می‌توان ادعا کرد که گوشی‌های هوشمند در چند وقت اخیر شاهد پیشرفت‌های فناوری نسبتا کمی بوده‌اند اما شکی نیست که ویژگی شارژ سریع در تلفن‌ها به شدت بهبود یافته‌است.
می‌توان ادعا کرد که گوشی‌های هوشمند در چند وقت اخیر شاهد پیشرفت‌های فناوری نسبتا کمی بوده‌اند اما شکی نیست که ویژگی شارژ سریع در تلفن‌ها به شدت بهبود یافته‌است.
کد خبر: ۱۳۸۸۳۷۹
نویسنده سجاد حسینی - خبرنگار

روزهایی که گوشی‌ها را شب شارژ می‌کردند تا در روز استفاده شوند، گذشته‌است. اکنون سناریو کاملا متفاوت است. با این نوع فناوری که اکنون در دسترس است، تلفن‌ها را می‌توان در کمتر از ۱۰دقیقه به طور کامل شارژ کرد. ممکن است دیوانه‌وار به نظر برسد اما حقیقت دارد. اعتبار چنین فناوری شارژی تا حد زیادی نصیب سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند می‌شود که دائما مرزی را برای ارتقای سطح گوشی‌های هوشمندشان در نظر نگرفته‌اند. از سوی دیگر، غول‌های گوشی‌های هوشمند مانند اپل و سامسونگ هنوز در این حوزه موفق نشده‌اند. تا سال گذشته گوشی‌های هوشمند با شارژ ۱۲۰ واتی سریع ترین بودند اما اکنون گوشی‌هایی داریم که حتی می‌توانند از شارژ ۲۰۰ واتی پشتیبانی کنند. این فهرست ۱۰ گوشی برتر دنیا با سریع ترین شارژ را رتبه بندی می‌کند. برای آشنایی با این دستگاه‌ها و شگفت‌زده شدن از قابلیت‌های شارژ آنها، ادامه متن را بخوانید.

 رتبه‌بندی گوشی‌ها چگونه بود؟


داده‌های شارژ از طریق وب‌سایت‌ها و ویدئوهای یوتیوب مختلف جمع‌آوری شده‌است. همچنین به‌خاطر داشته‌باشید که زمان شارژ با توجه به شرایط متفاوت است، بنابراین ممکن است در حین انجام کار متوجه نتایج متفاوتی شوید. در رتبه‌بندی این گوشی‌ها، ظرفیت (mAh) باتری شارژ شده در دقیقه را به دلیل ظرفیت باتری متفاوت در تلفن‌های موجود در فهرست محاسبه کرده‌ایم.

 iQOO ۹T

ممکن است iQOO ۹T در انتهای این فهرست قرار داشته‌باشد اما فناوری شارژ آن پایین نیست. این گوشی دارای یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که به ادعای iQOO می‌توان آن را در حدود ۲۰ دقیقه از طریق فناوری شارژ ۱۲۰واتی آن شارژ کرد. زمانی که گوشی مورد آزمایش قرار می‌گیرد، باتری را حدود ۲۳ دقیقه شارژ می‌کند. این زمانی نسبتا چشمگیر است، به خصوص با توجه به این‌که پرچمداران اپل و سامسونگ برای شارژ کامل بیش از یک ساعت طول می‌کشد. iQOO ۹T از چیپست اسنپ دراگون‌۸، Plus Gen ۱ قدرت می‌گیرد و با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. تنظیمات دوربین پشتی شامل یک حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک حسگر فوق عریض ۱۳مگاپیکسلی است. در قسمت جلویی، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای سلفی و تماس‌های ویدئویی تعبیه شده‌است. می‌توانید iQOO را با قیمت اولیه ۶۰۹ دلار خریداری کنید. 
سرعت شارژ: ۲۰۴ میلی‌آمپر در دقیقه

 شیائومی ۱۲ پرو


شیائومی ۱۲ پرو یک محصول پرچمدار است که به طور مستقیم با گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس و آیفون ۱۳ پرو رقابت می‌کند. این گوشی از طراحی اولیه خوبی برخوردار است و سخت‌افزار ارائه شده بسیار قوی است. این گوشی چیپست اسنپ‌دراگون ۸ پلاس نسل یک را با حداکثر ۱۲گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دریافت می‌کند. در بخش دوربین، دستگاه دارای سه حسگر ۵۰ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۳۲مگاپیکسلی در جلوست. شیائومی ۱۲ پرو شارژ خود را از یک باتری ۴۶۰۰میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد که می‌تواند با شارژر سریع ۱۲۰ واتی هایپر شارژ، شارژ شود. شارژ کامل گوشی حدود ۲۴ دقیقه طول می‌کشد. با این حال، با روشن بودن حالت Boost، تنها ۲۱ دقیقه طول می‌کشد. شیائومی ۱۲ پرو برای نسخه پایه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ۹۹۹ دلاری به فروش می‌رسد. 
سرعت شارژ: ۲۱۹ میلی‌آمپر در دقیقه
 

iQOO ۹ Pro


iQOO ۹ Pro در اوایل امسال با سخت‌افزار برتر عرضه شد. این دستگاه از چیپست کوالکام اسنپ دراگون‌۸، Gen ۱ قدرت می‌گیرد و با حداکثر ۱۲گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این گوشی به سنسور ۵۰مگاپیکسلی ایزوسل GN۵ سامسونگ، سنسور ۵۰مگاپیکسلی فوق عریض و لنز ۱۶مگاپیکسلی پرتره با زوم اپتیکال ۲.۵برابری مجهز شده‌است. این دستگاه یکی از سریع‌ترین دستگاه‌ها در میان تلفن‌های شارژ ۱۲۰ واتی است. با شارژ باتری ۴۷۰۰میلی‌آمپر ساعتی حدود ۲۰ دقیقه، شارژدهی خود را انجام می‌دهد. iQOO ۹ Pro را می‌توان با قیمت ۵۹هزار و ۹۹۰ روپیه (تقریبا ۷۴۳ دلار) خریداری کرد.
سرعت شارژ: ۲۳۵ میلی‌آمپر در دقیقه


 
ریلمی GT Neo ۳

ریلمی GT Neo ۳ اولین گوشی هوشمند تجاری موجود در جهان بود که از شارژ سریع ۱۵۰ واتی بهره برد. در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ نمایش داده شد و چند ماه بعد عرضه شد. این گوشی هوشمند از چیپست هشت هسته‌ای مدیاتک دیمنسیتی۸۱۰۰ با فرکانس ۲.۸گیگاهرتز بهره می‌برد. این دستگاه تا ۱۲گیگابایت رم و ۲۵۶گیگابایت حافظه داخلی دارد. یک سیستم دوربین سه‌گانه ۵۰مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۱۶مگاپیکسلی وجود دارد. ریلمی GT Neo ۳ از شارژ اولترا دارت برای شارژ باتری ۴۵۰۰میلی‌آمپری داخل آن استفاده می‌کند. ادعا می‌شود که دستگاه می‌تواند در حدود ۱۷ دقیقه با شارژر ۱۵۰ واتی به طور کامل شارژ شود. زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰درصد استفاده در دنیای واقعی به ۱۹دقیقه نزدیک می‌شود، که بسیار نزدیک به ادعای مطرح شده‌است. ریلمی GT Neo ۳ با قیمت ۶۰۰پوند انگلیس (تقریبا ۷۰۰ دلار) به فروش می‌رسد.
سرعت شارژ: ۲۳۷ میلی‌آمپر در دقیقه

 
شیائومی ۱۱ تی پرو


شیائومی ۱۱ تی پرو در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه شد اما همچنان یکی از سریع‌ترین گوشی‌های شارژ در جهان است. این گوشی دارای چیپست کوالکام اسنپ دراگون ۸۸۸ است و با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه است. در بخش دوربین، شیائومی۱۱ تی پرو دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو ۵مگاپیکسلی است. در جلو، یک دوربین ۱۶مگاپیکسلی برای خود وجود دارد شیائومی۱۱ تی پرو یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که می‌تواند توسط فناوری ۱۲۰واتی هایپرشارژ این شرکت شارژ شود. مشخص شد که گوشی در حدود ۲۱دقیقه از صفر تا ۱۰۰درصد شارژ می‌شود. نکته جالب این است که باتری ۵۰۰۰میلی‌آمپر ساعتی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد گوشی به دو نیمه تقسیم شده‌است. قیمت این دستگاه شارژ سریع شیائومی از ۵۹۹ پوند انگلیس (تقریبا ۷۰۰ دلار) شروع می‌شود.
سرعت شارژ: ۲۳۸ میلی‌آمپر در دقیقه


 وان پلاس ۱۰R

وان پلاس با مدل ۱۰R وارد حوزه شارژ فوق سریع شد. این دستگاه از شارژ ۱۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند که به گفته وان پلاس، می‌تواند دستگاه شما را حدود ۱۷ دقیقه به طور کامل شارژ کند. این تقریبا درست است، زیرا دستگاه می‌تواند ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت را در آزمایش‌های متعدد در حدود ۱۸دقیقه شارژ کند. وان پلاس ۱۰R درست بین گوشی‌های نورد و پرچمدار وان پلاس قرار دارد. این چیپست مدیاتک دیمنسیتی ۸۱۰۰ با فرکانس ۸۵/۲گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. این گوشی دارای سیستم دوربین سه‌گانه پشتی شامل حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸مگاپیکسلی و حسگر ماکرو دو مگاپیکسلی است. وان پلاس ۱۰R در بازارهای منتخبی از جمله هند به فروش می‌رسد، جایی که با قیمت اولیه ۳۸هزارو ۹۹۹ روپیه (تقریبا ۴۸۵ دلار) در دسترس است.
سرعت شارژ: ۲۵۰ میلی‌آمپر در دقیقه


 
وان پلاس ۱۰T

وان پلاس ۱۰T سریع‌ترین گوشی موجود در آمریکاست که برخلاف وان پلاس ۱۰R، این گوشی از چیپست کوالکام اسنپ دراگون ۸ Plus Gen ۱ قدرت می‌گیرد. این گوشی در دو پیکربندی ارائه می‌شود که مدل برتر آن تا ۱۶گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. در بخش دوربین، این گوشی دارای حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و حسگر عمق ۲مگاپیکسلی است. وان پلاس ۱۰T از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که با شارژر ۱۶۰ واتی SuperVOOC عرضه شده در حدود ۱۹دقیقه شارژ می‌شود. این برند زمان شارژ حدود ۱۹ دقیقه را تبلیغ می‌کند و گوشی در بیشتر مواقع این زمان را پاس می‌کند. در حالی که از شارژ ۱۵۰واتی پشتیبانی می‌کند، وضعیت در آمریکا کمی پیچیده است، در این کشور به دلیل محدودیت‌های پریز برق AC فقط می‌شود با ۱۲۵ وات شارژ انجام شود. وان پلاس ۱۰T را می‌توان با قیمت ۶۵۰دلار خریداری کرد.
سرعت شارژ: ۲۵۲ میلی‌آمپر در دقیقه

 

 نوبیا رد مجیک ۷ Pro

نوبیا رد مجیک ۷ Pro تنها گوشی گیمینگی است که در فهرست گوشی‌های ما با سریع‌ترین شارژ قرار می‌گیرد. این دستگاه از چیپست اسنپدراگون ۸نسل یک قدرت می‌گیرد و با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲گیگابایت حافظه داخلی همراه است. این گوشی یک تراشه مخصوص بازی Red Core۱ برای بهبود کارهای مربوط به بازی دارد. از نظر دوربین، این گوشی دارای حسگر اصلی ۶۴مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۸مگاپیکسلی و حسگر ماکرو ۲مگاپیکسلی است.
نوبیا رد مجیک ۷ Pro یک باتری ۵۰۰۰میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۳۵واتی دارد اما این شرکت فقط یک شارژر ۶۵واتی را در جعبه عرضه می‌کند. در تست شارژ مشخص شد که دستگاه را می‌توان حدود ۱۸دقیقه با یک شارژر پشتیبانی شده شارژ کرد. خرید نوبیا رد مجیک ۷ Pro یک امر پرهزینه است؛ زیرا قیمت آن از ۷۹۹دلار شروع می‌شود.
سرعت شارژ: ۲۷۷ میلی‌آمپر در دقیقه

 

 iQOO ۱۰ Pro

چند ماه پیش، iQOO ۱۰ Pro سریع‌ترین گوشی جهان از نظر مدت زمان شارژ بود اما اکنون به رتبه دوم سقوط کرده‌است. این دستگاه از چیپست اسنپدراگون ۸پلاس نسل یک قدرت می‌گیرد و با یک V۱ پلاس(ISP) اختصاصی هماهنگ می‌شود. شما می‌توانید iQOO ۱۰ Pro را در سه گزینه دریافت کنید که مدل برتر دارای ۱۲گیگابایت رم و ۵۱۲گیگابایت حافظه داخلی است. iQOO ۱۰ Pro دارای تنظیمات دوربین سه‌گانه در پشت با حسگر اصلی ۵۰مگاپیکسلی GN۵، لنز ثانویه ۵۰مگاپیکسلی با FOV ۱۵۰ درجه و حسگر ۱۴.۶مگاپیکسلی با زوم دیجیتال تا ۴۰برابر است. در قسمت جلویی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی تعبیه شده‌است. iQOO ۱۰ Pro دارای شارژ سریع ۲۰۰ واتی است که انتظار می‌رود باتری ۴۷۰۰میلی‌آمپر ساعتی را در مدت ۱۰دقیقه شارژ کند. آزمایش‌های شارژ انجام شده توسط چند یوتیوبر نشان می‌دهد ادعای iQOO درست نیست. در دنیای واقعی، تلفن هوشمند حدود ۱۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه طول می‌کشد، یعنی سه دقیقه بیشتر از زمان تبلیغ شده. 
سرعت شارژ: ۳۴۸ میلی‌آمپر در دقیقه

 

 رد می نوت ۱۲ اکسپلورر 

گوشی هوشمند تازه عرضه شده شیائومی، رد می نوت ۱۲ اکسپلورر، رتبه اول را در فهرست سریع‌ترین گوشی‌های ما به خود اختصاص داده‌است. شارژ ۲۱۰ واتی یعنی سریع‌ترین شارژ روی هر گوشی تا به امروز را با خود دارد. گرچه شارژ شدن مهم‌ترین ویژگی این دستگاه است اما در بقیه سخت‌افزارها کم نمی‌آورد. ردمی نوت ۱۲ اکسپلورر از چیپست هشت هسته‌ای مدیاتک دیمنسیتی۱۰۸۰ مبتنی‌بر فرآیند ساخت شش نانومتری بهره می‌برد. این دستگاه با حداکثر ۱۲گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. یک سیستم دوربین سه‌گانه ۲۰۰مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۱۶مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی وجود دارد.ردمی نوت ۱۲اکسپلورر یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که می‌تواند در پنج دقیقه تا ۶۶ درصد و حدود ۹ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. افرادی که در Charger Labs این دستگاه را مورد آزمایش قرار دادند تا این ادعا را تأیید کنند، در آزمایش‌شان مشخص شد دستگاه برای شارژ کامل حدود ۱۰دقیقه و ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر خروجی شارژ ثبت شده ۱۸۴وات بود، در حالی که حداکثر دمای آن به ۴۳.۳ سانتی‌گراد رسید. ردمی نوت ۱۲اکسپلورر از ۲۷۹۹ یوان (تقریبا ۳۸۳ دلار) شروع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها