توجه به مخاطبان و مسائل مبتلابه جامعه یکی از ارکانی است که رسانه باید به آن توجه بسیاری داشته باشد، زیرا عصر حاضر، عصر رقابت است. این عصر به دست‌اندرکاران رسانه می‌گوید باید همیشه حاضر در میدان باشند و نگاه موشکافانه به همه مسائل داشته باشند تا بتوانند جلوتر از مخاطب حرکت کنند، چرا که عقب افتادن از مخاطب امروز یعنی از دست دادن فرصت و میدان.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۲۹
نویسنده فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه
بنابراین طبیعی است در این میان دیگر رسانه‌ها دست به کار می‌شوند تا میدان را از آن خودشان کنند. رسانه‌ملی با علم به این موضوع همیشه تلاش داشته هنگام اتفاقات به‌موقع سر صحنه حضور داشته باشد تا بتواند نظر مخاطبان را جلب کند. کافی است نگاهی به فعالیت رسانه‌ملی در یک سال اخیر داشته باشیم، آن وقت است که ارزیابی‌های‌مان نشان خواهد داد رسانه در پرداختن به موضوعات به روز و اجتماعی در ساخت آثار نمایشی تا چه میزان حرکت رو به جلو داشته است.

رئیس صداوسیما در بدو ورود به رسانه‌ملی، نگاهی به ساخت آثار نمایشی داشت و از همان ابتدا تاکید کرد که باید ساخت آثار نمایشی قوی‌تر از سابق باشد و باید به دنبال جذب مخاطب بود؛ بنابراین دست‌اندرکاران آثار نمایشی باید به موضوعات روز توجه کنند و با شناخت کافی فیلمنامه‌ها نوشته شود، زیرا سنگ بنای اولیه هر کاری فیلمنامه است.

برای رسیدن به این موضوع همه فیلمنامه‌های سریال‌های تلویزیونی مجدد مورد بررسی قرار گرفته شد تا آثار نمایشی با قوت بیشتر از قبل ساخته و روانه آنتن شود. در یک سال اخیر شاهد اتفاقات خوب در آثار نمایشی بودیم و معاون سیما هم در بازدید از مجموعه تلویزیونی محرمانه بر این موضوع تاکید کرده است. پس این موضوع را باید به فال نیک گرفت که معاونت سیما در همین مدت اندک توانست به دستاورد‌های خوبی برسد.
یکی از نکات قابل تامل در ساخت آثار نمایشی این است که توجه بیشتری نسبت به قبل به مسائل روز شده و معاونت سیما این موضوع را به دست‌اندرکاران آثار نمایشی انتقال داده است. به عنوان مثال امسال دو مجموعه تلویزیونی با محوریت کرونا تولید شد تا سندی باشد از روز‌هایی که با ویروس نامنحوس کرونا دست به گریبان بودیم و همچنان نیز این ویروس جان آدم‌ها را می‌گیرد.

یکی از این سریال‌ها با نام «آزادی مشروط» است که مسعود ده‌نمکی برای ساخت این اثر و پرداختن به اتفاقات تلخ، زبان شیرین را انتخاب کرده تا مخاطبان با تماشای این اثر هم به فکر واداشته شوند و هم این‌که برای‌شان تلخ و گزنده نباشد؛ بنابراین از زبانی متفاوت برای ساخت این اثر استفاده کرده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به این‌که همیشه کار‌های ده‌نمکی پرمخاطب بوده، باز هم نظر مخاطبان را جلب کند و این سریال میان مخاطبان گل کند. از دیگر آثار معاونت سیما با موضوع کرونا، سریال «محرمانه» است که به پیشرفت محققان و پزشکان در دوران کرونا اختصاص دارد. در واقع این معاونت به موضوع کرونا از زوایایی متفاوت نگاه کرده تا برای مخاطبان هم جذابیت لازم را داشته باشد. در مجموع باید این موضوع را به فال نیک گرفت که معاونت سیما توجه به مسائل روز را مدنظر دارد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها