شورای المپیک آسیا به تازگی اعلام کرده است که بر اساس مصوبه جدید سی و نهمین مجمع عمومی این شورا، از این پس ورزش‌های الکترونیکی، یعنی همان بازی‌های ویدئویی سبک ورزشی صاحب مدال خواهند شد و برای شروع قرار است ۶ مدال بین بازی‌های آسیایی سال ۲۰۲۲ تقسیم خواهد شد و احتمالا در مسابقات آینده تعداد این مدال‌ها بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۶۰۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،سخنگوی این شورا اعلام کرد که تصویب قانون اعطای مدال یک گام بسیار بزرگ در رشته بازی‌های الکترونیک خواهد بود و مراحل مربوط به آن توسط فدراسیون ورزش‌های آسیا انجام شود.

اولین مسابقه رسمی ورزش‌های الکترونیک در سال ۲۰۰۷ برگزار شد و پس از آن به طور رسمی تشکیل مسابقات مربوط به بازی‌های ویدئویی جا افتاد و در سال‌های اخیر نیز مسابقات رسمی در این رشته برگزار شده است که مهم‌ترین آن‌ها به برگزار مسابقات المپیک سال ۲۰۱۸ مربوط می‌شود. گفتنی است در این مسابقه به برنده بازی مدال اهدا نشد و صرفا یاد بود و هدیه‌ای از طرف فدراسیون ورزش‌های آسیا اعطا شد.

ورزش‌های الکترونیک

مجمع عمومی OCA امسال به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار شد، اما این موضوع تاثیری روی اطلاعاتی که قرار بود در این مراسم نشان داده شود نگذاشت و همانند هر سال ویدئو‌های مربوط به پیشرفت صنعت ورزش‌های الکترونیک نمایش داده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها