نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که این کشور قصد دارد زبان اسپانیایی را بیشتر با فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی ادغام کند.
کد خبر: ۱۲۹۲۸۹۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز روز چهارشنبه از استراتژی ملی هوش مصنوعی اسپانیا رونمایی کرد.  ۶۰۰ میلیون یورو (۷۲۰ میلیون دلار) سرمایه گذاری عمومی در این بخش انجام شده است که این بودجه برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ خواهد بود.

سانچز در حین ارائه طرح گفت: "طی سال‌های آینده، هوش مصنوعی (AI) رشد چشمگیری خواهد داشت و تمام ابعاد زندگی، شهر‌ها و محیط ما را کاملاً تغییر خواهد داد. او در ادامه گفت: "این یک فناوری جدید است و در جهت بهتر شدن و تغییر کشور اسپانیا خواهد بود." نخست وزیر اسپانیا ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند اسپانیا را به عنوان یک رهبر بین المللی در حوزه این فناوری قرار دهد.

سانچز گفت: هوش مصنوعی اشتغال را در اسپانیا تقویت خواهد کرد، در مقابل نگران از بین رفتن مشاغلی است که توسط این فناوری از بین خواهند رفت. او افزود: اسپانیای پیش رو به متخصصان حوزه مراقبت‌های بهداشتی برای افراد سالمند نیازمند خواهد بود. همچنین این کشور در آینده به متخصصان حوزه‌های دیگر، دانشمندان، مهندسان و افرادی که در حوزه فناوری و ساخت و ساز و کشاورزی کار می‌کنند نیاز خواهد داشت.

هوش مصنوعی

هدف اصلی در توسعه طرح هوش مصنوعی اسپانیا چیست؟

هدف اصلی این طرح، تقویت استفاده زبان اسپانیایی در فناوری هوش مصنوعی است. تقریبا نیمی از سرمایه گذاری عمومی در این کشور صرف تحقیقات علمی و توسعه فناوری می‌شود. دومین بخش از سرمایه گذاری تخصیص ۱۳۳ میلیون یورو برای ورود هوش مصنوعی به بخش‌هایی از صنعت اسپانیا می‌شود که هنوز از این فناوری استفاده نکرده‌اند.

۱۰۰ میلیون یورو دیگر برای اتوماسیون فرایند‌های دولتی و اداری هزینه می‌شود، در حالی که ۴۲ میلیون یورو هم برای پرورش استعداد‌ها و  برای حمایت از زیرساخت‌های مورد نیاز هزینه می‌شود؛ و کمترین هزینه ۸ میلیون یورو صرف ایجاد "چارچوبی اخلاقی و هنجاری" پیرامون هوش مصنوعی خواهد شد که سانچز قصد دارد کسی نتواند حق حریم خصوصی را از بین ببرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها