برای گوشی‌ های هوشمند ارزان

اندروید ۱۲ گو ادیشن معرفی شد

نسخه Go Edition ۱۲ اندروید با قابلیت‌های پیشرفته برای گوشی‌ های هوشمند ارزان، توسط گوگل معرفی شد.
نسخه Go Edition ۱۲ اندروید با قابلیت‌های پیشرفته برای گوشی‌ های هوشمند ارزان، توسط گوگل معرفی شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، اخیرا گوگل اندروید ۱۲ را منتشر کرد. در یک پست وبلاگی که منتشر شد، شرکت Mountain View برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که سال آینده برای اندروید ۱۲ Go Edition عرضه می‌شود را برجسته کرد و گفت که گوشی‌ های هوشمند ارزان‌تر را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند البته نحوه عملکرد یکی از مهم ترین موارد برای کاربران و یکی از محور‌های اصلی اندروید Go Edition است.

به گفته گوگل، اندروید ۱۲ «گو ادیشن» زمان راه‌اندازی برنامه را تا ۳۰ درصد نسبت به نسخه فعلی بهبود می‌بخشد و انیمیشن روان‌تری دارد.

گفتنی است که عمر باتری نیز برای کاربران مهم است، بنابراین این یکی دیگر از جنبه‌هایی است که کاربران اندروید گو ادیشن باید انتظار پیشرفت‌های عمده را درباره آن داشته باشند.

به عنوان مثال، این اندروید با غیرفعال کردن برنامه‌هایی که برای مدت طولانی‌تری استفاده نشده‌است، به‌طور خودکار عمر باتری و فضای ذخیره‌سازی را افزایش می‌دهد.

همچنین، برنامه به روز شده Files Go به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را ظرف ۳۰ روز بازیابی کنند، به طوری که کاربران می‌توانند هر زمان که نیاز داشتند، هر فایل غیر ضروری را برای آزاد سازی فضا حذف کنند.

گوگل همچنین تصمیم گرفته است تا به جنبه مهم دیگری بپردازد که گوشی‌های اندروید Go Edition را هوشمندتر می‌کند. اساسا این غول جستجو در تلاش است تا برخی از ویژگی‌های اندروید ۱۲ را به گوشی‌های ارزان‌تر بیاورد.

اولین ویژگی‌ هوشمندی که به این نسخه ارائه می‌شود این است که به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً از صفحه برنامه‌های اخیر خود به Translate و Listen دسترسی داشته باشند.

همچنین کاربران می‌توانند با اشتراک‌گذاری مستقیم برنامه‌ها با دستگاه‌های اطراف و با استفاده از ویژگی‌هایی مانند Nearby Share و Google Play، داده‌ها را ذخیره کنند.

قابلیت های اندروید 12

از لحاظ امنیتی انتظار می‌رود اندروید ۱۲ نسخه گو ادیشن، با شفاف‌سازی بیشتر کاربران در مورد برنامه‌هایی که به داده‌های کاربر دسترسی دارد، کنترل حریم خصوصی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

داشبورد حریم خصوصی جدید این اندروید به کاربران اجازه می‌دهد ببینند کدام برنامه‌ها به داده‌های حساسی مانند میکروفون دسترسی دارند و در صورت تمایل آن را لغو کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی مهم، اضافه شدن یک نشانگر حریم خصوصی جدید در نوار وضعیت است که به کاربران می‌گوید چه زمانی برنامه‌هایشان به دوربین یا میکروفون دسترسی دارد.

به عنوان آخرین قابلیت، این اندروید به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها را محدود کنند تا به جای مکان دقیق، فقط مکان تقریبی آن‌ها را ببیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها