های داخلی را امن و با‌کیفیت در اختیار مردم قرار دهم.» وی با تاکید بر این‌که نباید اسیر شایعه‌سازی‌ها درباره پلتفرم‌ها شد، تصریح کرد: «با دیجیتال شدن تمام امور و زندگی بشر، هر کشوری که دارایی دیجیتال نداشته باشد، مستعمره خواهد شد.» زارع‌پور همچنین درباره قیمت اینترنت، گفت: «تعرفه اینترنت اپراتورها از سال۹۶ و تلفن ثابت از سال ۹۰ تغییر ویژه‌ای نکرده که منجر به ورشکست شدن آنها در بلندمدت می‌شد و نیازمند تغییر بود اما افزایش تعرفه اینترنت به نسبت افزایش حقوق و درآمد ناچیز بوده است.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرده که پیامک‌های ارسالی از سوی مردم را شخصا رصد و پیگیری می‌کنم و شماره‌ای که در اختیار مردم قرار دادم برای اقشاری بود که اساسا به اینترنت دسترسی ندارند.
به گفته زارع‌پور، یکی از مهم‌ترین مشکلات مخابرات افزایش نیافتن تعرفه‌ها همزمان با افزایش هزینه است و در طول سال‌های گذشته سوءمدیریت‌هایی صورت گرفته که باید اصلاح شود. او گفته: «اگر مخابرات مشکل هزینه و حقوق کارکنان خود را حل نکند، مردم ضرر خواهند کرد. مخابرات مانند خاکی بستر رشد اپراتورها‌ست و تمام تلاشم را خواهم کرد تا این شرکت را نجات دهم.»

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها