برای پایداری سرویس در بازگشت زائران اربعین؛

استقرار سامانه های پایش سیار در پایانه‌های مرزی کشور

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از نظارت بر کیفیت سرویسهای ارتباطی در ایام اربعین ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: سامانه های پایش سیار برای نظارت بر سرویس زائران در بازگشت از مرزهای کشور مستقر هستند.
کد خبر: ۱۳۴۰۰۹۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، علیرضا ملکی جهان مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب رگولاتوری گفت: سامانه‌های پایش و مانیتورینگ سیار در پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه و مهران مستقر هستند و در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی (ع) درایو تست انجام شده است.

وی افزود: با توجه به بازگشت زائران از مرز‌های زمینی کشور و به منظور صیانت از فضای فرکانسی و جلوگیری از تداخلات شبکه‌های رادیویی، بررسی وضعیت پوشش اپراتور‌های تلفن همراه، پایش طیف فرکانسی و اندازه‌گیری سرریز سیگنال اپراتور‌های کشور عراق در مسیر‌های حرکت زائران با استفاده از خودرو‌های سیار پایش و مانیتورینگ رادیویی به صورت مستمر انجام شده است.

ملکی جهان گفت: علاوه بر این، اپراتور‌های سیار با استفاده از ظرفیت کامل لینک‌های رادیویی و با تهیه دیزل ژنراتور پشتیبانی لازم را از سایت‌ها انجام داده‌اند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب رگولاتوری بیان کرد: از چند ماه پیش نیز به منظور تقویت پوشش اپراتور‌های تلفن همراه و جلوگیری از رومینگ ناخواسته در مسیر‌های منتهی به شهر‌ها و پایانه‌های مرزی، پوشش اپراتور‌های تلفن همراه در چند مرحله درایوتست انجام شد و همزمان با ایام اربعین نیز ادامه یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها